• 0

Viswinkel

Hierbij een wat uitgebreidere versie van de financieële gegevens van de viswinkel die ik wil gaan opzetten. Ik zou het op prijs stellen als ik hier wat kritische reacties op krijg!!

 

De situatie is als volgt:

 

Er word een viswinkel opgestart in een grote nieuwbouwwijk waar bij aanvang 15.000 mensen wonen en uiteindelijk (7 jaar na opening) ongeveer 30.000. Cijfers zijn gebasseerd op bij ons bekende bedragen, en statistische informatie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Andries,

 

er zitten een paar kleine schoonheidsfoutjes in je opzet, de eigen inbreng van een vriezer en de messen horen gewoon links op de balans te staan bij de activa. Aan de rechterkant mag je dat gewoon waarderen.

 

Je maakt sowieso een flinke uitglijder. Bij je bedrijfskosten staat een post "rente + aflossing". Rente is wel een kostenpost, aflossing niet, dus het aflossing stuk moet eruit.

 

Hierdoor komt je resultaat voor belastingen en gewaardeerd ondernemersloon ook een stuk hoger en reeeler te liggen.

 

Verder is het een tikkie onlogisch dat de omzet wel stijgt, maar sommige variabele kosten niet, dus daar mag je nog wat aan schaven.

 

Los van het financiele stuk. Hoe is de ligging van die winkel. Bij een winkel zijn 3 dingen belangrijk (deze is heel flauw maar wel waar) locatie, locatie, locatie.

 

Vis zit qua trend in de plus dus dat heb je sowieso mee.

 

Succes !!!! Ard

Link naar reactie
  • 0

Ja, zie de foutjes staan... In het mijn complete ondernemersplan staat dit op de juiste manier vermeld.. Dat sommige variabele kosten zullen stijgen is idd logisch!! Dit kan beter gelezen worden als situatie 1,2 en 3... Waarbij

 

1: worst case scenario

2: verwacht scenario

3: benodigd in jaar 2 vanwege borgstellingskrediet

 

De ligging is mijns inziens goed te noemen. Veel 2 verdieners, winkelpand is binnen 50 meter van de Albert Heijn, wijk gaat groeien naar dubbele aantal inwoners!! Verder is er een groot bedrijventerrein in de buurt waar we zeker klanten denken te trekken.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.