Jump to content

ronaldstolk

Senior
  • Content Count

    33
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Ik heb een eenmanszaak en in privé vrij veel vermogen in box 3 (moet daar best wat vermogensheffing over betalen). Ik zou best wat spaargeld voor wat langere tijd zou kunnen missen. Op de spaarrekening laten staan levert helemaal niets op. Nu hoorde ik pas geleden ergens dat het momenteel interessant kan zijn (met name om voornoemde redenen van weinig rendement op spaargeld) om een garagebox (of eventueel meerdere) te kopen en die te verhuren. Relatief lage kosten, weinig onderhoudskosten e.d. Ik heb al een ander zitten berekenen als ik hem gewoon als privé persoon koop en verhuur (zie bijgaande xls) maar ik vroeg me af: zou het slimmer zijn (fiscaal/economisch slimmer) om hem op naam van mijn eenmanszaak te kopen en dan te verhuren? Voordeel is dat ik dan alle kosten zoals aanschafkosten, onderhoud, verzekering e.d. af mag trekken lijkt me? En hij drukt dan ook niet op mijn box3 vermogen, dat scheelt weer vermogensheffing? Het is dan echter wel zo dat de huurinkomsten als inkomsten worden gezien en ik daar inkomstenbelasting over moet betalen toch? Je kunt per maand circa 80 euro huur vragen. Zou het voor mij financieel slim zijn de garagebox te kopen op naam van mijn bedrijf en dan te verhuren? Of is dat juist niet slim en is vanuit prive beter? Ik krijg daar even zo gauw niet een beeld van. berekening_rendement_garage_op_priv_gekocht.xls
  2. Bedankt Joost, dat is inderdaad mijn vraag: verkopen/inruilen voor een 14% auto of doorrijden? PS. Fijne vakantie!
  3. @ Joost: Bedankt, had ik inderdaad ook al eens gevonden, alleen.... ik zie niet goed hoe ik daar de huidige boekwaarde van de jazz in zou moeten verwerken? Of heeft dat geen effect verder? En bijvoorbeeld de afschrijving van circa 5000 euro tot nu toe? Hoe zou ik die zaken in moeten vullen?
  4. @Joost. Tsja, ik heb zelf ook al zitten googlen uiteraard, mijn vraag lijkt me toch voor heel veel ondernemers relevant, maar ik kan toch echt nergens een volledig antwoord vinden hoor. Wel of ik de auto op privé of zakelijk zou moeten zetten, of de effecten van een verschillende bijtelling... maar ja, dat is allemaal wel helder. Het gaat mij juist om een min of meer integraal verhaal, waar je dus afschrijvingen van auto's kunt aangeven, btw voor prive gebruik, geschatte verkoopwaardes na 5 jaar en voor de jazz nu... enz. Er moet toch iemand zijn die hier een spreadsheet ofzo voor heeft? Dat is toch super interessant voor veel ondernemers.
  5. Ik ga hem inderdaad zelf financieren ja. En mbt het 4e topic: klopt, maar ik kom stapje voor stapje bij het beslismoment. Het gaat om een hoop geld dat eventueel bespaard zou kunnen worden. Dus ik zou een inhoudelijke reactie zeer waarderen!
  6. Goedemiddag, Ik heb een eenmanszaak in de bouwsector (bouwadvies). Ik rijd momenteel in een honda jazz sinds feb 2011, 25% bijtelling over een catalogusprijs van 15.200; 13.134 ex BTW. Belastingschijf 37% (conservatief, het gaat nu wel wat minder maar binnen een paar jaar beter dus dan hopelijk misschien wel 42% schijf) Nu is die bijtelling dus best pittig, vergeleken met een gelijkwaardige auto (even groot, even duur) met een bijtelling van 14%, namelijk een Renault Clio. En ik krijg ook nog in totaal 41,5% MIA/KIA. Dan moet bij elkaar het netto voordeel in 5 jaar voor mijn gevoel toch gauw oplopen tot 5000 euro (3000 euro bijtelling en 2000 euro MIA/KIA). Onderhoud, wegenbelasting, bijtelling BTW zal ongeveer gelijk zijn aan mijn huidige auto. Mijn huidige auto kan ik verkopen voor circa 8000 excl. BTW, afschrijving tot nu toe (vanaf februari 2011 tot nu) is circa 5000 euro (auto in 5 jaar tijd tot 0 afschrijven was het plan). Als ik door zou rijden in de jazz verwacht ik hem in 2017 te verkopen voor een verkoopwaarde van circa 4000 ex BTW Als ik nu een clio zou kopen ipv de jazz verwacht ik hem in 2017 te kunnen verkopen voor verkoopwaarde van circa 6000 ex BTW (meer dan de jazz omdat hij dan 2 jaar jonger is dan de jazz tegen die tijd). Kan iemand aangeven of mijn voordeel inderdaad die orde grootte is (circa 5000 euro), of heeft iemand wellicht een spreadsheet waar al dit soort zaken (ook afschrijving en dat soort zaken) in aangegeven zijn? Speelt bijvoorbeeld de huidige boekwaarde/verkoopwaarde/boekwinst van de jazz een grote rol daarin? Groeten, Ronald
  7. Hallo, Ik heb een eenmanszaak in bouwadvies. Ik rijd momenteel in een honda jazz uit februari 2011, 25% bijtelling over een catalogusprijs van 15.500. Gebaseerd op mijn belastingschijf (gaat niet zo best in de bouw, dus 37%) betekent dat netto een bijtelling van 1433 euro p.j. Vind ik toch wel erg veel. Ik was aan het kijken naar een elektrische auto, maar daar ga ik denk ik van af zien. Nu kreeg ik van iemand een tip dat er ook 14% auto's zijn van die maat en met KIA en MIA (in totaal 41,5%). Nu vroeg ik me af: Ik heb mijn oog laten vallen op een auto met een incl. BTW prijs van 15500 (net als de jazz dus). Excl. BTW bedraagt de prijs 12801. KIA en MIA (uitgaande van 37% schijf) leveren me een belastingwinst /netto korting op van 1965 euro. Ook bespaar ik in 5 jaar nog 3150 euro aan bijtelling. Onderhoud, wegenbelasting, bijtelling privé BTW zal ongeveer gelijk zijn aan mijn huidige auto. Totale 'winst' is dan dus ruim 5000 euro netto over een periode van 5 jaar. Mijn huidige auto verwacht ik te kunnen verkopen voor toch zeker wel 10.000 euro incl. BTW. Nu vraag ik me even af: ga ik zeker besparen door te wisselen van auto? De jazz wordt in afgeschreven met 20% per jaar (standaard dus eigenlijk). En zo ja, hoeveel dan? Of is dat te kort door de bocht en zie ik iets over het hoofd? Speelt het bijvoorbeeld een rol dat hij de jazz nog maar ruim 2 jaar oud is?
  8. @Dennis Hee, dan wordt het een ander verhaal... Ik begreep dat MIA en KIA alleen golden voor < 50 gr/km. Maar dat is dus niet waar zie ik in de lijst van agentschap.nl. Hooguit is het wat nadelig dat de MIA maar 13,5 % ipv 36. Maar goed, de aanschafwaarde is veel lager, daarmee de verzekeringskosten e.d. ook. Bijvoorbeeld de yaris hybrid kost ex btw 15730, maar met KIA en MIA nog 'maar' 13314 ex btw (uitgaande van 37% schijf) En dan bespaar ik in 5 jaar toch ook nog 2375 euro aan bijtelling. Onderhoud, wegenbelasting, bijtelling BTW zal ongeveer gelijk zijn aan mijn huidige auto. Volgens mij is het dan toch slim om te wisselen van auto, maar dan misschien toch maar beter een wat goedkopere, dat is in mijn situatie wel beter.... Verwacht je dat KIA en MIA volgend jaar nog op het zelfde niveau zijn? Dat wordt pas eind dit jaar bekend geloof ik he?
  9. @ Dennis: - m.b.t. berekening/BTW: Waarom is e.e.a. pas steekhoudend als mijn huidige auto aan vervanging toe is? Dat begrijp ik niet helemaal eerlijk gezegd. Alleen aan bijtelling bespaar ik de komende 5 jaar in totaal al minimaal ruim 7000 euro (25% van 15500 p.j. en daar 37% van, wellicht kom ik nog een keer in de 42% schijf zelfs). Ik begrijp dat het qua restwaarde van mijn huidige auto nog gunstiger zou zijn als ik het bijvoorbeeld al 8 jaar had, maar dat is toch in dit geval eigenlijk niet zo relevant? Of vergis ik me heel erg? - En m.b.t. de BTW privé correctie: dat weet ik inderdaad, maar goed, die betaal ik bij mijn huidige auto ook. Alleen is die veel goedkoper, nu betaal ik circa 420 euro daarvoor en dat wordt 1080, dus dat is inderdaad circa 600 euro meer ja. Maar goed, ik rijd ook een stuk zuiniger, dat zou in ieder geval ook al weet iets terug moeten winnen. En ja, ik zal voor verzekering en wellicht onderhoud ook wat meer betalen. - Stel dat mijn voornaamste doel zou zijn om te bezuinigen op de superhoge bijtelling van 25% die ik nu betaal: Ik zou een eenvoudige minder milieuvriendelijke 14% auto kopen voor hetzelfde bedrag als mijn huidige auto, dan bespaar ik aan bijtelling 3150 euro de komende 5 jaar. Maar dan ben ik netto (vanwege het ontbreken van de MIA KIA) waarschijnlijk wellicht net zo veel en wellicht zelfs nog meer kwijt dan een 0% auto met MIA KIA. Wat is je mening daarover dan?
  10. Bedankt Dennis, hieronder nog mijn reactie op jouw reacties op mijn vragen. En mijn berekening klopt toch volgens mij he: Totale belastingvoordeel bedraagt KIA+MIA+VAMIL = 17582,- Anders gezegd: ik verdien € 17582 met de belastingbesparingen.Netto kost de auto dan nog circa € 15418 excl. BTW Uiteindelijk krijg ik dan dus circa 55% van de aanschafwaarde terug via belastingvoordeel. Los van het voordeel van geen bijtelling en geen wegenbelasting. En ook nog hogere zorgtoeslagen, kinderopvangtoeslagen als extra bonus. Het niet kunnen doteren aan de FOR kan nooit een probleem zijn. FOR is niets meer dan een uitstel van betaling, en als je niets te betalen hebt valt er ook niets uit te stellen. Het zou een probleem zijn als je een vaste verplichting bent aangegaan m.b.t. de oudedagsvoorziening. Helder! Zelfstandigenaftrek heb je recht op als je aan de criteria voldoet - vermoedelijk ook in 2013 dus. Zelfstandigenaftrek an sich kan echter nooit leiden tot een negatief inkomen. Mocht dat wel zo zijn dan wordt het inkomen op € 0,00 gesteld en de niet gebruikte zelfstandigenaftrek mag dan in een later jaar genoten worden. Helder! Hoe zo, hoe zit het met de MKB winstvrijstelling? Het mooie van een percentage is dat je naar verhouding er niets op verlies. Helder! Daar verandert niets aan, behalve wellicht de combinatiekorting bij kinderen. Het kan zijn dat die wegvalt bij jouw vrouw omdat zij niet langer het laagste inkomen heeft. Dat is dan een serieuze achteruitgang van vermoedelijk meer dan € 1.000,00. Duidelijk, ik begrijp van de bel. dienst dat je het weer wel krijgt als je zelfstandigenaftrek hebt? Dus dan zou je moeten zorgen dat je dat minimaal als winst overhoud indien mogelijk (in 2013 zal dat waarschijnlijk niet lukken, maar ik latere jaren wel wellicht). ??? Wat zou je verkeerd doen? Het laatste wat de Belastingdienst mag doen is op de stoel van de ondernemer gaan zitten. Als jij het zakelijk verantwoord acht om een porsche cayenne of wat voor een patserbak dan ook te verwerven dan mag dat. Als jij een fiscaal gunstige regeling ziet met een auto dan mag dat natuurlijk ook. Waarbij de afweging natuurlijk nooit het fiscale voordeel is maar de noodzaak van de auto voor je bedrijfsvoering. Duidelijk, maar eerlijk gezegd ben ik het toch niet helemaal met je eens dat fiscale voordelen geen rol spelen. Ik wil graag in een milieuvriendelijke auto rijden voor mijn werk, maar zeker ook privé vanuit mijn overtuigingen inzake het milieu, maar zonder KIA/MIA zou ik dat zeker niet doen, dan is dat financieel in feite niet verantwoord, daar zijn elektrische en plug in hybrids momenteel veel te duur voor. Maar door de KIA/MIA komen ze uiteindelijk even duur uit als een 'normale' auto en als bonus rijdt je dan in een luxe milieuvriendelijke auto! Mod edit: vette tekst omgezet in standaard tekst en quotes hersteld
  11. Ik heb even een overzichtje gemaakt op verzoek van mijn vrouw, die is nog niet echt overtuigd. Die ook nog een paar vraagjes had en ook voor mezelf om het even in harde cijfers te zien: Aanschafwaarde auto circa € 33.000,- excl. BTW KIA+MIA = 64 % van € 33.000,- = € 21.120,- Gezien deze grootte in relatie tot de te verwachten winst over 2013 niet afschrijven in 2013. Dit bedrag van 21.120 resulteert samen met andere aftrekken zoals hypotheekrente, arbeidsongeschiktheidsverzekering, giften e.d. (bij elkaar circa 10000) in circa 10.000 euro verlies over 2013 (verwachtte winst 20.000 -/- 21.120 -/- 10.000). Dit verlies wordt middels carry-back verrekend met 2012 --> toen was winst circa 35000, dus in 42% tarief. Dus resultaat KIA+MIA = 20000 x 37% (want winst voor 2013 wordt dan uiteindelijk 0 toch?) + 11120 x 42% = € 12070,- Dat is wat ik uiteindelijk aan belasting bespaar (dus eigenlijk verdien?) met de KIA+MIA. Daarin zit natuurlijk een stukje aftrek die ik sowieso zou hebben,ook zonder de aanschaf van een nieuwe auto (hypotheekrente, AOV, giften e.d.). Om het geheel zuiver te houden zou je in feite moeten zeggen: 21.120 x 37% is 7814. Vervolgens kan er met de VAMIL zo gespeeld worden dat er van 2014 tot .... de meest slimme afschrijvingen worden gedaan waarmee zo min mogelijk belasting wordt betaald. Stel (dat lijkt me een reële aanname) in 5 jaar in totaal middels VAMIL 80% afgeschreven: 80% van 33000 = 26400. Resultaat VAMIL in belastingbesparing = 26400 x 37% = 9768,- Daarbij geldt wel dat de afschrijving niet echt het verschil zal maken met een 14% auto die niet onder de MIA/KIA/VAMIL valt), die VAMIL is leuk maar levert niet significant meer op in mijn geval. Tenzij ik ineens een heel goed jaar krijg bijvoorbeeld waardoor ik in de 52% zou vallen. Totale belastingvoordeel bedraagt KIA+MIA+VAMIL = 17582,- Anders gezegd: ik verdien € 17582 met de belastingbesparingen. Netto kost de auto dan nog circa € 15418 excl. BTW Uiteindelijk krijg ik dan dus circa 55% van de aanschafwaarde terug via belastingvoordeel. Los van het voordeel van geen bijtelling en geen wegenbelasting. En ook nog hogere zorgtoeslagen, kinderopvangtoeslagen als extra bonus. Vragen die mijn vrouw nog had, ze vindt het namelijk allemaal te mooi om waar te zijn: - Kan het op een of andere manier een probleem worden dat er waarschijnlijk de komende jaren minder of geen FOR gedoteerd kan worden, enerzijds vanwege gezakt vermogen door de investering, anderzijds door de veel lagere winst? - Zelfstandigenaftrek is een flinke vaste post, kan die nog gehandhaafd worden? Niet over 2013 toch? Dan zal de winst immers <0 zijn. Maar wel voor 2012? En voor 2014 en verder ook, mits de afschrijving niet al te groot is waardoor de winst keldert tot een niveau lager dan de zelfstandigenaftrek. - En hoe zit dit met de MKB winstvrijstelling? Die zal absoluut gezien sterk omlaag gaan, want dat is een percentage. - En met heffingskortingen? - Accepteert de belastingdienst dit alles allemaal zo maar? Dus door aankoop van een auto ineens zoveel minder belasting betalen / winst in de komende jaren en (in het geval van 2013) zelfs verlies draaien waardoor je over 2012 zelfs nog geld terug krijgt? Komt dan het beschouwen als ondernemer door de belastingdienst niet in gevaar? We willen natuurlijk geen boetes of andere narigheid......
  12. M.b.t. 37% hypotheek: ik stel dat omdat het op het randje zal zijn, en ik wil graag van een negatief scenario uitgaan. Als het dan namelijk gunstig is, is het bij 42% helemaal gunstig. M.b.t. carry back: begrijp ik dat dit dus wel degelijk gunstig is voor me? M.b.t. keuze dure auto met 0% of goedkope met 14% (ik wil overigens wel een gezinsauto, dus een echte goedkope zoals de 107 is geen optie): het voordeel van een dure auto met 0% is toch dat ik geen bijtelling heb? En door de afschrijvingen MIA KIA VAMIL (netto investering uiteindelijk circa 16000 euro) die ik niet heb op een goedkopere 14% auto rijd ik toch uiteindelijk netto, mede gezien de 0% bijtelling een dure 0% auto voor hetzelfde geld als een 14% goedkopere? Of begrijp ik het nog steeds niet? Zit er een 'maar' in de hoge prijs van 32000 excl. BTW? Ik dacht dat daar uiteindelijk 16000 van overbleef door het KIA MIA verhaal. Is dat niet zo dan? M.b.t. mijn slotvraag: De investering bedraagt 32000 ex BTW, circa 40 incl. BTW. Inderdaad had ik even gelijk de ex BTW bedragen moeten noemen. Maar goed, op zich heb ik voldoende kapitaal om 32000 te betalen. Want nogmaals, uiteindelijk betaal ik door de belastingaftrekken (met name KIA MIA en in mijn situatie minder van de VAMIL) toch niet 320000 maar circa 16000 zeg maar? Of ga ik hier de fout in? Die 3 aftrekken heb ik niet met een goedkopere 14% auto van stel 16000 waardoor ik per saldo uiteindelijk netto even veel geïnvesteerd heb. Graag nog even je reactie, alvast bedankt!
  13. @Dennis: In 2012 bedroeg mijn winst circa 35.000. Ik heb maar een lage hypotheek; ik betaal aan bruto rente 10.000. Wellicht dat het op het randje is of ik in de 42% schijf ga vallen, maar dat is dan voor het hele verhaal toch alleen maar gunstiger? Of niet? Zoals aangegeven verwacht ik dit jaar (2013) circa 20.000 winst, ongeveer de hoogte van de KIA en MIA bij elkaar dus. Minus de hypotheekrenteaftrek zou ik dan inderdaad voor 2013 een verlies hebben. Maar conform mijn accountant zou dan dat verlies verrekend kunnen worden met de winst uit 2012 (die dus toch nog wel redelijk is). En zou ik wat betaalde ib over 2012 terug krijgen. Dat klopt toch, of niet? En dan dient in de jaren 2014 t/m ..... de afschrijving plaats te vinden, in totaal dan circa 32000 euro (catalogusprijs ex btw), dat moet toch, ook bij een lage winst van circa 20.000 makkelijk gaan en uiteindelijk een hoop belastingbesparing opleveren? Of maak ik nu een grote denkfout? Uiteindelijk wil ik eigenlijk maar een ding graag weten: doe ik er financieel verstandig aan een dergelijke auto te kopen.... Waarbij zeker een rol speelt dat ik behoorlijk milieubewust ben, dus dat is wel mooi meegenomen. Quote Dennis: Dat de hypotheekrenteaftrek nu al in het 37%-tarief valt betekent dat jouw belastbare winst uit onderneming minder dan € 19.645,00 bedraagt. Stel dat de aftrekbare hypotheekrente € 10.000,00 bedraagt, dan hebben we het over een belastbaar inkomen van € 9.645,00 en dus een af te dragen IB van ten hoogste een paar honderd euro en wellicht wel helemaal niets. Dat betekent dat er feitelijk geen voordeel te behalen valt met afschrijvingsvoordelen als KIA, MIA en VAMIL dus daar zou ik mij helemaal niet druk over maken - tenzij de carry-back hier iets kan betekenen maar gezien jouw verhaal denk ik niet dat dat aan de orde is.
  14. Goedemorgen, Ik heb een eenmanszaak in de bouwsector (bouwadvies). Ik rijd momenteel in een honda jazz uit 2012, 25% bijtelling over een catalogusprijs van 15.500. Nu kreeg ik van iemand een tip over de fiscaal zeer vriendelijke plug in hybrids. Mijn oog is nu gevallen op de Toyota prius hybrid plug in. Ik heb e.e.a. bij mijn accountant nagevraagd, die geeft aan dat het, ondanks te verwachten lage winst (bouwsector gaat slecht) de komende jaren financieel gunstig is, enerzijds vanwege de fiscale voordelen (KIA, MIA, VAMIL), anderzijds vanwege de 0% bijtelling en tot 2016 geen mrb. Graag zou ik via dit forum jullie bevestigingen/correcties hebben, zie het als een second opinion... Mijn bevindingen tot nu toe: - Ook al zal mijn winst naar verwachting de komende jaren relatief laag zal zijn (het is de verwachting dat het de komende jaren eerder minder dan beter zal gaan in de bouw) is het zeer aantrekkelijk een '0% auto' aan te schaffen. De totale netto investering voor de auto bedraagt maximaal € 15.666 over 5 jaar conform brochure van Toyota. Dat betekent in feite dat ik een auto die voor circa € 40.000 (incl btw) wordt verkocht door alle fiscale voordelen voor maximaal € 15.666 netto kan aanschaffen uiteindelijk. Het bedrag zal te allen tijde maximaal dat zijn, bij een hogere belastingschijf dan 37% wordt het nog minder. Er resteert dan een boekwaarde van € 6.552. Ik verwacht de inruil over 5 jaar hoger dan de genoemde €6.552 boekwaarde. - De relatief grote investering heeft geen significante negatieve gevolgen voor andere fiscale zaken zoals hypotheekrente-aftrek (valt toch al in 37%) bijvoorbeeld of zelfstandigenaftrek en dergelijke. Het is dus niet zo dat ik weliswaar de auto uiteindelijk heel goedkoop heb maar dat me dat aan de andere kant zoveel 'negatieve bedragen' oplevert dat de auto uiteindelijk een hoop geld kost. Indien de winst uit onderneming in enig jaar op nihil of negatief (verlies) uitkomt, door toepassing van de Mia en Kia e.d., kunnen we de hypotheekrente aftrekken op het inkomen van mijn vrouw. - Voor toeslagen zoals zorgtoeslag e.d. is het gunstig om een nieuwe dure auto te kopen. Het drukt het toetsingsinkomen. Stel de komende paar jaar (incl. 2013) 20.000 winst, dan is aan het eind van de rit (over 5 jaar zeg maar) het per saldo altijd gunstiger nu een nieuwe auto te kopen dan door te rijden in de huidige. Want de investering moet worden verwerkt in 2013. Afhankelijk van het resultaat over 2013, kunnen we dan gaan uitzoeken of we in 2013 een extra verlies moeten creëren door de VAMIL, om zo te kunnen verrekenen met 2012, maar dat is dan ook weer afhankelijk van het resultaat over 2012. Kortom, we moeten jaar voor jaar afwerken. En dan bekijken wat fiscaal het meest gunstig is om er nog extra belastingbesparing uit te kunnen halen. Het maakt voor het uiteindelijke voordeel op zich niet zoveel uit als ik over 2013 en ook de komende jaren relatief weinig winst maak. Bijvoorbeeld 20.000. Ook al is de KIA en de MIA bij elkaar al meer dan 20.000. Ben erg benieuwd naar jullie meningen/aanvullingen/'mitsen en maren'!!! Groeten, Ronald
  15. Dat is misschien wel waar, maar met de huidige fiscale regels (MIA, KIA, VAMIL) koop ik een auto van 40000 (prius plug in) voor max 16000 euro. En dan nog de bijtelling en ook nog enkele jaren de wegenbelasting die wegvalt, dat scheelt een hoop kosten die ik met mijn huidige auto wel heb, circa 10.000 euro over 5 jaar. Wellicht is de auto over 5 jaar vanwege de hoge cataloguswaarde voor de zakelijke rijder niet meer interessant is, maar wel degelijk voor de privé rijder. Die heeft daar best circa 10000 voor over, daar ben ik van overtuigd. Die heeft niets met bijtellingen e.d. te maken. Waar het mij ook wel om gaat is het feit dat de bijtelling de komende 60 maanden inderdaad 0% blijft.... Dat mag ik, ook bij een wijzigend kabinet toch wel van uit gaan? (je moet natuurlijk als ondernemer ook iets durven)...
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept