• 0

Start Internetwinkel

Enkele dagen geleden heb ik een onderwerp geopend over het openen van een internetwinkel. Ik zal nog even een korte introductie geven.

 

Vanaf mijn 16e verkoop ik regelmatig producten via internet. Aangezien ik momenteel gemiddeld voor zo'n 500 euro in de maand verkoop heb ik besloten mezelf in te schrijven bij de Kvk. Met een kleine internetwinkel wil ik een winst behalen van 1000,-- in de maand. De bedoeling is twee jaar lang een webshop te ' runnen ' om vervolgens mijn ' droom ' te verwezelijken, een eigen horecagelegenheid. Het type bedrijf dat ik wil starten is er al wel, maar ik weet 100% zeker dat ik met mijn idee onderscheidend genoeg ben van eventuele concurentie. Hierover wellicht meer over een jaartje of twee. ;-)

 

 

Ik wil producten gaan verkopen van merken zoals Blond Amsterdam, Oilily, Kitsch Kitchen en Pip Studio. Met name tassen, sjaals en kleine attributen. Het assortiment is afhankelijk van het aanbod maar er zal een smal assortiment aangeboden worden. Wekelijks introduceer ik 1 goedkoop product. (Voorbeeld: De zogenaamde ibood/dagknaller van mijn webshop) Dit product moet zorgen dat mensen mijn website bezoeken, het product bestellen maar ook andere producten mee bestellen.

Aangezien ik een smal assortiment hanteer kan ik producten goedkoper inkopen en zelf de voorraad beheren.

 

Inmiddels heb ik het forum doorgelezen om meer informatie in te winnen. Met name het topic ' 16 jarige jongen, IShop beginnen ' heeft me geholpen.

 

Echter zijn me een aantal dingen nog onduidelijk.

 

- Ik las dat het belastingtechnisch concequenties heeft. Kan iemand voorbeelden noemen. Ik bedoel dan met name de gevolgen voor mijn huidige werk.

 

- Stel; Ik neem de stap een kleine webwinkel op te zetten en het blijkt uiteindelijk toch tegen te vallen. Wat zijn dan de gevolgen en eventuele kosten?

 

Indien er nog vragen of opmerkingen zijn, hoor ik het graag.

 

 

Groet,

 

Hans

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik las dat het belastingtechnisch concequenties heeft. Kan iemand voorbeelden noemen.

 

Je moet bijvoorbeeld een administratie voeren, omzetbelasting (btw) heffen en afdragen en inkomstenbelasting betalen over de winst.

 

Stel; Ik neem de stap een kleine webwinkel op te zetten en het blijkt uiteindelijk toch tegen te vallen. Wat zijn dan de gevolgen en eventuele kosten?

 

Dat weet je zelf het beste. Jij bepaalt hoeveel tijd en geld je erin stopt, of je schulden aangaat etc.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik las dat het belastingtechnisch concequenties heeft. Kan iemand voorbeelden noemen.

 

 

Je moet bijvoorbeeld een administratie voeren, omzetbelasting (btw) heffen en afdragen en inkomstenbelasting betalen over de winst.

 

 

Dit was me duidelijk. Maar wat voor gevolgen heeft het m.b.t. mijn huidige baan? Betaal ik over mijn salaris meer belasting?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je onder de 21 bent, vergeet dan niet dat je ouders verantwoordelijk zijn voor jou financieel. Dat betekent dat als jij in geldproblemen komt je ouders verantwoordelijk worden gehouden. Dus bespreek het sowiezo even met je ouders. (Dit betekent dus ook dat zij aansprakelijk worden gehouden als jij nu opgemerkt wordt!)

 

Ik ben ook jong gestart (ik was 17) en ben nu 19. Je zal merken dat ze je verder op weg helpen. Laat je adviseren. De belastingdienst komt ook langs om je als startende onderneming advies te geven (vaak ten voordele van jou). De administratieve 'lasten' heb ik nooit als een groot probleem ervaren, maar bij mij gaat het om vaak wat grotere bedragen over een langere periode.

 

Als je niet al te veel verdient zal je het waarschijnlijk moeten opgeven als "overige inkomsten" op je belastingformulieren, maar bij meer inkomsten kan dat niet. De belastingdienst geeft je hier ook advies over (tijdens dat eerste gesprek) en anders kan je ze altijd even bellen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.