Jump to content

Poppy

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    student
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Bedankt Richard :) Correct, we krijgen periodiek een factuur van het payroll bureau. We hebben al een offerte ontvangen met de complete berekening. Volgens diverse ervaringen op internet (hier o.a.) hebben we een betrouwbare payroll bureau gevonden (ze doen verder geen uitzendwerk). Ik bedoelde niet dat zij geen belastingen en premies gaan afdragen, ik bedoelde dat ik me ervan bewust ben dat ik nog altijd de verantwoordelijke partij ben en payroll bureau Y de uitvoerende partij. De verklaring betalingsgedrag ben ik nog niet tegengekomen, wel de G-rekening. Als er iemand ervaring heeft met (het ontbreken van) de G-rekening dan zou ik dat graag willen lezen (alsjeblieft :)).
  2. Hallo, Binnenkort ga ik persoon X 'aannemen' die voor de onderneming gaat werken. Dit doen we via een payroll-constructie. Mijn vraag is: moet ik me bij de belastingdienst aanmelden als werkgever? Ik begrijp dat payroll bureau Y de juridische werkgever is van persoon X. En dat ik verantwoordelijk ben voor loonheffingen, ook al is payroll bureau Y de uitvoerende partij wat betreft loon e.d.. Via zoekfunctie, google, heb ik het antwoord niet letterlijk kunnen vinden. Van verschillende teksten haal ik uit dat het antwoord 'Nee' zou zijn. Payroll bureau Y zegt nee. Maar, de belastingdienst aan de telefoon zei ja! Mevrouw aan de telefoon was wel heel kortaf moet ik erbij vermelden...
  3. Inmiddels antwoord van PostNL dat er in mijn buurt (Utrecht) geen inleverpunten zijn waarbij de post na 18 uur wordt opgehaald. Jammer, dat was precies wat ik zocht. Nic.Oud ligt helaas ook te ver weg. Voor mijn huidige situatie is het ook niet voordelig om een contract af te sluiten met PostNL of voor PakjeGemak (te kleine aantal en grotendeels brieven). Iedereen bedankt voor de reacties!
  4. Bedankt voor het meedenken! Ik zal straks jullie berichten doornemen, maar wil alvast reageren op het volgende: Omdat het nu weekend is (onbereikbare kantoren) en ik niet op een antwoord kan wachten ;D Maar serieus, zodra ik meer weet wat hier nog niet is vermeld zal ik het doorgeven.
  5. Sommige webshops zie ik het volgende promoten: Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis! Hoe en bij welke postbedrijf is dit mogelijk? Ik verzend ongeveer 25 enveloppen/pakketjes per dag voor mijn webshop via PostNL, omdat er een afleverpunt dichtbij is. Zelf heb ik al gegoogled en gezocht op de websites van PostNL, DHL, zonder resultaat. De PostNL business points zijn allemaal tot 18.00/18.30 uur open. Ergens had ik gelezen dat iemand zijn pakketjes afleverde bij een sorteercentrum, maar in de tijd dat hij nog voor PostNL werkte... Iemand die hier het verlossende antwoord kan geven, en eventueel ervaringen?
  6. Ik zat al te twijfelen of ik duidelijker moest zijn. Wat ik bedoelde: Kijk in NL of hetzelfde product wordt aangeboden. Grote kans dat je hetzelfde merk + dezelfde smaakjes tegenkomt in een toko, vandaar mijn vraag "Heb je al gekeken naar wat de toko's in Nederland al aanbieden qua blikjes koffie?". Heb je het gevonden, dan heb je meer zekerheid dat jij het ook mag importeren naar NL (geen garantie, er komt natuurlijk meer bij kijken). Meestal heeft zo'n blikje een NL etiket met informatie over inhoud, ingredienten, en leverancier. Zoek de leverancier op en en ga desnoods een samenwerking aan oid. Het is niet echt duidelijk wat voor rol je wilt spelen, leverancier? Vertegenwoordiger van het product? Verkoop aan consumenten, supermarkten of winkels? Ik heb geen ervaring met het importeren van voedselwaren dus ik volg met interesse!
