• 0

Bankrekening openen in Zuid Afrika

Is het mogelijk voor een organisatie die gevestigd is in Nederland en veel zaken doet met Zuid Afrika, mogelijk om in Zuid Afrika een bankrekening

te openen?

 

Per order moet ik soms wel zes internationale betalingen doen (à 13,50 euro per betaling >:( en ben dus druk op zoek naar een manier om deze kosten te reduceren. Een voor de hand liggende mogelijkheid lijkt mij het openen van een bankrekening in Zuid Afrika.

 

Maar uit contacten met Nedbank in Zuid Afrika krijg ik wisselende berichten, uiteenlopend van niet mogelijk tot alleen mogelijk als je zelf in Zuid Afrika bent. Heeft iemand hiermee ervaringen? Wat zijn aspecten om rekening mee te houden? Is internetbankieren mogelijk en betrouwbaar? En wellicht heeft iemand goed tips?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
  • 0

Is het mogelijk voor een organisatie die gevestigd is in Nederland en veel zaken doet met Zuid Afrika, mogelijk om in Zuid Afrika een bankrekening

te openen?

 

 

 

   

Corporate and Institutional Banking

ABN AMRO Bank N.V.

ABN AMRO House, 2 Exchange Square

85 Maude Street, Sandown / Sandton

Johannesburg 2196

 

Telephone: +27 11 685 2000

E-mail: Contact Form

Internet: www.corporates.abnamro.com/corporates/docs/country/southafrica.jsp

 

Wel eens van Google gehoord?javascript:replaceText(' ???')

Verbaasd

Link naar reactie
  • 0

Je kan inderdaad redelijk makkelijk een bankrekening in Zuid Afrika openen bij bv ABN-AMRO maar.... Het probleem gaat worden als je geld zuid-afrika uit wilt hebben, je moet dit allemaal onderbouwen met facturen en ik denk niet dat je al een bedrijf in ZA hebt dus je kunt jezelf niet factureren. Ze zijn daar heel streng mee, ik zeg dit uit heel veel eigen ervaringen / ergernissen

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.