• 0

Entr-ID : Uw mening

Beste forumleden,

 

hier en daar had ik al wel eens iets laten horen van mijn concept Entr-ID, maar nu is dan ook tijd om het geheel te presenteren.

 

Ik heb een persbericht in de bijlage van dit bericht gezet, om zo te voorkomen dat dit wellicht als spam wordt gezien.

 

Ik zou dan ook willen vargen of jullie het bericht willen lezen en eventuele vragen en/of opmerkingen willen plaatsen.

 

Alvast bedankt,

persbericht.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Uhmm zo... waar moet ik beginnen... ik zal even kort op elke opmerking ingaan.

 

- Is het uniek? Een entree systeem zoals GAM bestaat natuurlijk al, maar het gaat meer om de combinatie met de nieuwe manier van ticketing en de wijze waarop men het systeem kan gebruiken.

 

- privacy: het mag natuurlijk nooit zo zijn dat iedereen die kan inloggen op het systeem ( bijvoorbeeld discotheek eigenaren) zomaar kunnen zien waar je zoal geweest bent. Er staan veel gegevens in het systeem, maar deze zijn enkel te zien als het een toegevoegde waarde heeft voor de entree controle.

 

Ook vergeten er veel dat het overheidssysteem OV-Chipkaart een veel groter gevaar is voor de privacy gegevens, terwijl de toegevoegde waarde enkel bij de overheid zelf licht en niet bij de klant.

 

- Voordelen: Voordelen zijn er absoluut voor de klant, denk alleen al aan de bevordering van veiligheid, snelheid tijdens entree, en de kaartjes die goedkoper zijn dan bij welk ander systeem dan ook.

 

Entr-ID moet er juist voor zorgen dat de vele pasjes die je nu al hebt verdwijnen, heel veel systemen kunnen worden geïntegreerd in het systeem, zonder dat de exploitant van dat systeem hier zakelijk op achteruit gaat, het blijft het zelfde systeem maar dan geïntegreerd in 1.

 

.... als ik nog iets vergeten ben, roept u maar

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ow sorry! :P

 

Weet niet precies in welke context je dit bedoelt, dus ik bespreek er maar even een paar.

 

Gegevens beheer:

Het feit wil, dat degene die de gegevens waarborgt, daarvoor geautoriseerd moet zijn. je kan dus niet zomaar zeggen dat je een persoon of bedrijf jouw gegevens mag beheren. Dit maakt de controle op fraude ook zeer moeilijk trouwens.

 

Gegevens veranderen:

Dat doet in principe niemand die in het proces meedraait, als je je eigen gegevens moet veranderen, moet dat in samenwerking met Entr-ID. anders zou ook dit erg fraude gevoelig zijn.

 

Opmerkingen op pas zetten wel/niet: ook daar kan je geen onderscheid maken wie er wel of wie er niet geautoriseerd is hiervoor. ook weer erg fraude gevoelig als het wel zou kunnen.

 

Weet niet of een van de reacties aansluit op uw vraag, zo niet hoor ik het wel.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

OK, maar ik bedoel iets anders. Uit privacy overwegingen zou ik willen dat niemand ziet dat ik 6x/week naar de disco ga, zelfs niet als me dat voordelen oplevert vanuit 1 of meerdere discotheken. Dus ik wil die mogelijkheid kunnen uitzetten. Vergelijk het met aan/afmelden voor nieuwsbrieven.

 

Een andere mogelijkheid is geen cross-selling. Ik hoef geen aanbiedingen van andere partijen alleen omdat ik 6x/week naar de disco ga (brouwer met thuistap, kledingzaak, etc) dus ook dat moet ik uit kunnen zetten. Ik krijg nu ook al zoveel reclamerotzooi binnen via KvK en KPN :P

 

PS ik ga niet echt 6x/week naar de disco. Nog niet 1x/jaar ;D

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Kijk nu snap ik wat je bedoelt..

 

dat moet natuurlijk altijd kunnen, is trouwens een goede tip.

Vanuit het systeem zijn veel waarden te blokeren, we zouden bijvoorbeeld het volgende kunnen toepassen.

 

je logt in op entr-id.nl en komt op je iegen Entr-ID profiel ( daar kan je je saldo en de functionaliteiten bekijken van jouw Entr-ID card.

 

je zou bijvoorbeeld bezoekers historie en discotheek voordeel/reclame uit kunnen vinken.

Link naar reactie
  • 0
...

dat moet natuurlijk altijd kunnen, ...

 

Ja, maar je zult ook heel duidelijk moeten maken dat dat kan EN gebeurt. Waarom zouden mensen op jouw blauwe (of wat voor kleur dan ook) ogen vertrouwen?

 

En als veel mensen van die mogelijkheid gebruik (gaan) maken, wordt het systeem minder interessant voor aanbieders van producten / diensten...

 

Ik vind trouwens het hele Entry-ID idee best goed, maar het hangt af van de betrouwbaarheid, gemak, veiligheid, snelheid en privacy-bescherming.

