Jump to content

Digitalen.

Junior
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • First name
    Dylan
  • Last name
    van der Braak
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Noordholland
  1. Een oud Chinees gezegde luidt: "Maak je eigen spreekwoorden." ;)
  2. Zullen we levensechte beelden maar gewoon Dom Dom noemen?
  3. Het lijkt me sowiso al handig dat je zelf al ongeveer weet waar je zit en welke kant je op moet. Kwestie van rijervaring, kilometers. Overigens vind ik de veel duurdere VDO Dayton van al flink oud veel handiger dan die minieme schermpjes... laat staan zo een mini-schermpje op je mobiel. Livebeelden a la Google Earth lijkt me veel te veel informatie. LEidt alleen maar af. Gewoon een kaart zoals een kaart eruit hoort te zien.
  4. Te gek... dank voor je snelle reactie, Reus... Maak me nu nog alleen zorgen om het onderscheid tussen huis-tuin-keuken bloggers en commerciele sites. Waar ligt de grens? Inschrijving KvK is commercieel, maar ook particulier/huis-tuin-keuken blogger kan toch aan Adsense verdienen?
  5. Ook ik ben zeer benieuwd naar hoe dit is afgelopen. Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Als ik me niet vergis was dit een paar jaar terug erg hot met nieuwssites maar de specifieke afloop daarvan heb ik gemist. Ik voorzie voor mezelf soortgelijke problemen.
  6. Ja dat klopt. Type http://inventory.overture.com/d/searchinventory/suggestion/ hier maar eens google in en kijk hoevaak men google in combinatie met een ander woord (bijv. google earth) heeft gebruikt op de zoekmachine Overture (inmiddels Yahoo) ... Stats zijn van januari maar principe blijft hetzelfde Volgens mij is dit hetzelfde. Ik zou verwachten dat van eender welke zoekmachine de toolbar, desktop tools en de zoekpagina allemaal in dezelfde database spitten (en wegschrijven). Ergo: volgens mij is een toolbar gewoon een shortcut naar de zoekpagina.... maar ik werk niet voor/bij Alexa dus 100% zekerheid kan ik je hierover niet geven
  7. Okee, nu snap ik je een stuk beter... Maar zo raak ik wel heel nieuwsgierig naar wat je van plan bent. Wil je varianten in de markt zetten van reeds bestaande proven concepts... Ik wil niet zeggen dat je dan per definitie achter het net vist hoor, maar dat lijkt me erg tricky. In mijn beleving zijn de meest succesvolle sites de sites die geboren zijn uit een behoefte, iets nieuws dat er nog niet was en niet zozeer een kopie van iets dat opeens big business was. Of je moet een hele grote zak met geld hebben (Speurders.nl van de Telegraaf na succes Marktplaats). Meer potentieel zou ik dan verwachten van proven concepts neerzetten in landen die nu nog ver achterlopen. Zuidamerika is bijvoorbeeld zo een markt. Pak een willekeurig succesvol Nederlands concept en zet dat daar neer. Je moet mss 5 jaar wachten, maar dan ben je tenminste wel de eerste. Ondertussen dus met iets anders je geld verdienen... ;)
  8. Ja, Pim. Dat is een prima tip. Mss heb ik Marvin verkeerd begrepen, maar dat zijn de top-sites volgens Alexa, gebaseerd op hoe vaak men vanaf de Alexa zoekmachine doorklikt naar de betreffende sites. Dit wil nog niet zeggen hoeveel mensen langs andere weg zoeken, een site bij hun bookmarks hebben staan en dergelijks. Jouw link zal wel een representatief beeld geven vermoed ik, net zoals vergelijkbare top-zoveel lijstjes van Google, MSN en anderen. Groet, Dylan
  9. Marvin, wat is het specifieke doel van je vraag? In zijn algemeenheid kun je volgens mij niet aangeven welke websites wereldwijd "de populairste" zijn. Verder, niet iedereen maar wel zeer velen zullen zichzelf bestempelen als de grootste, de beste etcetera. Ook de nieuwste is zeer moeilijk aan te geven, aangezien er continu nieuwe sites komen. Je kunt er simpelweg niet tegenop typen. Volgens mij kun je hooguit zeggen dat Google de populairste zoekmachine is of dat YouTube groot is. Of het flauwe antwoord: ik denk dat Windows Update de populairste pagina is ;) Serieus. Deze vraag is volgens mij uberhaupt niet te beantwoorden. Wel kan iemand (bijvoorbeeld een marketeer of trendwatcher) iets zeggen over marktleiders BINNEN een bepaalde deelmarkt/doelgroep. Of over trends welke soort websites in opkomst zijn. Als je wat specifieker bent in je vraag kan ik je misschien iets verder helpen, maar tot die tijd ben je denk ik het best af met een blad als Adformatie of het 8 uur journaal. Als de laatste meldt dat bedrijf/website X of Y is verkocht voor een megabedrag (YouTube aan Google, Marktplaats een paar jaar terug) dan kun je vermoeden dat die hetzij erg groot is hetzij in potentie erg groot. Immers, de koper heeft er die zak met geld voor over. Succes
  10. Leuk onderwerp inderdaad. En ja ik ben het grotendeels eens met voorgaande posters dat het voornamelijk een state-of-mind is. Dergelijke boeken kunnen je helpen datgen in jezelf te vinden dat je sterker en wijzer maakt, maar wel een waarschuwing mijnerzijds. Er zijn geen absoluut onfeilbare Gouden Regels. Althans niet in een boek, welk boek dan ook. Hooguit in jezelf en een boek, of die ene opmerking erin kan je helpen -j-o-u-w- gouden regels te vinden. That's all. Staar je dus ook niet blind op wat anderen zeggen, maar zoek het in jezelf. En leef al helemaal niet in een hyper-state-of-mind. Ter vergelijk: als ik continu aan de coke zou zitten dan denk ik ook dat ik groter dan Atlas ben, dan denk ik ook dat ik de hele wereld op mijn schouders kan dragen. Blaak van zelfvertrouwen en zal ongetwijfeld anderen mee krijgen in mijn visie en plannen. Maar vroeg of laat barst de zeepbel, vroeg of laat komt de terugval. Wees je er ook van bewust dat niet elk boek De Formule bevat. Er zijn er ook veel van het kader "Hoe versier ik elke vrouw in 7 lessen".... ;) Wees dus kritisch. Uiterst kritisch en keihard/eerlijk naar jezelf toe is iets dat je sowiso als ondernemer moet kunnen... maar wees ook zeker kritisch naar bijvoorbeeld die ene auteur. Maar pik wel datgene eruit wat voor jou werkt. Verder haal ik naast de "succes-boeken" ook veel uit ander werk. Dat kan een Bijbel zijn, ook al ben ik zelf niet helemaal (?) gelovig maar ook werken/uitspraken van bijvoorbeeld een Plato, Ghandi of Mandela. Al met al denk ik dat het voornaamste is dat je de rust in jezelf vindt. Niet hyper druk druk druk druk, want dat werkt niet. In ieder geval niet bij mij. Relaxt in het leven staan. Wel goed nadenken, maar je geen zorgen maken. Of je in ieder geval niet op laten fokken door stress, druk druk druk. Maar goed, da's slechts een persoonlijke mening. Tenslotte heb ik veel aan "zeil-verhalen". Niet vanwege de tirannie en onderdrukking, maar bewondering en respect voor de Abel Tasmans en Colunbussen van weleer. Zo zal een ander liever de Himalaya gaan beklimmen, maar ik heb dan wat met bootjes. Bewondering en respect voor de ontdekkingsreizigers op zoek naar Het Grote Avontuur. Wel voorbereid maar ook zoveel onbekends. Mijn favoriete boek ooit is Saved van Toni Bullimore. Deze solo-zeiler leed schipbreuk bij de Zuidpool. Heeft vier dagen in een gekapseizde boot doorgebracht, omdat de bewoonde wereld gewoon niet dichterbij was. Had geen flauw idee of men hem uberhaupt kwam redden en was dus ten dode opgeschreven. Bullimore vertelt over zijn gedachten en over hoe hij de rust vond, er vrede mee had als dit het einde zou zijn. Hij had immers gedaan wat hij wou: zeilen. Men kon niet eerder dan binnen die vier dagen bij hem zijn en wonder boven wonder klopte de Australische marine op een gegeven moment op zijn romp en hij komt doodleuk naar buiten zwemmen. Kijk: zo een man is nou iemand waar ik respect voor heb. Zijn gedachten en hoe hij de rust vond. En notabene alweer twee weken later de volgende wedstrijd gaan varen. Petje af en ik hoop dat ik ooit zo sterk zal zijn. Maar goed, das dan mijn zeilers-hangup. Een ander zal misschien meer hebben met bergbeklimmen, topsporters of iets anders. Da's maar net wat -j-o-u- dan triggert. Een laatste noot: iemand in Nederland voor wie ik bewondering heb, met een uitgebreide, grappige en meestal zeer rake schets van politiek, economie, handel en zo veel meer is Meindert Rost van Tonningen. Ja inderdaad de zoon van, maar hij heeft zeer bewust afstand genomen van zijn ouders. Auteur en werkzaam als bedrijfsadviseur. Zijn website heb ik ontdekt door het IM voor zijn moeder. Zie http://www.rostco.com/
  11. Alle bedrijfskosten neem je toch gewoon in je boekhouding op? Net als huur pand, personeel, postzegels, etcetera. Meer kosten is minder winst. Belasting betaal je over de winst.