  7. Heb je al gekeken naar wat de toko's in Nederland al aanbieden qua blikjes koffie?
  8. Alleen ervaring met National Pen / Penseurope, een keer besteld en het waren wel goede pennen qua kwaliteit en schrijven (Ventus-pen dacht ik). Ik zag dat meerdere mensen daar besteld hadden: krijgen jullie daarna ook om de week/maand reclame van hun? Bedrukte pennen, gadgets, noem maar op... Het is wel een manier om hun assortiment te testen. Of doen alle reclamedrukbedrijven dit? Ik heb o.a. de Thompson metalen pen ontvangen en het ziet er mooi uit, alleen de pen is nogal glad om vast te houden. En de pennetjes die bij een agenda/notitieblokje horen, die doen het niet ;D
  9. Over dat springen wist ik nog niet (dat krijg je als je je niet registreert ;D), dus bedankt beide!
  10. Hallo, Ik lijk nieuw hier, maar ik lees hier al een tijdje mee :) Bij het overzicht van topics staat er in de kolom "Laatste bericht" een opsomming van "laatste bericht datums" + "reageerders". Als ik op de naam van een laatste reageerder klik, dan krijg ik zijn/haar profiel te zien. Maar eigenlijk zou ik ook een link willen naar het laatste bericht van een topic (als ik op de "laatste bericht datum" klik bijvoorbeeld). Nou kan ik me voorstellen dat jullie liever willen dat een topic helemaal gelezen wordt voordat men reageert. Is het om die reden niet mogelijk om meteen naar een laatste bericht te gaan? (Sorry als het wel mogelijk blijkt te zijn)
  11. Ik heb dit topic eerder doorgelezen en mis wel wat extra informatie. Ik vraag me namelijk af hoe jullie de bestellingen inpakken. Ziet het er mooi of luxe uit: bijvoorbeeld met kadopapier ingepakt, mooie glanzende envelopen, grafisch aantrekkelijk bedrukt, professionele logo duidelijk op de envelop? Kan men raden wat er in de envelop of doos zit: door te voelen of te schudden? Ik denk dat dit wel erg meespeelt of een pakketje 'kwijtraakt' of niet. Er zijn zoveel tussenpersonen die het pakketje in handen krijgen, en er hoeft maar 1 iemand te zijn die niet eerlijk is.. Zelf pak ik bestellingen vrij neutraal en eigenlijk wel saai in, maar verder heb ik weinig last van kwijtgeraakte pakketjes via PostNL (3% van alle bestellingen denk ik, maar toch even afkloppen). De belevenis van de klant zal wel wat minder zijn, maar een supersnelle levering maakt dat wel goed (hoop ik).
  12. Net op Kassa werden een aantal keurmerken zelf gekeurd: http://kassa.vara.nl/actueel/consumentennieuws/artikel/nieuws/zaterdag-in-kassa-hoe-herken-je-een-betrouwbare-webwinkel/ Ik heb niet alles kunnen zien maar het kwam neer op: -men maakt een website waarmee bloembollen worden verkocht -vermeldt een zelfverzonnen kvk-nummer erop -de bloembollen website heeft 11 keurmerken weten te verkrijgen zonder ook maar iets verkocht te hebben! Zelf wil ik niet meteen conclusies trekken, het is makkelijker om te klagen dan te prijzen. Maar dit baart me wel zorgen: ik zie namelijk een keurmerk bij het lijstje staan waar ik zelf lid van ben! Zelf heb ik ervaren dat ik wel degelijk ben geholpen door dit keurmerk, want tijdens het proces kreeg ik opmerkingen over wat er verbeterd moest worden voordat ik het keurmerk mocht krijgen. Maar, klanten die dit programma hebben bekeken of via via horen dat keurmerk X slecht is, wat moeten die wel niet van mijn website denken?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept