• 0

Eindelijk de moed gehad voor een tweede start...

Beste forum leden,

 

Eindelijk heb ik weer de moed genomen om een tweede kans op te pakken na failliet te zijn geweest.

Dit heeft mij en mijn gezin heel wat gekost!!

 

Nu ik de moed heb genomen om weer te beginnen via een LTD, heb ik nog enkele vraagjes.

 

Ik heb dus nu een Limited, maar welke bank moet ik dan kiezen? Ik heb geen krediet nodig om te starten. Alleen drie bankrekeningen en verzekeringen.

 

Ik heb ook een goede kope/betrouwbare boekhouder(ster) nodig, waar aan moet ik of bij wie moet ik denken?

 

Ik wil voorkomen dat ik weer onderuit wordt gehaald en wil mijn zaakjes goed op orde hebben.

 

Wie heeft voor mij nog andere adviezen waar aan ik moet denken?

 

Iedereen alvast bedankt voor jullie reacties

 

John

 

[titel aangepast - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een faillissement is geen probleem, als je er maar lering uit trekt. Je bent onderuit gehaald, dus je weet wat je beslist niet moet doen.

 

Omdat je nu start vanuit een Ltd, concludeer ik dat er mogelijk nog verplichtingen zijn uit dat faillissement, In dat geval is het zaak daar een sluitende oplossing voor te vinden

Banken/verzekeringsmijen zijn niet zo happig op Ltd's en dat zou daar mogelijk problemen op kunnen leveren.

Waar een goede boekhouder te vinden is van hieruit niet te beantwoorden. Belangrijk is dat het persoonlijk "klikt" .

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Allereerst gefeliciteerd met deze dapper zet.

Ondernemen zit waarschijnlijk in je bloed... en na je ervaringen van je faillisement wil je deze keer wel een aantal dingen voorkomen.

 

Ik ga er vanuit dat je je inderdaad verdiept hebt in de diverse rechtsvormen. Volledigheidshalve geef ik je deze algemene informatie, van waaruit je door kan linken naar de voor-/nadelen van een ltd.

 

Qua boekhouding is het inderdaad belangrijk dat er een klik is. Maar tevens zo belangrijk is, dat het een boekhouder is die verstand heeft van bedrijfsadministratie en daarin alle ins- en outs weet. Zo nu en dan kom ik nog wel eens tegen dat men vaak de persoon inhuurt die over het algemeen consumentenassurant is.

 

Bespreek ook met hem/haar wat je aan hem uitbesteed, met welk boekhoudprogramma hij/zij werkt e.d.

Veel van de boekhouding kun je zelf doen/bijhouden en vervolgens zou je hem dan per maand (of kwartaal) een x-aantal uur kunnen inschakelen om je administratie conform de "regels" op orde te maken.

 

Wat de keuze van een bank betreft: lees hier de ervaring van anderen >>>

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.