  12. Ik kom net kijken hier op HL, dus vandaar mijn late reactie. Een hoop is al uitgebreid beantwoord. Desalniettemin wil ik je toch het volgende meegeven. Allereerst Jenny, ik begrijp je frustratie. Je hebt betaald voor iets en nu blijkt dat je (op punten) vast zit aan de 1e webbouwer. Tja, dat is niet netjes maar wellicht ook niet geheel kwade wil. Voor zover ik dat kan beoordelen. Overzetten ene CMS naar het andere. Ja. MySQL is MySQL. Dat klopt. Een 2e webbouwer zal echter ten alle tijden de originele database en wellicht ook CMS moetne kunnen inzien om specifiek te beoordelen hoeveel moeite en tijd het hem gaat kosten om de zaken over te zetten. Zonder dat "kijkje in de keuken" blijft het voor de 2e bouwer gissen. En zelfs al kan hij alles inzien dan is het nog mogelijk dat nummer 2 onverwachte zkaen tegenkomt. Is het uurtje-factuurtje dan ligt het risico van extra tijd (geld) bij jou. Is het een vaste prijs, dan ligt het risico bij de 2e bouwer. V.w.b. het 2e scenario, dan zal hij een marge incalculeren en betaal je dus wellicht te veel. Het voelt waarschijnlijk (?) alsof je hebt betaald voor iets en nu kun je er niet mee uit de voeten. Heb je echter als webbouwer een eigen CMS ontwikkeld dan wil je niet dat (niet deni bedoeld) de eerste de beste klant zo het hele CMS aan een andere bouwer geeft. Doorbouwen? In sommige gevallen kan het beter zijn iets geheel nieuws te ontwikkelen. Mocht het oorspronkelijke CMS rammelen, dan ksot het wellicht minder moeite om geheel bij nul te beginnen (uiteraard wel met importeren van data). Net als met een huis waarvan de fundering rot is. Ik kan het huis slopen en door een andere aannemer er iets nieuws op laten zetten, maar als de fundering gewoon rot is... tja dan valt het vroeg of laat om. Opensource versus eigen CMS Dit is het eeuwige dilemma. Iets dat op basis is van een Opensource pakket is veel makkelijker overdraagbaar. Er zijn hoogstwaarschijnlijk zat anderen die met hetzelfde CMS werken. Bovendien heeft de bouwer niet het alleenrecht op dat ene CMS, hij kan je alleen zijn kennis omtrent dat CMS verkopen. Over hoe dat ene CMS te gebruiken, in te richten, aan te passen enzovoorts. Nadeel bij op zich alle Opensource is echter dat elke whizzkid, dus ook kwaadwillenden, de originele broncode kunnen downloaden, bestuderen en de veiligheidslekken zoeken. Je dient dus zeer goede afspraken te maken over support, upgrades en dergelijks. Een goede webbouwer zal je hierop wijzen, doch het is zeker raadzaam om als klant hier ook over na te denken. Wees duidelijk in wat je verlangt. Het alternatief, een eigen CMS is niet zo makkeijk overdraagbaar. Nogmaals, de 1e webbouwer heeft tijd en moeite erin gestopt om dit te ontwikkelen en spreid de ontwikkelingskosten over al zijn klanten. Net zo goed als jij jouw concurrenten niet wilt laten weten hoe jij jouw product ontwikkelt/maakt/verkoopt, dit geldt ook voor de webbouwer. Voordeel van een eigen CMS is echter dat de broncode niet publiekelijk beschikbaar is en eventuele kwaadwillenden dus niet de originele code kunnen bestuderen op zoek naar lekken. Wellicht ten overvloede Jenny, ik kan je frustratie begrijpen en wil niet denigrerend of belerend klinken. Zo is dit allemaal niet bedoeld. Ik hoop alleen dat je ook wat aan bovenstaande hebt. Jammer dat het met bouwer nummer 1 fout is gegaan. Ik wens je veel succes met bouwer nummer 2 [ edit] Een punt waar je een goede webbouwer kunt herkennen is dat deze de tijd neemt om U te leren kennen. Althans dat is dan een persoonlijke mening. Je kan nog zo een mooie technische site maken, maar dat is geheel waardeloos als de website an sich niet ten doel heeft -u-w- filosofie uit te dragen. Een website met allemaal mooie technische truukjes en volgestouwd met nutteloze grafische, bewegende, flashy dingetjes... tja, allemaal leuk en aardig hoor al die technische dingetjes... maar heb je ook wat er aan. Persoonlijk breng ik het liefst zoveel mogelijk tijd door bij de klant, en dus niet in mijn eigen technische hokje, opgesloten en vastgekluisterd achter een PC. Maar nogmaals, da's slechts een persoonlijke mening. Liever bij de klant, zodat ik ook de sfeer kan proeven, ook met de receptioniste kan praten of de harde werkers van "hoog" tot "laag"... [ /edit]
