Sinds twee jaar heb ik een hostingbedrijf. Mijn visie is om altijd kwaliteit na te streven. Ondanks dat ik rekening heb gehouden met de kosten die nodig zijn om een kwalitatieve dienst te leveren, zal ik nu extra kosten moeten maken voor een (betere) antispam oplossing. Daardoor zit ik met een dilemma die ik jullie wil voorleggen. Om de continuïteit en kwaliteit te kunnen waarborgen zal een prijsverhoging nodig zijn; dit zal een verhoging van ongeveer 5-10% zijn. Ik ben van mening dat een goede antispam regelen standaard in een hostingpakket meegeleverd moet worden, vandaar dat ik deze optie niet als aparte extra dienst wil leveren.
Het probleem is dus dat ik mijn klanten met een prijsverhoging moet confronteren, maar daar krijgen ze wel wat voor terug. De antispam oplossing is wel daadwerkelijk beter dan die nu wordt geleverd. Alleen kan ik niet inschatten in hoeverre men bereid is hiervoor te betalen. Zou ik een klantenonderzoek kunnen overwegen om dit helder te krijgen?
Verder kan het zijn dat de wat nieuwere klanten, met nieuwere domeinnamen en e-mail adressen, nog niet veel spam ontvangen op dit moment en daarom dus ook de noodzaak van een betere spam oplossing niet inzien. Ik vermoed ook dat het duidelijk maken van de noodzaak niet direct iets is waar de klant op zit te wachten, aangezien er voor hen geen problemen zijn op dit moment. Aan de andere kant: andere, vaste klanten hebben duidelijke spam problemen en krijgen soms 10 tot 30 spamberichten per dag.
Kortom: de nieuwe spam oplossing wil ik gaan invoeren. Moet ik al mijn klanten daarvoor laten betalen, aangezien de kwaliteit beter wordt? Of een deel van mijn klanten, omdat maar een deel van mijn klanten problemen ervaart? Of is het een idee om al mijn huidige klanten NIET extra te laten betalen en dit alleen in te voeren voor nieuwe klanten?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Anonymouse
Anonymouse
Beste levelaars,
Sinds twee jaar heb ik een hostingbedrijf. Mijn visie is om altijd kwaliteit na te streven. Ondanks dat ik rekening heb gehouden met de kosten die nodig zijn om een kwalitatieve dienst te leveren, zal ik nu extra kosten moeten maken voor een (betere) antispam oplossing. Daardoor zit ik met een dilemma die ik jullie wil voorleggen. Om de continuïteit en kwaliteit te kunnen waarborgen zal een prijsverhoging nodig zijn; dit zal een verhoging van ongeveer 5-10% zijn. Ik ben van mening dat een goede antispam regelen standaard in een hostingpakket meegeleverd moet worden, vandaar dat ik deze optie niet als aparte extra dienst wil leveren.
Het probleem is dus dat ik mijn klanten met een prijsverhoging moet confronteren, maar daar krijgen ze wel wat voor terug. De antispam oplossing is wel daadwerkelijk beter dan die nu wordt geleverd. Alleen kan ik niet inschatten in hoeverre men bereid is hiervoor te betalen. Zou ik een klantenonderzoek kunnen overwegen om dit helder te krijgen?
Verder kan het zijn dat de wat nieuwere klanten, met nieuwere domeinnamen en e-mail adressen, nog niet veel spam ontvangen op dit moment en daarom dus ook de noodzaak van een betere spam oplossing niet inzien. Ik vermoed ook dat het duidelijk maken van de noodzaak niet direct iets is waar de klant op zit te wachten, aangezien er voor hen geen problemen zijn op dit moment. Aan de andere kant: andere, vaste klanten hebben duidelijke spam problemen en krijgen soms 10 tot 30 spamberichten per dag.
Kortom: de nieuwe spam oplossing wil ik gaan invoeren. Moet ik al mijn klanten daarvoor laten betalen, aangezien de kwaliteit beter wordt? Of een deel van mijn klanten, omdat maar een deel van mijn klanten problemen ervaart? Of is het een idee om al mijn huidige klanten NIET extra te laten betalen en dit alleen in te voeren voor nieuwe klanten?
:-\
Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/14080-verbetering-diensten-prijsverhoging/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag