• 0

Verhuur feestartikelen - KvK nodig?

Hallo Allemaal,

 

Ik wil samen met een maat, een bedrijfje opstarten. We willen feestartikelen ed gaan verhuren. Omdat we het (in het begin) gewoon naast onze huidige baan blijven doen, en klein willen beginnen, en dan steeds het verdiende geld weer willen investeren, vroeg ik me af, of je VERPLICHT bent, om (als het zo kleinschalig is), naar de kvk en de belastingdienst te gaan, of kunnen we eerst een jaartje kijken of het echt is wat we hopen, en dan "officieel" voor ons zelf beginnen.

 

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, en er iemand is die me kan helpen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Bart-Jan

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bert,

 

Als je een bedrijf begint, ben je idd verplicht om je in te schrijven bij de kvk.

En natuurlijk een btw.nummer aanvragen. Maar die kun je tegenwoordig ook direct tijdens je inschrijving doen bij de kvk.

 

 

 

 

Succes is geen toeval, succes is gepland.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben welliswaar een leek, maar bij mijn weten is een BTW-nummer verplicht, maar inschrijving bij de Kamer van Koophandel niet.

Lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat bij verplichte inschrijving er zoveel geadverteerd wordt (door de KvK dus;)

 

Voor een groot aantal bedrijfstakken is inschrijving bij de KvK een verplichting. Meer info daarover op de site van de KvK.

 

Er is al heel veel geschreven over dit onderwerp op het forum dus ik verzoek je eerst even in te lezen op dit forum.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.