• 0

stichting en subsidies

Hallo,

 

Ik ben druk bezig met het opstarten van een brasserie waar jongeren gaan werken met een verstandelijke beperking. Een deel van de financiering is rond middels een investeerder, een deel eigen geld en het andere deel zou eventueel uit subsidies kunnen komen.

De wereld van subsidies is voor mij erg ondoorzichtig en dan voornamelijk EU subsidies. Is er misschien iemand die hier wat meer inzicht in heeft en mij de weg dus een beetje kan wijzen? Subsidiewijzer.nl heb ik al ingevuld. Subsidieert de EU wel exploitatiekosten of ook alleen kortlopende projectkosten? (net zoals bijvoorbeeld het VSB fonds)

 

Alvast bedankt!

 

Kaatje

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kaatje,

 

er zijn meer van dit soort initiatieven in Nederland. Dus in plaats van het wiel opnieuw uitvinden of onnodig geld uitgeven aan adviseurs is het wellicht verstandig een van de anderen te benaderen. Aangezien iedereen hetzelfde doel nastreeft zal men beslist behulpzaam willen zijn.

 

Een mij bekend lokaal initiatief is het morregat (www.morregat.nl). Zij hebben hiervoor een stichting opgericht, verdere info staat op hun site. Neem eens contact op met een van de stichtingsbestuurders, zij kunnen je vast verder helpen. Er zullen bij jou in de regio vast ook van dit soort of vergelijkbare initiatieven zijn.

 

Succes!!! Ard

 

P.S. leuk initiatief! Ik zou er graag meer over horen. (kan ook via mail of pm)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Ard, gelukkig was ik zelf ook op dat idee gekomen, want van het wiel 2 keer uitvinden ben ik ook niet zo'n voorstander. Ik heb een aantal initiatieven gebeld, en daarna op verzoek gemaild omdat zo'n verzoek eerst natuurlijk weer door de molen moet... en daarna weer achteraan gebeld en dan zijn ze er weer niet of is de mail nog niet bij de juiste persoon...etc. etc.

De informatie komt vast wel een keer naar boven, maar ik heb op zeer korte termijn opeens een belangrijk gesprek en dacht misschien dat er hier iemand is die er wat meer in zit!

Bedankt voor de tip van 't Morregat! Zo te lezen is dit ook een particulier initiatief geweest, ik zal zeker contact met hun opnemen.

 

Als je het ondernemersplan wilt lezen, graag!

 

Groet Kaatje

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.