• 0

Kennis van financien gezocht

Hallo allemaal,

 

Ik ben van plan een eigen bedrijf te starten en daar zijn nogal hoge opstartkosten mee gemoeid. Ik ben druk bezig om een waterdicht ondernemersplan op te stellen. Zelf heb ik een technische achtergrond en ben me nu druk aan het verdiepen in termen als passieve activa en actieve activa etc. Ik zou hier wel wat hulp bij kunnen gebruiken.

 

Kent iemand mogelijkheden om hiervoor studenten met een economische achtergrond in te huren? In ieder geval bedankt voor elke tip of suggestie.

Vriendelijke groet,

Thomas.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
druk bezig om een waterdicht ondernemersplan op te stellen

 

Ha Thomas,

 

Pas je een beetje op! Een waterdicht ondernemingsplan is zonde van je tijd. Ondernemingsplannen zijn gemaakt van riet. Die krijg je nooit waterdicht. Je moet wel je best doen, maar de balansen achter in je plan zijn niet het belangrijkste. Wie je klanten zijn en waarom zij jouw producten gaan kopen is veel belangrijker.

 

Als je toch een "volledig" businessplan wil maken, dan kun op op de board kijken voor businessplannen. En op mijn site www.beursplein3.com staat de gids startkapitaal (het boekje kun je gratis downloaden), daarin staat op eenvoudige wijze uitgelegd hoe je balansen en een winst en verliesrekening opsteld. Kun je allemaal lekker zelf doen. Dan wen je er vast aan, want als ondernemer moet je er ook mee uit de voeten kunnen.

 

Veel succes,

 

Nils de Witte

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hey Nils,

 

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik zal het eens grondig doorlezen. Ik heb al snel even gekeken, maar gaat het niet meer over het verwerven van startkapitaal?

 

Daarnaast zou ik goed een adviseur kunnen gebruiken, die een reeel beeld heeft van eventuele haalbaarheid. Probleem is dat er van mijn branche geen branche-informatie is bij KvK of CBS.

 

Een oplossing is dan mijn concurrenten mailen om die om cijfers te vragen, maar of ze dat willen doen?

Wie heeft er tips of suggesties?

 

Groeten Tom

Link naar reactie
  • 0

Een oplossing is dan mijn concurrenten mailen om die om cijfers te vragen, maar of ze dat willen doen?

Wie heeft er tips of suggesties?

 

Bellen en vragen is stap één. Nils is geen fan van mijn volgende tip, maar ik geef em toch ;)

 

Je kan je concurrenten bellen en vertellen dat je een onderzoek aan het doen bent voor een of andere opleiding. Je zal versteld staan hoeveel informatie daar uit voor komt.

 

Je kan natuurlijk ook open kaart spelen en een aantal concurrenten uit een andere omgeving kunnen vragen of ze tijd voor je hebben. Ik raad je zowieso aan om de telefoon op te pakken en contact te leggen.

 

Ben het trouwens volledig met Nils eens, een waterdicht businessplan is zonde van je tijd.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
Je kan je concurrenten bellen en vertellen dat je een onderzoek aan het doen bent voor een of andere opleiding. Je zal versteld staan hoeveel informatie daar uit voor komt.

 

Daar ben ik inderdaad geen fan van. Als ze mij bellen prik ik daar zo doorheen en begin ik vreselijk te zeiken. Maar als je daar tegen kan, is het een optie. Je moet mij alleen niet bellen.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.