Ik ben voornemens (als V.O.F.) kleine eenvoudige niet-elektrische huishoudelijke producten te gaan importeren en in NL en Belgie op de markt te gaan zetten. De producten komen uit China (daar worden ze gemaakt, maar het bedrijf dat ze aan mij levert en in China laat maken is Amerikaans). Nu vroeg ik me af: hoe zit het nou met garanties? Moet ik persé garantie geven aan mijn klanten en zo ja, welke termijn? Ik zal zowel aan bedrijven als rechtstreeks aan particulieren gaan verkopen.
En kan ik deze garantie zeg maar weer 'doorschuiven' naar de leverancier? Die heeft het tenslotte aan mij geleverd.
Ik heb wel eens gehoord dat bij import van buiten de EU jij wordt beschouwd als fabrikant..(?)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ronaldstolk
ronaldstolk
Hallo,
Ik ben voornemens (als V.O.F.) kleine eenvoudige niet-elektrische huishoudelijke producten te gaan importeren en in NL en Belgie op de markt te gaan zetten. De producten komen uit China (daar worden ze gemaakt, maar het bedrijf dat ze aan mij levert en in China laat maken is Amerikaans). Nu vroeg ik me af: hoe zit het nou met garanties? Moet ik persé garantie geven aan mijn klanten en zo ja, welke termijn? Ik zal zowel aan bedrijven als rechtstreeks aan particulieren gaan verkopen.
En kan ik deze garantie zeg maar weer 'doorschuiven' naar de leverancier? Die heeft het tenslotte aan mij geleverd.
Ik heb wel eens gehoord dat bij import van buiten de EU jij wordt beschouwd als fabrikant..(?)
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/14879-garantie-bij-import/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag