• 0

Service Website vanuit Panama (Tax>NL)?

Ik heb veel artikelen doorgenomen over Tax Haven, E-zone enz maar ben mijn 'constructie' nog nergens tegengekomen.

 

Ik wil het volgende:

 

- Voorgoed vertrekken uit NL :'(

- Uitschrijven uit bevolkingsregister NL

- Inschrijven en wonen in bijv. Panama (desnoods passportje erbij 8))

- Website (.com) opzetten waarbij diensten verleend worden o.a. Software op maat of een kleine fee ontvangen voor wie advertenties op mijn website zet.

- Website is gericht op de hele wereld maar het kan zijn dat NL klanten de meerderheid vormen in het begin.

- Mijn (online) bedrijf registreren in Panama

- Mijn belasting netjes afdragen in Panama ;)

- Prooost!

 

Mijn vraag:

 

A- Ben ik nog belasting/btw-plichtig in NL ???

B- Stel dat ik een NL-bankrekening behoud om kleine betalingen te ontvangen (scheelt klanten transactiekosten naar buitenland) veranderd er iets aan de situatie? ::)

 

Ik hoop dat dit duidelijk geformuleerd is voor een eerste post op HL.

Alvast bedankt voor de reakties. ;D

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Ik wil het volgende:

 

- Voorgoed vertrekken uit NL :'(

- Uitschrijven uit bevolkingsregister NL

-

Mijn vraag:

 

A- Ben ik nog belasting/btw-plichtig in NL ???

B- Stel dat ik een NL-bankrekening behoud om kleine betalingen te ontvangen (scheelt klanten transactiekosten naar buitenland) veranderd er iets aan de situatie? ::)

 

Ik hoop dat dit duidelijk geformuleerd is voor een eerste post op HL.

Alvast bedankt voor de reakties. ;D

In principe bent u niet meer belastingplichtig in Nederland. Immers, u woont de jure en de facto niet meer in ons Koninkrijk.

Waarom zou u dan nog wel belasting moeten betalen in Nederland?? Die bankrekening heeft er niets mee te maken.

 

Vanwaar de keuze voor Panama? Op de Bahama's betaalt u 0% inkomstenbelasting.

Link naar reactie
  • 0

Ik koos voor Panama omdat ze een betere banksecrecy hebben dan de Bahamas. Ben er echter nog niet helemaal uit. :-\

 

India heeft als land mijn voorkeur i.v.m. mijn ICT werkzaamheden.

Geen ervaring met al deze landen, slechts internet leesvoer. ::)

 

Ik dacht dat ik in NL BTW plichtig zou kunnen zijn omdat er veel afnemers daar zijn. >:(

 

Weten jullie hoe ik het beste een zakelijke rekening kan openen in NL met een buitenlandse Kvk? (of raden jullie mij wat anders) ;)

Link naar reactie
  • 0

 

Weten jullie hoe ik het beste een zakelijke rekening kan openen in NL met een buitenlandse Kvk? (of raden jullie mij wat anders) ;)

Wat dacht je ervan om zelf die banken te bellen?

 

In het algemeen openen Nederlandse banken geen rekening voor rechtspersonen uit belastingparadijzen. Als men dat bij uitzondering WEL zou willen doen, moeten alle gegevens omtrent de uiteindelijk gerechtigde (UBO) boven water komen. Reken er ook op dat elke transactie die je doet kritisch bekeken zal worden, de bank zal om ondersteunende documentatie en bewijsstukken vragen (bijv. opdrachtbevestigingen, nota's) bij overboekingen.

 

Kijk eens op websites van CITCO, Amaco, Sovereign Group om een idee te krijgen. Of neem de moeite om in te loggen op de group hieronder... . Je zult echt zelf naspeuringen moeten doen. Jij alleen weet wat je precies wilt.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.