• 0

Franchise voorrang op oude huurder?

hallo mensen

 

Ik heb een eenmanszaak ,ik wil stoppen en heb ook overnamekandidaten.

maar ik heb hier al eens eerder gepost omdat mijn verhuurder niet mee wil werken ,mijn contract loop volgend jaar oktober af ,dus ik kan indeplaatsstelling doen ,ik heb ook een advocaat in de hand genomen ( gelukkig zit dit ook bij mijn rechtsbijstandsverzekering).

Nu op het moment is mijn advocaat nog niet aktief bezig met deze zaak.

de verhuurder heeft wel al gezegd tegen mij en de overname kandidaten dat hij oktober 2008 hun geen nieuw huurcontract geeft.

en ook gaat hij nog maar alleen met franchise organisatie in zee ,en dat maakt hem niet uit of dit in de huidige branche blijft of een andere branche,hij vraagd er niet naar wat er gewenst is in het winkelcentrum .als hij maar zijn winkels opgeknapt krijgt door franchise .

Dus nu kan ik naar 25 jaar mijn zaak verkopen en hij houd dit tegen.heb ik daarom 25 jaar gewerkt om mijn zaak nu leeg te verkopen en geen dubbeltje overhoud ? en zelfs nog met een ondernemerskrediet blijf zitten ,die ik bij verkoop had kunnen aflossen.

 

oke ik heb ook al reaktie gekregen en ook zelf al gelezen op internet dat hij de overname kandidaten zomaar niet op straat kan zetten als het contract afloopt ,maar zij durven dus dit risico niet te lopen .ik heb hem ook al voorgesteld om hun dan na afloop van mijn contract hen een contract te geven van 2 jaar ,maar daar heeft hij helemaal niet op gereageerd.

 

we hebben nu morgen een afspraak bij een franchise organisatie samen met deze overname kandidaten om te kijken wat mogelijk is .

ik eventueel een stille vennoot die geen geld inbrengt maar de winkel met voorraad en inventaris en goodwill.

want zelf wil ik mij niet meer bezig houden met de winkel ook omdat ik een fultime baan aangeboden heb gekregen .

want vinden jullie van dit allemaal en wie kan mij nog een goede raad geven ?

 

groetjes zissle

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

hallo TwaLevel

 

Ik denk dat dit meer ook te maken heeft dat als huurder zijn huur niet meer betalen kan ,hij kan aankloppen bij franchisegever .

 

En wat het opknappen betreft ligt het eraan wat de overname kandidaat wil en kan investeren , het is een hele hap om meteen +/- vijfenzeventigduizend aan het helemaal in orde maken en dan het risico lopen om toch geen contractverlenging te krijgen .

 

 

wat het huurcontract betreft ,had ik dat met verhuurder besproken als er eventueel toch franchise bij kwam kijken ,dan wilde hij heel misschiens nog eens rond de tafel gaan zitten.

 

Link naar reactie
  • 0

hallo

 

Mijn zaak heeft waarde ..ik heb mijn huur op gezegd en mijn contract loopt dus nog tot 1 november 2008 daarbij is de huur niet door verhuurder stopgezet ,maar hen ik dit op aanraden van de K.v.K gedaan toen ik mijn zaak ter overname had gezet ,ik heb overname kandidaten die mij mijn vraagprijs willen geven ,maar verhuurder zegt al bij voorbaad dat hij in 2008 geen contract verlenging doet .

 

maar wat zijn zijn redenen dan ?

 

eerst was het dat ze niet kredietwaardiggenoeg waren ...zij op hun beurd zijn dus met cijfertjes gekomen dat ze dit wel zijn .

en toen was het dus dat hij alleen nog maar met franchise ondernemingen wil onderhandelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.