• 0

Logistieke Standaardisatie

Voor een opdracht ben ik bezig te verwoorden waar voor de Brandweer voordelen zijn te behalen door standaardisatie. Mijn vakgebied is veiligheidskunde/rampenbestrijding en ik heb weinig kennis van logistiek. Maar nou denk ik dat voor de brandweer in de logistiek ook flink voordeel is te behalen, door oa processtandaardisatie en het standaardiseren van de inkoop. Maar nou is mijn vraag of iemand hierover wat kennis op mij kan overdragen. Misschien literatuurtips of dergelijke, alles is welkom!

 

Bijvoorbaat dank

 

Ruud

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

wat heeft deze vraag te maken met innovatie?

 

Binnen de brandweerorganisatie wordt veel langs elkaar gewerkt, zeker op het gebied van standaardisatie. De innovatie wordt hier gevormd door het ontwikkelen van landelijke standaardisatie voorschriften voor de gehele brandweerorganisatie. Dat wil zeggen de standaardisatie van de operationele kant de beleidsmatige kant de logistieke kant en de materieel kant. Dus 1 totaalpakket van standaardisatie voorschriften voor de gehele organisatie zodat eens en voor de komende tijd duidelijk is waar de brandweer kan profiteren van standaardisatie, dat is de innovatie.

 

Met welke opleiding ben je bezig dat je deze vraag stelt

 

Ik ben student integrale Veiligheidskunde. Maar ik stel deze vraag niet nav mijn opleiding, maar nav een opdracht van de Landelijke Faciliteit Rampenbestrijding.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik mis de link naar innoveren en ondernemen.

Verder is er een afspraak dat studenten hun huiswerk zelf moeten maken.

De enige uitzondering hierop is als wij als moderators inschatten dat een vraag ook relevante informatie voor ondernemers op kan leveren, die uuitzondering zie ik niet in jouw theorethische en hypothethische vraagstelling.

 

Hier gaat een slotje op.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.