kerstdonatie ipv -geschenk meer gewaardeerd

Aanbevolen berichten

Ik wilde geen oude berichten naar boven halen, maar vond het een opvallende ervaring, dat ik het toch wilde plaatsen:

 

Ik was dit jaar erg aan het dubben wat ik moest doen met de kerst: wel of geen kerstkaart, kleine attentie of niet.... Toen ging ik rekenen wat dat allemaal ging kosten en heb toen besloten om dit bedrag aan een goed doel te doneren. Heb mijn klanten hier wel een newsletter over gestuurd waarin ik schreef 'ipv een mooie kerstkaart hebben we besloten .... blabla'. En een link voor als ze meer wilden lezen over het project wat we steunen (in deze link vertel ik iets over het concrete project, welke kosten daaraan verbonden zijn en wat de organisatie wil bereiken)

Ik heb dan wel voor een goed doel gekozen wat in het verlengde ligt van wat ik doe, dus waar mijn klanten ook een affiniteit mee hebben.

 

En tot mijn verbazing krijg ik dit jaar veel meer reacties op deze kerstpost dan vorig jaar toen ik nog een mooi verpakt cadeautje heb verstuurd.

(P.S. Mijn klanten zijn particulieren, geen bedrijven.)

 

Moraal van dit verhaal - voor mij dan ;):

a) Als je een goed doel steunt: belangrijk dat je klanten zich enigszins mee kunnen identificeren of een affiniteit mee hebben.

b) een concreet project steunen en daarover vertellen is veel persoonlijker en meer begrijpelijk voor mensen dan dat je 'zomaar' een x bedrag overmaakt .

 

Iedereen een prettige kerst toegewenst! :)

 

Link naar reactie

Ik totaal niet, ik heb wel eens iets niet besteld door z'n opgedrongen actie...

Vrijheid blijheid uiteraard ;)... maar waarom 'dring ik jou iets op' als ik een donatie doe als bedrijf? ???

 

P.S.

Belangrijk misschien te vermelden: als je een donatie doet moet je je klanten niet oproepen om misschien ook maar iets te doneren, wordt inderdaad niet op prijs gesteld. Daar moet je voorzichtig mee zijn. Heb ik ook zeer bewust vermeden. :P

Link naar reactie

Vrijheid blijheid uiteraard ;)... maar waarom 'dring ik jou iets op' als ik een donatie doe als bedrijf? ???

 

P.S.

Belangrijk misschien te vermelden: als je een donatie doet moet je je klanten niet oproepen om misschien ook maar iets te doneren, wordt inderdaad niet op prijs gesteld. Daar moet je voorzichtig mee zijn. Heb ik ook zeer bewust vermeden. :P

 

Ik heb niets tegen je vorm van marketing, iedereen staat vrij om dat zelf in te richten. Ik wilde alleen mijn mening geven als consument.

 

Als consument had ik liever een korting gekregen. Ik doneer al genoeg met mijn IB, VPB, BTW verplichte bijdrages.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.