 

Succes!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

- privacy: het mag natuurlijk nooit zo zijn dat iedereen die kan inloggen op het systeem ( bijvoorbeeld discotheek eigenaren) zomaar kunnen zien waar je zoal geweest bent. Er staan veel gegevens in het systeem, maar deze zijn enkel te zien als het een toegevoegde waarde heeft voor de entree controle.

 

Misschien ben ik wat paranoide, maar als potentieel gebruiker van zo'n systeem geloof ik daar echt helemaal niets van. Overigens zou ik ook niet weten hoe je dat kunt veranderen, beloven de gegevens niet te gebruiken zal iemand die kwaad in de zin heeft ook doen.

 

Een lijstje met historie oid kunnen uitvinken is daarbij weinig overtuigend - iets niet in beeld brengen is bepaald geen garantie dat iets ook echt weg is.

 

Wellicht zijn er wel toepassingen waarbij veiligheid zwaarder weegt dan privacy, bijv voetbalwedstrijden oid, maar voor de toegang tot een popconcert of club lijkt me dat lastig verkoopbaar.

Link naar reactie
  • 2

Beste Benm,

 

Er zullen mensen blijven die twijfelen aan het systeem, en er het nut nietvan inzien. Ik denk ook niet dat wij ooit alle twijfels en risico's kunnen wegnemen, maar we kunnen in iedergeval zorgen voor een systeem dat volgens ons zo veilig en gemakkelijk mogelijk is.

 

Neemt niet weg dat ik elke vorm van kritiek en vraagstellingen niet wardeer of er niets mee doe hoor, in tegendeel.. Het is erg belangrijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel het ook zeker niet afkrakend - en ik zie er ook best een doelgroep voor. Zaak is natuurlijk dit systeem aan de horecaondernemers en dergelijke te verkopen, maar die moeten het hele verhaal ook weer aan hun klanten uitleggen natuurlijk.

 

De universele betaalfunctie voor entreegelden zal denk ik op weinig weerstand stuiten, zeker als het niet exclusief is (in de zin dat men ook aan de deur cash kan betalen of met anderssoortige tickets naar binnen kan).

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Makkelijk en veilig. Kenmerken die altijd beloofd worden. Hoe gaat dat in de praktijk? Ik heb wel eens een uitbater tientallen klanten zien verliezen na het plaatsen van een metaaldetector. Niet alleen de sfeer van het geheel verandert, maar ook de toegangstijd. Mensen worden niet blij als ze tot voor kort bijna meteen naar binnen kunnen lopen terwijl zo'n systeem voor een rij zorgt. Het is maar de vraag hoe dat met dit systeem gaat verlopen.

Link naar reactie
  • 0

Heren Moderatprs, ik weet niet in hoeverre dit mag... zo niet dan haal ik het bericht direct weg!

 

We hebben een kleine enquette gemaakt over het Entr-ID systeem, en de mening van de forumleden kunnen helpen bij het verbeteren en verfijnen van het systeem.

 

De enquette is hier onder te vinden, mocht je hier even de tijd voor willen nemen, gaarne..

 

alvast bedankt voor jullie medewerking

 

http://www.entrid.nl/index.php?option=com_performs&formid=3

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zojuist de enquête gedaan, leuk dat ik kans maak op een mackbook maar waarom bekruipt me het gevoel dat dit me reclame oplevert? Het lijkt me slim om even duidelijk te vermelden wat je zoal met mijn adres gaat doen :)

 

Verder vond ik het wel vaag dat op plekken waar je een keuze moest maken van 1-10 wat nou 1 en wat nou 10 is, ik kan wel bedenken dat 10 positiever is dan 1 maar echt netjes is het niet :) ( Dan kun je ook vragen: Wat vind je van een kip? Maak een keuze, vind jij een kip A, B of C? Nou ik vind een kip echt typisch A want een kip heeft bruine poep! )

 

Maargoed, verder vind ik het een mooi idee dat natuurlijk lastig in te voeren is (er moeten een hoop mensen met je mee doen voordat het aantrekkelijk is) maar als het eenmaal loopt denk ik dat het voor iedereen voordelen heeft.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

We zijn bij Entr-ID erg druk bezig met het waarborgen van de privacy. Persoonsgegevens moeten natuurlijk niet bij de eerste de beste aankoop in handen vallen van adverteerders.....

 

Maar tot mijn grote verbazing heeft een van mijn grootste concurrenten dit op haar website staan:

 

`Het is mogelijk basisgegevens van bestellers op persoonlijk niveau te verzamelen. Het gaat hierbij om gegevens als NAW, leeftijd, geslacht, e-mailadres, telefoonnummers en eventueel bedrijfsnaam en functie. Daarnaast wordt per besteller een klanthistorie bijgehouden met betrekking tot het aantal gekochte kaarten, evenementnaam, genre, hoe en wanneer gekocht, betalingsmethode, enzovoorts.`

 

Deze gegevens worden 1/op/1 doorgespeeld en gebruikt voor marketing acties...

Waarom wordt hier niet overheen gevallen? kan dit zomaar?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.