• 0

tijdelijk advies geven en daarvoor beloond worden

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier ik heb een vraagje

 

Ik ben ergens in loondienst, en heb nu de mogelijkheid om voor iemand een aantal advies werkzaamheden uit te voeren. Deze persoon of beter gezegd zijn bedrijf, verwacht wel een faktuur. Beloning geschied op uur basis. Ik heb geen eigen bedrijf het bedrag waarover het gaat zal rond de 7500,00 euro liggen.

 

  • Heeft iemand advies over wat ik het beste kan doen?
  • moet ik hiervoor een eenmanszaak oid oprichten?
  • Kan ik de facturen op naam van mijn echtgenote uit doen gaan? ( dit vanwege eventuele arbeidsconflicten huidige werkgever)
  • hoe zit dat met de belasting mbt inkomsten belasting e.d.?

 

 

bijvoorbaat dank

 

P@

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

 

  • Heeft iemand advies over wat ik het beste kan doen?
  • moet ik hiervoor een eenmanszaak oid oprichten?
  • Kan ik de facturen op naam van mijn echtgenote uit doen gaan? ( dit vanwege eventuele arbeidsconflicten huidige werkgever)
  • hoe zit dat met de belasting mbt inkomsten belasting e.d.?

 

 

 

Je hoeft hier geen eenmanszaak voor op te richten: dit kun je gewoon opgeven als 'inkomen uit overige werkzaamheden'. Als je die term op de site van de belastingdienst invoert vindt je precies hoe dat werkt. Je aangifte inkomstenbelasting wijzigt dan niet veel.

 

Ik zou de facturen niet uit hoofd van je echtgenote sturen, dat kan je, als je huidige werkgever er achter komt, veel problemen geven. Ik zou eerder gewoon met je werkgever kijken of je iets af kunt spreken hiervoor, of is het echt de directe concurrent van je werkgever?

Link naar reactie
  • 0

 

Een eventueel conflict met je huidige werkgever ontstaat niet door de naam op de factuur, want die krijgt vje huidige werkgever immers niet te zien. Die ontstaat wellicht doordat je voor een concurrent of opdrachtgever van je baas actief bent, en je kan zelf het beste inschatten of dat je huidige werkgever benadeelt en of die daar achter kan komen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Ik zou de facturen niet uit hoofd van je echtgenote sturen, dat kan je, als je huidige werkgever er achter komt, veel problemen geven. Ik zou eerder gewoon met je werkgever kijken of je iets af kunt spreken hiervoor, of is het echt de directe concurrent van je werkgever?

 

Nee het is geen directe concurrent van mijn huidige werkgever, degene waar ik het advieswerk voor ga doen is een leverancier (technische groothandel)van componenten die wij (huidige werkgever) normaal bij hun betrekken.

 

Deze leverancier heeft nu echter een opdracht (van een "soort" concurrent lees een bedrijf dat alleen de opdrachten uitvoert die mijn werkgever niet wil ivm te kleine opdrachten) waar hij mijn expertise bij nodig heeft.

 

Ik mag volgens mijn contract geen nevenwerkzaamheden verrichten die overeenkomen met mijn huidige werkzaamheden.

 

P@

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.