  13. Excuus, ik kom net kijken op HL dus had deze post even gemist. Anderen hebben al uitgebreid antwoord gegeven op je vragen, maar mss heb je ook wat aan mijn advies. Joomla & veiligheid? Inderdaad. Joomla kan op punten onveilig zijn. Dit is het eeuwige dilemma van alle Opensource software. Alle kwaadwillenden whizzkids kunnen ook de code downloaden, bestuderen en vervolgens de lekken ontdekken. In verhouding tot andere CMS-en heeft Joomla echter het grote voordeel dat er een zeer actieve community achter zit. En dat dus eventuele lekken snel, in verhouding tot andere CMS-en zeer snel worden gedicht. Dit vraagt echter wel een actieve instelling en diep-technische kennis van Joomla. Overigens zijn de meeste hacks op websites niet specifiek op het ene of andere CMS, maar op server-wide instellingen. Er zijn wel zat Joomla-programmeurs die niet alleen iets voor je kunnen ontwerpen, maar ook hosten en beheren. Iets hosten bij de een en laten ontwikkelen/beheren door een ander lijkt mij penny-wise en pound-foolish. Je programmeur kan iets ontwikkelen dat op een systeem naar zijn keuze goed, stabiel en veilig is, maar als dan de andere partij zaken wijzigt werkt er opeens iets niet meer. Dan moet Jantje iets aan Pietje vragen en Pietje weer aan Klaasje. Je hebt vast wel eens het Chinese whispers game gespeeld. De nederlandse term is me even ontschoten, maar als je in een kring van de een naar de ander een woord in het oor fluistert dan is aan het einde van de kring het opeens een totaal ander woord. Pas hiervoor op. Gratis whizzkids? Ja, dit lijkt aantrekkelijk. Maar is dat spreekwoordelijke neefje van 12 er volgend jaar ook nog? Als de boel plat gaat ligt je bedrijf dan ook plat? Kost het je dan omzet? Succes met je plannen [edit] Qua betalingen en rekeningnummers? Bij tal van CMS-en zijn er modules die met externe betalingssystemen kunnen werken. Creditcard betalingen alsmede eenmalige machtigingen kun je dus afvangen met bijvoorbeeld PayPal, hoewel die in Nederland nog niet zo bekend is. ook iDeal (o.a. ABN) sturen je via een link op jouw site dan naar de beveiligde site van bijvoorbeeld PayPal of ABN. Dit zijn grote organisaties met grote ICT afdelingen die het zich niet kunnen veroorloven om groot in het 8 uu rjournaal te komen. Dit is iets dat je ook unt overwegen. Check dus bij het CMS van je keuze welke betaalmodules er zijn. [ /edit]
  14. Het hangt af van wat het specifieke doel van de website is. In sommige gevallen heeft U een puur commerciele website, zoals bijvoorbeeld een webwinkel. U verkoopt uw product op uw website en dan maakt U dus winst als U meer verkoopt dan wat de website in zijn geheel kost. In andere gevallen kan een website ter ondersteuning zijn van uw normale bricks-and-mortar winkel. Het is niet altijd duidelijk meetbaar hoeveel omzet U in uw fysieke winkel heeft doordat een klant eerst de website heeft bezocht. Ook is niet altijd meetbaar hoeveel klanten naar een concurrent gaan doordat U -g-e-e-n- website heeft. De Abert Heijn plaatst ook advertenties in de krant, maar het is niet altijd meetbaar hoeveel krantenlezers nu vanwege die ene advertentie vandaag bij de AH komen i.p.v. bij een andere winkel.
