Jump to content

Marco72

Super Senior
  • Content Count

    159
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • First name
    Marco
  • Last name
    Janssen
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    higherlevel.nl
    adfo

Company info

  • Location
    Middelburg
  • Branch
    29
  1. Die schriftelijke aanzegging is gedaan inderdaad, verder geen dossiervorming.
  2. Nee, op het moment van de toezegging waren er nog geen vermoedens.
  3. We hebben een donkerbruin vermoeden dat de werknemer een plan heeft gehad in deze richting ja. Omdat we niets kunnen hardmaken heb ik dit niet in mijn openingspost genoemd. Ik wil het namelijk niet over laten komen als een heilige werkgever versus een kwaadwillende werknemer. Daarom eerst maar eens duidelijk hoe het "normaal gesproken" zit. Dat is me nu dus duidelijk. Dank voor de reacties!
  4. Dat is gebeurd, omdat het contract in eerste instantie zou eindigen.
  5. Wij hebben een werknemer met een tijdelijk contract van 6 maanden. Onlangs vroeg hij of hij langer kan blijven. Dat is mogelijk, want er is nog werk voor hem en we kunnen hem er ook mee helpen omdat hij dan aanspraak kan maken op een WW-uitkering als zijn dienstverband na 2 x 6 maanden eindigt. We hebben hem dus laten weten dat hij nogmaals 6 maanden kan blijven. Enkele dagen na de mondelinge toezegging meldt hij zich ziek, en vermoedelijk is dit langdurig. De verwachting is dat zijn herstel minstens 6 maanden gaat duren. Wat nu? Er is nog niets getekend, maar er is wél
  6. Dank voor de antwoorden! Een storm in een glas water begrijp ik.
  7. Per januari 2020 krijgen alle bv's en vof's te maken met het verplichte UBO-register waarbij de uiteindelijk belanghebbenden in het bedrijf met voornaam, achternaam, geboortejaar, nationaliteit én de aard en omvang van het economische belang zichtbaar worden. Niet zoals in sommige andere landen alleen beschikbaar voor degenen die een belang hebben bij deze informatie, maar voor iedereen. Het zijn nogal wat bedrijven die dus te maken krijgen met dit register (dat wordt gerund door de KvK). Ik vraag me af wat er echt concreet openbaar wordt als het gaat om aard en omvang van het econ
  8. Kijk eens naar Fastmail.com. Kost 90 dollar per jaar voor 100 GB opslag (dus niet onbeperkt, maar wel heul veul). Voordeel van een service als dit is dat je contact op kunt nemen met hun supportteam als er een probleem is. Bij zakelijke mail is goede support mijns inziens onontbeerlijk. Hun support is erg goed weet ik uit ervaring. Ik vraag me af of Google Mail support biedt, zelfs bij hun betaalde maildienst.
  9. De SPF-records zijn in orde, maar het gebruik van een betrouwba(a)r(der)e server is een goed idee. Onze eigen server heeft de reputatie 'neutraal' dus dat kan beter. Ik realiseer me dat we al gebruik maken van Mandrill (voor een ander doel), volgens mij is dit een vergelijkbare service met die van TravelSMTP. Dank voor de tip, we gaan er mee aan de slag! Ik zal de resultaten hier delen.
  10. Handige tool! Direct maar eens even de test gedaan: score 10 van 10... dus aan de e-mails zelf lijkt het niet te liggen. Ik begin te denken dat Google en Microsoft ons niet aardig vinden. ;)
  11. Kijk, dat zijn allemaal waardevolle tips! Ga ik mee aan de slag.
  12. We zitten met een wat lastig probleem. Gmail en Hotmail zien onze e-mailberichten aan (potentiële) klanten van onze webwinkel regelmatig vaak als spam. Het betreft onze reactie op e-mails of via contactformulieren op onze website die wij binnen krijgen. Het betreft dus geen e-mailcampagnes of 'koud mailen'. Hotmail en de laatste tijd ook Gmail leveren een deel van onze mails af in de spamfolder van de ontvangers. Omdat niet iedereen z'n spamfolder checkt krijgen ontvangers de indruk dat wij niet op mail reageren, wat natuurlijk killing is voor de conversie. We hebben al diverse zaken onde
  13. Bedankt Peter en anderen. Sorry voor de wazige posts, het is me duidelijk!
  14. Peter, ik waardeer de hulp in deze topic zeer. Ik borduur in mijn vorige post slechts voort op de gegeven informatie. - Jij zegt: iets weggeven van 100 euro (ex BTW) kost je 121 euro. Snap ik. - Mijn conclusie: iets weggeven voor 100 euro kost ons als bedrijf dus meer dan als we een geldbedrag van 200 euro doneren (want gift is aftrekbaar), terwijl de ontvangende partij (in dit voorbeeld) met een geldgift van 200 euro minstens evenveel goederen kan inkopen. Correct of niet correct?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept