• 0

Idee, maar hoe in het vat gieten? Nieuw starten of overnemen?

Hoi allemaal!

 

Ik zit met een idee in mijn hoofd dat ik vorm wil geven. ::)

Dit kan ik doen op meerdere manieren, namelijk door zelf een onderneming te starten die ik vervolgens een positie in de markt moet gaan geven/ veroveren of door een bestaand bedrijf over te nemen.

 

Echter ik ben nog niet helemaal uit wat handiger is om te doen. :-\

 

Is het verstandig om een bestaand bedrijf een (deels) andere "look" te geven door de bestaande producten die verkocht worden een ander jasje te geven, of is het beter wanneer je een bedrijf overneemt hem zoals hij functioneert te laten functioneren?

 

Ervaring zou kunnen leren dat wanneer je een bestaand bedrijf omturnt naar iets nieuws dat de klanten het bestaande bedrijf niet meer erkennen en dus de klanten wegblijven???

 

 

Wat is jullie brainwave/visie over dit?

Wie heeft er ervaring met dit soort zaken?

Wanneer overnemen en wanneer zelf starten????

 

Ben benieuwd naar jullie reacties,

 

Groet,

Annelies

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dit is een behoorlijk hypothetische en eerlijk gezegd ook wel een beetje vage vraag. Wat 'beter' is, hangt van een heleboel zaken af.

 

Je hebt een idee. Dat kun je helemaal vanaf akiet opzetten als bedrijf, maar je kan het ook ingieten in een reeds bestaande onderneming. Voordeel van de laatste opzet is dat er reeds een bestaande klantenkring is en dat dat bedrijf een zekere reputatie heeft (daar selecteer je immers op). Je kan dan een vliegende start maken, maar daar hangt uiteraard wel een prijskaartje aan. Of je die prijs wil betalen, is afhankelijk van je afweging, wat koste meer: zelf beginnen of overnemen. Make or buy?

 

Naast overnemen kun je ook partneren overwegen: ene partner brengt bestaand bedrijf in, andere partner brengt idee en extra kapitaal in.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.