Momenteel ben ik met een checklist bezig i.v.m. een overname van bedrijf.
Situatie
De boekouding van een bestaand bedrijf zal onder een nieuw bedrijf (juridische eenheid) worden voortgezet. Echter moet nog beoorelen of het middels een fusie of overname (aandelenruil zal gaan).
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dragonball
dragonball
Beste leden,
Momenteel ben ik met een checklist bezig i.v.m. een overname van bedrijf.
Situatie
De boekouding van een bestaand bedrijf zal onder een nieuw bedrijf (juridische eenheid) worden voortgezet. Echter moet nog beoorelen of het middels een fusie of overname (aandelenruil zal gaan).
Momenteel ziet mijn checklist als volgt uit:
- controle bestaande contracten oud bedrijf met leveranciers. (telefoon, huur, etc)
- controle periodieke betalingen
- controle contracten met klanten
- vooruitbetalingen
- openstaande debieturen i.v.m. incasso zaken
- openstaande crediteuren
- Balansdossiers
- recente jaarverslag
-
Meer kan ik op dit moment niet verzinnen. Zie ik iets belangrijks over het hoofd? |Bijvoorbeeld: lijken in de kast? :-)
Ik ben benieuwd.
Groet,
Dragonball
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/15375-overname-boekhouding-bestaand-bedrijf/Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag