Henri Kroeze Geplaatst: 26 juni 2007 Geplaatst: 26 juni 2007 Henri Kroeze Legend 1,4k 174 Tot nu toe heb ik (met redelijk succes) de pubiliteit weten te vinden, rechtstreeks gericht op mijn doelgroep. Als ik naar de vakliteratuur kijk (webwinkel gerelateerd), dan verbaas ik mij er vaak over wat voor soort artikelen, en dan met name de diepgang daarvan, gepubliceert worden. Het lijkt mij een leuke uitdaging om daar ook je boodschap te verkondigen. Ik denk hierbij aan de noemer 'Webwinkel in een nice markt', en alles wat daarbij komt kijken. Geloof mij, dat wijkt nogal af van hoe de grote jongens (bol, wehkamp etc) webwinkeltje spelen. Wat ik tot nu toe heb gelezen over dit onderwerp, is maar heel 'dun'. Zou dit iets toevoegen aan de algemene kennis? Zou ik daar als ondernemer iets mee opschieten? Want ik verwacht niet dat de lezers van de vaktijdschriften ineens modelauto's gaan kopen. Als ik naar mijn concurrenten kijk, dan vind ik dat vooral de functionaliteit van m'n site met kop en schouders boven de rest uitsteekt... (ahum...) ... doet leuke dingen op internet ... Link naar reactie
TwaBla Geplaatst: 26 juni 2007 Geplaatst: 26 juni 2007 TwaBla Legend 22,3k 1360 Al eind jaren negentig werd voorzien dat internet met name interessant was voor inch-wide, mile-deep niches, een fenomeen dat later bescheven is als de long-tail. Daar is veel over geschreven, ook in Nederlands verband. Met voorbeelden. Maar je kan daar vast veel uit eigen ervaring aan toevoegen. Waarom zou je dat doen? Om geld te verdienen, vanwege de gratis publiciteit of gewoon omdat je je verhaal wil vertellen? In het laatste geval kun je overwegen een blog te beginnen, of enkele (openbaar of gesloten) pagina's van je eigen site in te ruimen voor jouw story. Maak eerst een geraamte, een structuur van onderwerpen die je wil behandelen. Pas op met de 'en toen' chronologische aanpak. Meng specifieke zaken uit jouw markt en van jouw onderneming met algemene observaties. Oh, en als je inderdaad een interessant verhaal hebt dan kan ik je weleens aan een uitgever voorstellen. Ik pm je wel even. ;) Wat bedoel je eigenlijk met 'USP's benutten voor publiciteit'? Lees ook eens de Moscow Times, één van de laatste onafhankelijke media in Rusland (tijdelijk in Amsterdam). 🕊 🕊 🕊 Link naar reactie
Henri Kroeze Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Geplaatst: 26 juni 2007 Henri Kroeze Legend 1,4k 174 Aangezien ik mij pas sinds kort met de long tail en niche webwinkels bezig houd, heb ik alle publiciteit die hieromheen is geweest in het verleden gemist. Ik baseer mijn uitspraak op wat ik de laatste tijd (2 jaar) gelezen heb, dat had niet zo veel om het lijf, het raakte de oppervlakte wat, maar meer dan dat heb ik niet gelezen. Dan de waarom vraag: Weet ik niet. Ik mis wat in het huidige aanbod op dit gebied. Ik denk dat ik daar invulling aan kan geven. Free publicity: dat zou leuk meegenomen zijn, maar ik verkoop daar geen ene auto meer door. USP's benutten voor publiciteit: dat is gebaseerd op het gemis aan een goed artkel over niche websites. Een USP van mij is dat ik een niche gevonden heb en daar succesvol in ben. Tevens kan ik naar hartelust experimenteren met mijn site en zie daar direct rendement uit voortkomen. ... doet leuke dingen op internet ... Link naar reactie
Aanbevolen berichten