Jump to content
Ngerulmud
Verberg

Kosten website aftrekbaar?

vraag

Nou ben ik bezig een website te laten ontwikkelen, alleen lees ik continu hier en daar dat "de kosten van een website aftrekbaar zijn van de belasting".

Over welke kosten gaat het hier? Waar kaart je die aan? Word het verrekend met de omzetbelasting per kwartaal, of alleen op de jaarrekening?

Mijn website zelf kost 2000 EUR om te ontwikkelen, en 50 EUR per maand om in de lucht te blijven.

Ik heb nergens echt goede antwoorden kunnen vinden, dus hoop ik dat iemand hier misschien wat weet :)

Alvast bedankt!

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer
Nou ben ik bezig een website te laten ontwikkelen, alleen lees ik continu hier en daar dat "de kosten van een website aftrekbaar zijn van de belasting".

De kosten van je zakelijke website werken precies zo als alle andere bedrijfskosten. Waarom denk je dat het een speciale categorie is die anders werkt?

• -1
  • Rate this answer

ok, dat snap ik. Maar in feite kun je dus alleen de BTW over de gemaakte kosten terugboeken? Want ik neem niet aan dat je als bedrijf ook gratis personeel/pand/postzegels krijgt omdat het "bedrijfskosten" zijn.

Daarom plaatste ik een website niet in dezelfde catogorie, maar stelde mijn vraag omdat het op diverse sites overkwam alsof je bepaalde (of alle) website kosten in zijn geheel kunt terugvragen.

(voorbeeld: http://www.rechtenforum.nl/forum/thread/t/8291/start/0/postdays/0/postorder/asc/highlight//?sid=35f33579f54c45e7a999dce0d6b19d12)

• 1
  • Rate this answer
Want ik neem niet aan dat je als bedrijf ook gratis personeel/pand/postzegels krijgt omdat het "bedrijfskosten" zijn.

Als je iets van de belastingdienst mag aftrekken betekend dit niet dat het gratis krijgt! Dit wordt gezien als bedrijfskosten en deze worden van de belastbare winst afgetrokken. Je moet nog steeds voor de investering, zoals je website, betalen alleen drukken de kosten je winst waardoor (iets) minder belasting uiteindelijk moet betalen.

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Bring your business plan to a higher level!

All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

• Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

• Who's Online

Er zijn 8 leden online en 163 gasten

(See full list)    
  • Also interesting:

• Ondernemersplein

EN

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

More information   I accept