• 0

Bedrijf in buitenland, verzenden vanuit NL

Ik zit met een vraag betreft de regelgeving voor het verzending, cq opslag van produkten. Het bedrijf is gevestigd in de EU maar om transportkosten en andere logistieke redenen wil ik het product "regionaal" tijdelijk opslaan. De klant koopt het product van de EU firma en het wordt in NL ingepakt en verzonden cq gebracht.

 

Voor zover ik nu weet. is de beste rechtsvorm een bedrijf in een ander land dan NL ( EU ) ( ik krijg er nm een behoorlijke subsidie :) )en een distribiteur in NL. De distribiteur in NL werkt op commisie basis. Alles is in eigen handen. Er zijn twee partners, 1 in NL en 1 in ander EU land. beiden gelijkwaardig eigenaar.

 

Nu zit ik met de vraag welke regels er nu gelden betreft opslag en verzenden van de producten. Welke regels gelden ervoor ? Of iemand een beter idee om de verzendkosten zo laag mogelijk te houden

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mapi,

 

Je bent wel erg vaag, zo is het moeilijk antwoorden.

- Om wat voor product gaat het? Chemische producten moeten aan heel andere eisen mbt opslag voldoen dan bijv. kleding. Voor opslag van sommige producten heb je zelfs een vergunning nodig.

- Waar wordt het product gemaakt? Binnen of buiten de EU?

- Waarom zou het aantrekkelijker zijn om een bedrijf buiten Nederland op te richten en dan vanuit Nederland te verzenden?

- Een eigenaar die op commissiebasis werkt? Interessant...

 

Als je de antwoorden hierop klaar hebt, kun je voor regelgeving altijd aankloppen bij bijvoorbeeld je gemeente, de douane, transportbedrijven, de EVD, de Kamer van Koophandel, higherlevel etc.

Link naar reactie
  • 0

Mapi,

 

Je bent wel erg vaag, zo is het moeilijk antwoorden.

- Om wat voor product gaat het? Chemische producten moeten aan heel andere eisen mbt opslag voldoen dan bijv. kleding. Voor opslag van sommige producten heb je zelfs een vergunning nodig.

- Waar wordt het product gemaakt? Binnen of buiten de EU?

- Waarom zou het aantrekkelijker zijn om een bedrijf buiten Nederland op te richten en dan vanuit Nederland te verzenden?

- Een eigenaar die op commissiebasis werkt? Interessant...

 

Als je de antwoorden hierop klaar hebt, kun je voor regelgeving altijd aankloppen bij bijvoorbeeld je gemeente, de douane, transportbedrijven, de EVD, de Kamer van Koophandel, higherlevel etc.

 

Tsja, eerste keer is altijd moeilijk :)

 

Om wat voor product gaat het? : Het gaat o.a. om voorverpakt voedsel en decoratie materiaal.

Waar wordt het product gemaakt? : binnen de EU

- Waarom zou het aantrekkelijker zijn om een bedrijf buiten Nederland op te richten en dan vanuit Nederland te verzenden?

: Vanwege de flinke subsidie in het buitenland die ik krijg indien ik het daar opricht. Echter verzenden van 1 enkel stuk lijkt me te duur en te lang duren, vooral bij het voorverpakt voedsel, moet toch zorgen dat het goed aankomt.

- Een eigenaar die op commissiebasis werkt? Interessant... : ... ja, 2 bedrijven, waarvan de eigenaars de gelijke zijn. het NL bedrijf ontvangt commissie van het ander bedrijf voor de gedane diensten.

Of heb je een beter idee. tenslotte gaat het me niet alleen om NL

Link naar reactie
  • 0

keuringsdient van waren lijkt me inderdaad goed maar heet tegenwoordig:

Voedsel en Waren Autoriteit

www.vwa.nl

keuringsdienst van waren was snel klaar, staat in de warenwet...... :P

 

KvK "tsja, daar zijn vele regels voor, moet u goed opletten." we kunnen u een startersmiddag aanbieden, eerst een folder lezen etc......"

 

Nou, ik kan dus meteen aan de slag ??? ;D

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.