  15. Goedendag allen. Ik ben startend ondernemer Heb een aantal business plannen ontwikkeld voor eigen website concepten, doch het ontbreekt me tot op heden helaas aan investeerders. Sinds kort heb ik dus besloten het tijdelijk over een andere boeg te gooien. Aangezien ik voor mijn eigen plannen toch de nodige technische kennis heb opgedaan alsmede deze nog verder dien te ontwikkelen heb ik besloten deze kennis ook voor derden in te zetten. Wat bied ik nu aan? Het is (nu nog?) niet de bedoeling om middels deze forum post schaamteloos mezelf te promoten. Steeds meer ondernemers willen maatschappelijk verantwoord ondernemen. En wellicht zijn er dus op dit forum ook ondernemers die (zijdelings) betrokken zijn bij stichtingen, verenigingen en anderen die een goed doel nastreven. Puur om een portfolio op te bouwen ben ik bereid een zo goed als gratis website te ontwikkelen voor een beperkt aantal goede doelen. Er zijn wel wat kosten aan verbonden, doch ik bied mijn tijd gratis aan. De daadwerkelijke kosten zal ik doorberekenen. Ik hoef hier geen winst op te maken. Denkt u aan benzine, lunch, hosting en andere minieme kosten. Let wel: dit is niet geheel gratis. Er zijn dus wel wat kosten, maar die zou u ergens anders ook hebben. Wat ik wel gratis aanbied is mijn tijd. Er zijn wel een aantal voorwaarden. - Zo doe ik zelf de hosting om technische problemen te vermijden, alsmede dat ik volgens mijn "standaard" werk. - Om tijd en (benzine) kosten te besparen genieten stichtingen in Noordholland de voorkeur - Verder dien ik zelf het goede doel te onderschrijven, en zoals U allen zult snappen steun ik niet elke vereniging of stichting in Nederland. Politieke kleur enzo. - Uw vereniging/stichting dient geen commercieel oogmerk te hebben. Mijn winst zit erin dat ik een portfolio van werk opbouw. Zaken die ik aan potentiele commerciele klanten kan laten zien. Ik ben eerlijk dat dit niet geheel zonder eigenbelang is. Uw winst zit erin dat U tegen minimale kosten een professionale website hebt. Heeft U interesse dan kunt U middels mijn profiel een bericht achterlaten. Geeft U svp duidelijk aan wat het doel van uw stichting is en langs welke weg ik contact met u op kan nemen. Aanbod geldt "zolang de voorraad strekt". [edit] Hier kreeg ik wat vragen over. Ja, vele andere webdesigners "binden" u als klant door iets te maken dat alleen zij snappen. Geen addertjes onder het gras, geen koppelverkoop of wurgcontracten. U krijgt na oplevering van uw site ALLE documentatie. Dat wil dus zeggen inclusief een volledig verslag van wat en hoe het staat geinstalleerd. Mocht u dus op enig moment besluiten een ander in te schakelen dan heeft U alle documentatie. [/edit]
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept