[Keuze opleiding] - Small Business & retail mangement of International Busin....

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! :)

 

Ik sta voor de keuze om Small Business & retail management te kiezen als opleiding of International Business & management. Ik wil me focusen op het opkalaferen van bedrijven, daarnaast wil ik breed inzetbaar zijn, de mogelijkheid hebben eigen producten te creeren en die naar de top te brengen! .Zelfstandig kunnen ondernemen,in het buiteland inzetbaar zijn. Wat raad jij mij aan?

 

 

Mvgr,

 

- joe!

 

 

Link naar reactie

Zo, jij wil veel ;D

 

Wat voor soort bedrijf/bedrijven heb je in gedachten.

 

Als jij zegt in het buitenland inzetbaar zijn, dan zou ik meteen iets internationaals kiezen. Of international b&m daarin de beste is weet ik niet, maar small business & retail klinkt een beetje MKB'erig.

 

Aan de andere kant international b&m klinkt ook wel weer een beetje MBA'erig en als het over ondernemen gaat, moet je vooral praktisch ingesteld zijn (in het begin) naar mijn mening.

 

Kent iemand overigens die private school in Amsterdam op het gebied van ondernemen? Weet zo snel de naam niet... Ervaringen?

Link naar reactie

Bij de keuze van een school (of baan) moet je eigenlijk een brug slaan tussen je bestaande kennis en interessen en je toekomstplannen. Die school (of baan) is echter niet de enige weg naar die toekomst. Je kan extra cursussen volgen, bijbaantjes aannemen, enzovoort. Het is dan ook mogelijk totaal andere opleidingen te doen (kunstacademie, chemie, rechten) en door extra activiteiten je ontbrekende kennis en ervaring aan te vullen. Met andere woorden: kies iets wat werkelijk je interesse heeft en aansluit bij je huidige capaciteiten, en voeg daar gaandeweg extra kennis aan toe.

 

Vooral ook omdat je waarschijnlijk over een jaar weer op heel nieuwe ideeën gebracht bent. Succes!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.