Jump to content

Anonymouse

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Diepenbrockstraat 29, Hazerswoude-Rijndijk, 2394GV, Netherlands
  • First name
    Dennis
  • Last name
    Middelkoop
  • Company or organization name
    Bisworks
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.webhostingtalk.n

Company info

  • Location
    Hazerswoude-Rijndijk
  • Phone number
    0718888421
  • Branch
    Innovatie & concepten
  • Branch 2
    Industrie & bouw
  1. Bedankt voor de uitleg, Hans. Wellicht heb ik nog wat meer ervaring nodig voor het schrijven van een ondernemersplan.
  2. Hallo Hans, Misschien dat ik het niet helemaal begrijp, maar de haalbaarheid van het concept, wat ik ook ga beschrijven in het ondernemersplan, moet uiteraard in orde zijn. Als het concept en het bedrijf er omheen en de financiering uberhaupt niet haalbaar is, dan zal er ook geen sprake zijn van een beloning. Alleen wie krijgt wat aan beloning? En dat is mijn inziens zelf naar eigen wensen en in overleg met de partner in te vullen. Alleen is mijn vraag of er richtlijnen of gangbare beloningen zijn voor het schrijven van het ondernemersplan alléén en of daarnaast een eventuele winstdeling gebruikelijk is. Overigens begrijp ik dat afhankelijk van het concept en wat we precies gaan doen ook afhangt in hoeverre de beloning wordt voorgegeven, maar ik bedoel het meer in het algemeen. En als ik wellicht jouw antwoord niet begrijp, zou je deze dan toe kunnen lichten? Bij voorbaat dank.
  3. Hallo Hans, Daar heb je deels gelijk in; veel vragen zullen dan ter sprake komen, alleen is het vaststellen van de beloning voor mijn werk mijn inziens een onderdeel apart en kan ingevuld worden zoals ik zou willen, tenzij bepaalde percentages gebruikelijk zijn of in een ondernemersplan zaken zijn die daar richtlijnen voor geven? Maar dat is dan een onderdeel waar ik nog géén ervaring mee heb helaas.
  4. Hallo allemaal, Op dit moment vinden al geruime tijd brainstorm sessies plaats over een nieuwe concept en worden concrete plannen uitgewerkt. Dit doe ik samen met een partner en we zitten goed op één lijn zover. Mijn partner is niet goed in het schrijven van een ondernemersplan en besloten is dat ik dat ga doen. Zelf denk en werk ik op dit moment volledig mee aan het uitwerken van het concept. Ik heb ervaring met het schrijven van een ondernemersplan en denk omtrent dit concept alles goed uit te kunnen werken. Mijn huidige dilemma is wat ik zelf met dit concept wil gaan doen en of ik wel in een nieuw avontuur (bedrijf) wil stappen, nadat ik een vorige bedrijf heb verkocht. Mijn vragen zijn: - komt het vaker voor dat iemand alleen het ondernemersplan schrijft en niet participeert in het bedrijf dat daar uit voortvloeit? - Als ik alléén het plan schrijf wil ik niet verantwoordelijk zijn voor de verdere negatieve (financiële) gevolgen, maar kan dat wel? Immers, als je bijvoorbeeld afspreekt een deel van de winst als beloning te krijgen (je hebt namelijk wel meegewerkt om het concept uit te werken), kan ik mijzelf dan wel onttrekken aan de verdere nadelige financiële gevolgen, nu en in de toekomst? - Wat is gebruikelijk of een redelijke beloning voor het ondernemersplan of is dat afhankelijk van bepaalde factoren? Zo ja, welke? Afhankelijk van wat de mogelijkheden zijn wil ik mijn beslissing maken en een contract opstellen waarin de belangrijke afspraken worden opgenomen. Wellicht, en zeer waarschijnlijk, is het doel om helemaal niet meer mee te werken binnen het bedrijf, maar ik vind het lastig om daar dus duidelijke afspraken over te maken en zaken te scheiden als het gaat om beloning van het plan en werk tot dan aan toe. Belangrijke bijkomstigheid is ook dat ik op dit moment geen persoonlijke financiële middelen heb om bij te dragen aan een opstart en mijn partner ook niet. Een eventueel ondernemersplan zal er dan dus ook aan bij moeten dragen de financiering rond te krijgen. Alvast bedankt.
  5. Bedankt voor de tips; ik had wel gedacht aan de overdracht van verantwoordelijkheid, maar hier kan ik zeker wat mee, bedankt. Ik begrijp dat dit ook wel de belangrijkste punten zijn?
  6. Beste levelers, Op dit moment ben ik bezig met de overname van de hostingklanten van een ander bedrijf, inclusief huurcontract voor één server, waar vrijwel al zijn klanten op worden gehost. Het gaat om ongeveer 50 klanten met ongeveer 180 domeinnamen, die allemaal op die ene server draaien. Er worden geen aanvulllende diensten verzorgd, behalve dan dat ik de (telefonische) support overneem. Alle klanten hebben enkel één of meerdere domeinnamen inclusief een hostingpakket, waar nodig wordt extra schijfruimte en dataverkeer doorberekend, hoewel alle klanten allemaal een even groot pakket hebben. Alles is te beheren door mijn bedrijf na overname. Nu is dit een redelijk overzichtelijk geheel en in principe komt het er op neer dat het bedrijf mij de nodige inloggegevens doet toekomen, en daarmee alles rond is. Ik wil ook in eerste instatie alles overnemen zoals het is en daarna eventueel migreren; dit ook om de klanten niet teveel veranderingen te laten meemaken. Mijn vraag is: waar moet ik nu nog specifiek op letten? Ik heb inzage in de boekhouding gekregen, ik heb de accounts kunnen zien en alles is in orde. Wat zou ik over het hoofd kunnen zien? Wat zou ik met name het overname contract moeten opnemen? Ik denk dan zelf aan de overdracht van verantwoordelijkheid en hoe de aansprakelijkheid is geregeld. Kan je d.m.v. een door beide partijen getekend overnamecontract deze deal sluiten? Of zijn er andere, juridische zaken die van belang zijn of administratieve acties? (Op het aanvullen van de administratie na). Ik doel met name dan op deze specifieke overname; het is technische gezien vrij eenvoudig, maar ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie. Bij voorbaat dank.
  7. Het is inderdaad niet de bedoeling om huidige, trouwe klanten extra te laten betalen. Uit de test resultaten blijkt dat er zeker een meerwaarde is, maar daar is een investering voor nodig. Ik denk dat daarom de laatste genoemde optie de beste is. Bedankt voor alle reacties.
  8. Er zijn mogelijk goedkopere oplossingen, alleen is daarvan de kwaliteit nog niet getest. Er zouden dus wel andere opties kunnen zijn, alleen geeft de oplossing die ik nu op het oog heb vrijwel alle opties die ik wil. Ik ben dus alleen benieuwd wat jullie zouden doen bij een dergelijke situatie. De mooiste optie is ook zeker niet het doorberekenen van de kosten naar de klant, dat voorop gesteld. Uiteraard valt er wat te zeggen voor de berekeningen die ik heb gemaakt; in eerste instantie blijken deze goed, doch door niet genoeg rekening te hebben gehouden met onvoorziene omstandigheden of kwaliteitsborging moet ik nu meer kosten maken. Als je dit los ziet van het feit dat het hier om een hostingbedrijf gaat, hoe benaderen jullie dan een dergelijke situatie?
  9. Beste levelaars, Sinds twee jaar heb ik een hostingbedrijf. Mijn visie is om altijd kwaliteit na te streven. Ondanks dat ik rekening heb gehouden met de kosten die nodig zijn om een kwalitatieve dienst te leveren, zal ik nu extra kosten moeten maken voor een (betere) antispam oplossing. Daardoor zit ik met een dilemma die ik jullie wil voorleggen. Om de continuïteit en kwaliteit te kunnen waarborgen zal een prijsverhoging nodig zijn; dit zal een verhoging van ongeveer 5-10% zijn. Ik ben van mening dat een goede antispam regelen standaard in een hostingpakket meegeleverd moet worden, vandaar dat ik deze optie niet als aparte extra dienst wil leveren. Het probleem is dus dat ik mijn klanten met een prijsverhoging moet confronteren, maar daar krijgen ze wel wat voor terug. De antispam oplossing is wel daadwerkelijk beter dan die nu wordt geleverd. Alleen kan ik niet inschatten in hoeverre men bereid is hiervoor te betalen. Zou ik een klantenonderzoek kunnen overwegen om dit helder te krijgen? Verder kan het zijn dat de wat nieuwere klanten, met nieuwere domeinnamen en e-mail adressen, nog niet veel spam ontvangen op dit moment en daarom dus ook de noodzaak van een betere spam oplossing niet inzien. Ik vermoed ook dat het duidelijk maken van de noodzaak niet direct iets is waar de klant op zit te wachten, aangezien er voor hen geen problemen zijn op dit moment. Aan de andere kant: andere, vaste klanten hebben duidelijke spam problemen en krijgen soms 10 tot 30 spamberichten per dag. Kortom: de nieuwe spam oplossing wil ik gaan invoeren. Moet ik al mijn klanten daarvoor laten betalen, aangezien de kwaliteit beter wordt? Of een deel van mijn klanten, omdat maar een deel van mijn klanten problemen ervaart? Of is het een idee om al mijn huidige klanten NIET extra te laten betalen en dit alleen in te voeren voor nieuwe klanten? :-\ Bij voorbaat dank.
  10. Sorry voor de late reactie. Ik had mijn vraag wat anders moeten formuleren, aangezien de toekomstige activiteiten die ik wil gaan oppakken wel degelijk betrekking zouden kunnen hebben op zowel de zakelijke markt als overheidsinstellingen. Al met al zal ik mijn huidige netwerk eens onder de loep moeten nemen ;) Bedankt voor alle reacties.
  11. Bedankt voor jullie reactie. Bij de overheid heb ik altijd het idee dat de projecten en uitbestedingen naar de vaste partijen gaan en dat het een vrij gesloten wereldje is waar je niet snel binnenkomt, maar de bovenstaande website doet anders vermoeden. Verder merk ik dat er toch een flink aantal partijen zijn die inschrijven op een bepaalde opdracht en dat een heel selectie proces volgt om de juiste partij de klus te geven. Dat doet toch vermoeden dat niet alleen een select groepje een mailing krijg o.i.d., maar dat dit toch breder wordt aangeboden. Ik denk inderdaad ook dat ik mijn huidige netwerk wat meer aandacht moet geven en (betere) afspraken moet maken om opdrachten binnen te halen.
  12. Hallo allemaal, In 2005 is mijn bedrijf van start gegaan op het gebied van hosting, domeinnamen en webdesign. Ik ben nu bezig met het verbreden van de doelgroep en de diensten en wil me ook gaan richten op de zakelijk markt. Ik ben mij er van bewust dat er in veel gevallen een enorm eisen pakket op tafel wordt gelegd om uberhaupt mee te dingen in een RFP-traject van een bedrijf, maar ergens zal een start gemaakt moeten worden. Mijn vraag is: hoe kan iemand zich inschrijven voor een aanvraag (Request for proposol) en waar zijn dergelijke aanvragen te vinden? Is daar een centraal punt voor of zijn er meerdere partijen? Bij voorbaat dank.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept