• 0

Aandelen in BV / nieuw bedrijf

Er zijn een aantal vergelijkbaar vragen maar niet precies dezen. Aangezien de materie voor mij allemaal nog al nieuw is vroeg ik me af wat het slimste is.

 

Situatie is als volgt: Samen met iemand anders heb ik een concept ontwikkeld. Dit kunnen we nu uitvoeren doordat er investeerders gevonden zijn. Zij nemen (in een groepje van 3) een aandeel van 51% in de onderneming. Wij met zijn tweeën ieder 24,5% (zeg maae een kwart dus). Hoe ziet dit er uit qua rechtsvormen. De investeerders hebben allemaal een BV(holding) Ik heb een eenmanszaak mijn compagnon is "alleen" natuurlijk persoon. Wij moeten ons aandelen pakket met geleend geld aanschaffen en zijn zelf werknemer/directie in het nieuwe bedrijf.

 

Heb wel wat iedeen maar weet niet of die kloppen.

 

Wat is het beste?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hoi Trein,

 

Zo te lezen verwachten je investeerders dat jullie een werk-BV oprichten. Zij nemen via hun Holding-BV's een aandeel van 51%. Jullie nemen ieder een aandeel van 24,5%. De investeerders hebben de meerderheid van de stemrechten in de werk-BV, kunnen dus het beleid bepalen en kunnen jullie eventueel ontslaan.

 

Jullie aandelen zijn AB-aandelen (box 2). Wellicht kunnen jullie ieder zelf ook een Holding oprichten. Dit is handig als je in de toekomst je aandelen in de werk-BV verkoopt.

 

Voor meer gedetailleerd advies en wat je het best kunt doen, kun je me wel mailen.

 

Succes

 

 

Odeon

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.