Ga naar inhoud
  • 0

Voorraad bij een bouw en aannemersbedrijf

Senior     49 2

Mensen ik heb hulp nodig bij het volgende probleem; ik ben bezig met wat zaken uit te zoeken voor een bouw en aannemersbedrijf. Nu hebben ze een voorraad materialen in de financiële boekhouding staan ad € 150k ultimo 2007 en ultimo 2006 was het nog € 10k. Dit is een behoorlijke stijging. Dus ik gekeken onder ander op grootboek niveau wat de stijging veroorzaakt en wat blijkt alle inkopen van materialen zijn op voorraad geboekt en de verkopen zijn niet uit de voorraad geboekt. Nu is de vraag van de klant hoe te corrigeren. Hij telt de voorraad ieder jaar. Ultimo 2007 zou het ca € 30k moeten zijn. Tevens wil de klant in de toekomst zo efficiëntie mogelijk voorraad boeken en opnemen.

 

Mijn inziens dient er een voorraad correctie te komen ad € 120 k ten laste van de kostprijs van de omzet.

Een m.i. is het handiger op de materialen niet meer op voorraad te boeken maar direct op inkoopprijs en de voorraad pas opboeken of afboeken op moment dat het geteld is. Delen jullie mijn mening of zie ik iets over het hoofd?;)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    10 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.