• 0

Webwinkel, weinig klanten

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit probleem heb ik dus ook.

 

Ik heb een webwinkel:

 

Ik heb redelijk wat bezoekers per dag. Ben nu pas bezig, maar heb nog niks verkocht. Weten jullie wellicht, kijkende naar mijn website, hoe dit komt?

Zien jullie een 'REDEN' om niks te kopen?

 

Graag hoor ik van jullie.

 

Tot zover het dogma : Sex sells ;D

 

Sancho heeft geen verstand van sex stuff, maar heeft zich laten vertellen dat de "butt-plug" niet het meest verkochte artikel is. Vergelijk je assortiment eens met een bekende concurrent en zoek het verschil. Het is niet zo moeilijk te vinden en heeft iets te maken met goede smaak. Juist als het gaat over recht op en neer menselijke zaken, wordt de goede smaak een belangrijke factor, al zou je anders verwachten.

 

Sancho

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0

Op wat voor manier worden de bezoekersaantallen bijgehouden bij de eerder genoemde sites? Bij de speelgoed-site zie ik helemaal niets met counters gedaan en bij de sexshop staat die alleen in de indexpagina.

Er zijn legio manieren om naar de prestaties van de site te kijken behalve de standaard beperkte mogelijkheden die een standaard CMS bevat. Probeer een gratis Google Analytics account (ook handig voor je AdWords campagnes) en bekijk waar het mis gaat op weg naar een verkoop.

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft de sexshop....

Hou er ook even rekening mee dat het momenteel gewoon te heet is om geil achter de computer te zitten zoeken naar sextoys.

Heet weer heeft altijd direct een negatieve invloed op de verkoop.

Na een 2 a 3 weken warm weer trekt het meestal weer iets aan.

2 jaar terug heb ik dagen vrijwel geen orders gehad met het hete weer. begon vervolgens te regennen en 10 minuten later kwamen de orders weer binnen...

Link naar reactie
  • 0

Beste Marvin002

 

Ik heb ook je bericht gelezen op "vraag&aangbod", ik antwoord hier omdat je daar geen plaatjes kan plaatsen.

 

Omdat een plaatje meer zegt dan een 100 woorden en het toch eigenlijk een vrije dag is vandaag heb ik ook maar even een schetsje voor je gemaakt. Kijk maar wat je ermee doet.....

 

 

Hierbij een aantal suggesties die vrijwel direct doorvoerbaar zouden moeten zijn, en waarmee je mij inziens direct resultaat zal krijgen:

 

1.   Verwijder de banner over de verzendkosten. Pas je prijzen eventueel zo aan dat deze kosten in de prijs zit en maak een banner “GEEN VERZENDKOSTEN”

2.   Verwijder op de homepage “Waarom bij ......” dat maakt de kop te groot en trekt de website uit zijn verband. Het vertrouwen moet van de website stralen.

3.   Verwijder het huidige beeldmateriaal op de homepage. Plaats hier bijvoorbeeld lingerie, zonder mensen erin. Ik kan mij vergissen maar zal dit niet het beste verkopen?

4.   Kijk goed naar je concurentie: http://www.christineleduc.nl

a.   Kijk eens naar de metatags die zij gebruiken en nu naar die van jou. De personen die maar 10 seconden op de website blijven, doen dat omdat ze iets anders aan het zoeken waren.

b.   Pas de inhoud aan zodat je niet hoeft te scrollen.

c.   Geef iets weg, zoals erotische verhalen, plaats een rss met nieuws op het gebied van erotiek.

5.   Maak je veel gestelde vragen commercieel. Plaats hier geen verhalen over het ruilen, verzendkosten en levertijden. Dit soort informatie kan je beter plaatsen in bijvoorbeeld de disclaimer en services.

6.   Het hele informatie verhaal zou eigenlijk hier weg kunnen.

 

Ga buiten het op dit forum te vragen ook even zoeken op het internet naar een aantal webdesigners en vraag een aantal offertes op. Ik heb nog geen ervaringen met de volgende partij maar ze zitten bij mij in het achterhoofd voor wanneer ik ze nodig zou hebben: http://www.simpelscript.nl/

 

Maak voordat je begint een document met daarin precies wat je wilt, maak eventueel zelf een ontwerp, en laatje goed informeren door de webdesigners. Naaraanleiding van de offertes kan je er een stuk of drie uitnodigen en naar aanleiding daarvan de juiste persoon kiezen.

ontwerp.zip

Hartelijke groeten,

 

Albert-Jan van der Neut

www.webpuls.nl

webpuls.hyves.nl

www.online-marktonderzoek.com

Link naar reactie
  • 0

Als ik je webwinkel zelf zie, dan heb ik de indruk van een onprofessionele website.

Misschien zou het beter lukken als je website wat gebruiksvriendelijker was en misschien wat professioneler,

 

ik hoop dat ik je hierbij wat heb kunnen helpen

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

 

Een webwinkel kan van zeer grote waarde zijn voor het acquireren en behouden van klanten. Echter dient een webwinkel aan een heel aantal zaken te moeten voldoen. Hierbij komt een gedeelte innovatie kijken;

 

Men zal eerst moeten kijken naar de strategische marketing, om vervolgens al haar internet activiteiten hierop af te stemmen. Natuurlijk zijn er heel veel aspecten waar een webwinkel aan moet voldoen, maar een goede technische opbouw, dat zorgt voor zoekmachine optimalisatie, is natuurlijk een van de belangrijkste punten.

 

 

Edit

Overenthousiaste berichtgeving over eigen organsiatie verwijderd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.