Ik ben aan het rekenen of een en ander realiseerbaar is in de zeer nabije toekomst. Ik wil een bedrijfspand huren (niet al te groot, max E 500,- p/m) en minder gaan werken bij mijn werkgever, waardoor ik een gedeelte van de winst zal gaan opnemen.
Echter, afhankelijk van de geprognotiseerde omzetstijging over 2008 verschillen de getallen onder de streep nogal...
Feiten:
* omzetstijging van 2005 -> 2006 is net geen 30%
* de omzetstijging van 1-1-2007 tot heden, vergeleken over dezelfde periode in 2006, is een dikke 66%
Wat heb ik hiervoor gedaan:
* Sponsoring (diverse internet fora) en adverteren (modelautotijdschrijften)
* verbreding van het assortiment
Ik verwacht in 2008 in een 3e tijdschrift te gaan adverteren. Internet sponsoring wordt niet echt uitgebreid, ik heb nu wel zo'n beetje alles te pakken.
Verdere verbreding van het assortiment blijft natuurlijk gewoon doorgaan.
Wat ik ook met die bedrijfsruimte wil, is bijvoorbeeld één avond in de week en een zaterdagmiddag 'verkoop aan de zaak' te houden. Ik gok hiermee zo'n 15% meer verkoop te kunnen genereren.
De bedrijfsruimte wordt echter geen volledig uitgeruste winkel!
Ook ben ik bezig (met succes) om modellen rechtstreeks aan auto importeurs te leveren. 1e contact is al succesvol en deze persoon heeft mij voorgesteld aan een andere importeur...
Dus ja, wat wordt de omzetstijging in 2008...? Aan de veilige kant gaan zitten en tussen die 30 en 66% gaan? 50%?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Henri Kroeze
Henri Kroeze
Ik ben aan het rekenen of een en ander realiseerbaar is in de zeer nabije toekomst. Ik wil een bedrijfspand huren (niet al te groot, max E 500,- p/m) en minder gaan werken bij mijn werkgever, waardoor ik een gedeelte van de winst zal gaan opnemen.
Echter, afhankelijk van de geprognotiseerde omzetstijging over 2008 verschillen de getallen onder de streep nogal...
Feiten:
* omzetstijging van 2005 -> 2006 is net geen 30%
* de omzetstijging van 1-1-2007 tot heden, vergeleken over dezelfde periode in 2006, is een dikke 66%
Wat heb ik hiervoor gedaan:
* Sponsoring (diverse internet fora) en adverteren (modelautotijdschrijften)
* verbreding van het assortiment
Ik verwacht in 2008 in een 3e tijdschrift te gaan adverteren. Internet sponsoring wordt niet echt uitgebreid, ik heb nu wel zo'n beetje alles te pakken.
Verdere verbreding van het assortiment blijft natuurlijk gewoon doorgaan.
Wat ik ook met die bedrijfsruimte wil, is bijvoorbeeld één avond in de week en een zaterdagmiddag 'verkoop aan de zaak' te houden. Ik gok hiermee zo'n 15% meer verkoop te kunnen genereren.
De bedrijfsruimte wordt echter geen volledig uitgeruste winkel!
Ook ben ik bezig (met succes) om modellen rechtstreeks aan auto importeurs te leveren. 1e contact is al succesvol en deze persoon heeft mij voorgesteld aan een andere importeur...
Dus ja, wat wordt de omzetstijging in 2008...? Aan de veilige kant gaan zitten en tussen die 30 en 66% gaan? 50%?
Wat denken jullie?
... doet leuke dingen op internet ...
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13573-omzetprognose-voor-volgend-jaar-moeilijk-in-te-schatten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag