• 0

Bedrijfspand huren: wat komt er bij kijken?

Mijn oog is gevallen op een nieuw bedrijfsgebouw waar ik de begane grond van een unit kan huren. Het betreft nieuwbouw en het wordt casco opgeleverd, met alleen een meterkast en toilet.

Afmeting is 57 m2 en de kosten zijn E 350,- per maand (ex).

Het pand is nog niet opgeleverd, de bestrating rondom ontbreekt nog. Het is een hoek unit en het ziet er zeer gelikt en representatief uit, inclusief 3 parkeerplaatsen (te delen met de eventuele huurders van de bovenverdieping)

 

Ik wil het gaan gebruiken voor opslag van mijn modelauto's, inpakken van orders en wellicht een showroom.

 

Er komt in ieder geval bij:

Service kosten. Hoogte hiervan is nog onbekend (??) Navraag bij de makelaar leert dat dit een gezamelijke pot moet voeden voor eventueel groot onderhoud, zoals daklekkage etc...

 

Wat komt er nou nog meer bij kijken? Zelf had ik al verzonnen:

* Verzekering (welke, alleen inboedel?)

* Gas en elektriciteit (gelukkig eigen meters)

* Telefoon/ADSL

* Gemeentelijke belastingen (??)

* Andere kosten??

 

Mijn onzekerheden zijn die servicekosten en de eventuele gemeemtelijke belastingen en andere kosten.

Wat is jullie ervaring hiermee?

 

Dan, het punt van de inrichting. Ook hier ben ik zo groen als gras. Magazijnstellingen zijn enorm duur. Gezien de artikelen, het gewicht en gebruik voldoen stalen stellingen van de Gamma ook prima, die heb ik nu ook in gebruik.

Echter, omdat ik de spullen ook wel representatief wil neerzetten, zit ik ook aan een soort winkel inrichting te denken. O.a. met systeemwanden waarin haken gemonteerd kunnen worden voor de blister verpakkingen en legplanken.

Speurwerk op Internet geeft mij het vermoeden dat het net zoals bij de keukenbranche is: een paar écht goede (met dito hoge prijzen) en veel 'stunters' met lagere prijzen, waar de service dan ook weer naar is.

Als mensen hun ervaring op dit gebied willen delen, zou ik dat zeer op prijs stellen. Mag ook per PM om onnodig spammen te voorkomen.

 

Ik vind het allemaal super spannend! Ik heb het gevoel dat ik met deze actie mijn bedrijf weer een 'higher level' kan geven!

Maar ik wil wel goed voorbereid dit project starten...

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Staan er geen fatsoenlijke stellingen op marktplaats? Soms moeten winkels snel sluiten e.d. waardoor mensen die dingen gewoon privé op marktplaats zetten om er zo vanaf te zijn. Zitten soms gewoon prima dingen tussen, kost je wel wat tijd om even de goede er uit te zoeken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Heb je dit draadje gezien?

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=26;action=display;threadid=17097

 

Er zijn vele goede leveranciers van displaymateriaal en presentatiemeubels, zoals Vizona of harmeling. Bij die laatste zou je eens een afspraak kunnen maken om te kijken wat er allemaal op de markt is. IS waarschijnlijk way over budget, maar geeft wel een goed beeld. Daarna ga je gewoon op zoek naar iets wat daarop lijkt maar minder kost.

 

Zels ikea heeft een serie presentatiemeubels die bestaan uit een staander die je tussen vloer en plafond klemt en waar je allerlei planken en displays aan kunt koppelen. Staat niet op de site, maar volgens mij staat er een advertentie specifiek gericht op winkeleigenaren in de laatste catalogus, of in de 'ikea zakelijk' brochure.

Link naar reactie
  • 0

Gisteren wezen kijken bij een ander pand. Ik was er al eens langsgereden en vond het een grote puinhoop: oud, achterstallig onderhoud en vooral heel onvriendelijk van aanblik.

 

Echter, gistermiddag ben ik binnen geweest en ohhhh... wat mooi...

Je moet wel van industriële vormgeving uit begin/halverwege vorige eeuw houden, maar oh oh oh, dit is écht iets voor mij...

Helaas moet alles nog worden aangepast, vloeren, muren, voorgevel. De voorgevel zit nu geen een deur in, maar het idee is om die helemaal open te maken met ramen en deuren en dan te verdelen in een aantal ruimtes.

Als je de oude constructie (spanten, dak, muren, bekabeling etc) laat zitten, geeft dat een enorme sfeer.

In het dak zitten grote ramen (ook in de achterste muur, dat is helemaal van glas) op het noorden.

 

Het gebouw is een overblijfsel van de vroegere vlasindustrie, die vooral in mijn woonplaats ('s-Gravendeel) zeer groot was. Het gebouw werd het 'turbine gebouw' genoemd en daar vond de bewerking van het vlas plaats.

 

Het idee van de project ontwikkelaar is om een aantal 'leuke' bedrijven samen te brengen en zo het hele pleintje nieuw leven in te blazen.

Een dealer in klassieke auto's zou ik heel goed als buurman kunnen gebruiken...

Aan het plein staat ook nog een gigantisch grote schuur (middenhoogte geloof ik van 13 meter!) en ook in de planning staat om een gedeelte van het plein nieuwbouw te plegen ook voor bedrijvenunits.

 

Helaas, alles is nog in de idee fase, dus nog helemaal niets concreets, maar ik vind het prachtig. Nu ga ik proberen om de plannen wat meer concreet te krijgen zodat er over een aantal maanden écht bedrijven in het pand gehuisvest zijn.

Want ik heb ook een optie op een spiksplinternieuw pand in een dorpje verderop... Maar ja, dergelijke nieuwbouw mist iedere ziel...

 

Ik kan hier wel een blog over starten!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

[q] Mijn onzekerheden zijn die servicekosten en de eventuele gemeemtelijke belastingen en andere kosten.

Wat is jullie ervaring hiermee? [/q]

 

Deze zaken (en anderen) worden/moeten allemaal worden afgetikt in de huurovereenkomst. Voor dingen als groot onderhoud betaal je als huurder niet direct is mijn ervaring. Dat doet de eigenaar van het pand zelf. Jij betaalt de servicekosten. Wat deze inhouden staat in de huurovereenkomst.

 

Google wat rond over huurovereenkomsten. Er zijn een aantal standaarden die door bijna alle vastgoedeigenaren worden gebruikt :)

Online klankbord nodig voor uw bedrijf?. Dat kan via OK-onderzoek. Probeer deze dienst gratis uit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.