Ik heb veel artikelen doorgenomen over Tax Haven, E-zone enz maar ben mijn 'constructie' nog nergens tegengekomen.
Ik wil het volgende:
- Voorgoed vertrekken uit NL :'(
- Uitschrijven uit bevolkingsregister NL
- Inschrijven en wonen in bijv. Panama (desnoods passportje erbij 8))
- Website (.com) opzetten waarbij diensten verleend worden o.a. Software op maat of een kleine fee ontvangen voor wie advertenties op mijn website zet.
- Website is gericht op de hele wereld maar het kan zijn dat NL klanten de meerderheid vormen in het begin.
- Mijn (online) bedrijf registreren in Panama
- Mijn belasting netjes afdragen in Panama ;)
- Prooost!
Mijn vraag:
A- Ben ik nog belasting/btw-plichtig in NL ???
B- Stel dat ik een NL-bankrekening behoud om kleine betalingen te ontvangen (scheelt klanten transactiekosten naar buitenland) veranderd er iets aan de situatie? ::)
Ik hoop dat dit duidelijk geformuleerd is voor een eerste post op HL.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
digiboy
digiboy
Ik heb veel artikelen doorgenomen over Tax Haven, E-zone enz maar ben mijn 'constructie' nog nergens tegengekomen.
Ik wil het volgende:
- Voorgoed vertrekken uit NL :'(
- Uitschrijven uit bevolkingsregister NL
- Inschrijven en wonen in bijv. Panama (desnoods passportje erbij 8))
- Website (.com) opzetten waarbij diensten verleend worden o.a. Software op maat of een kleine fee ontvangen voor wie advertenties op mijn website zet.
- Website is gericht op de hele wereld maar het kan zijn dat NL klanten de meerderheid vormen in het begin.
- Mijn (online) bedrijf registreren in Panama
- Mijn belasting netjes afdragen in Panama ;)
- Prooost!
Mijn vraag:
A- Ben ik nog belasting/btw-plichtig in NL ???
B- Stel dat ik een NL-bankrekening behoud om kleine betalingen te ontvangen (scheelt klanten transactiekosten naar buitenland) veranderd er iets aan de situatie? ::)
Ik hoop dat dit duidelijk geformuleerd is voor een eerste post op HL.
Alvast bedankt voor de reakties. ;D
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13848-service-website-vanuit-panama-taxnl/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag