• 0

Herstel tech in US, nu starten met innoveren?

Nu moet je de beurs en zijn Analisten nooit helemaal serieus nemen maar in de beurswereld in de US zie je tekenen van herstel.

 

- Intel positief over komende kwartaal, aandeel + 5%

- Omzetstijging +20% afgelopen kwartaal voor Texas Instruments, aandeel + 7%

- Motorola maakt voor het derde opeenvolgende kwartaal winst; aandeel +5%

- Microsoft kon met 2% winst en 8% meer omzet rekenen op goed gestemde analisten; aandeel + 4%

bron: www.bn.nl

 

Moeten we denken aan een voorzichtig herstel? De geluiden die ik zeker hoor is dat het NU het moment is om te beginnen met innoveren om straks als het beter gaat er helemaal klaar voor te zijn.

 

Kun je spreken van herstel en is beginnen van innoveren in een periode waarin de economie slecht gaat een goede keuze, ik wel. Wat vinden jullie?

 

Cheers, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

- Intel positief over komende kwartaal, aandeel + 5%

- Omzetstijging +20% afgelopen kwartaal voor Texas Instruments, aandeel + 7%

- Motorola maakt voor het derde opeenvolgende kwartaal winst; aandeel +5%

- Microsoft kon met 2% winst en 8% meer omzet rekenen op goed gestemde analisten; aandeel + 4%

bron: www.bn.nl

 

Ik heb dezelfde gedachte gehad vandaag... einde van de oorlog (we zijn er nog niet, maar het ziet er gunstig uit), positieve berichten, enz.

 

Aan de andere kant, de zomer komt er weer aan. Als iets een beroerde tijd is om te gaan beleggen is het wel de zomerperiode.

Er zijn veel schandalen bekend geworden, maar wat komt er nog aan? Juist nu is de tijd dat iedereen kritische vragen stelt en er goed gekeken wordt naar de boeken! Niet ieder bedrijf zal hier blij mee zijn...

 

Tja... wat is wijsheid... volg in de eerste instantie je gevoel. Zelf stap ik niet in. De reden is simpel, straks in Suriname heb ik geen tot weinig controle over mijn aankopen. Dat vind ik nogal een groot risico.

 

Hou ook in de gaten dat er na een stijging, altijd weer een periode van winstnemingen (dus dalingen) komt.

 

Volg je gevoel! Volg niet de goede bedoelde raad van andere mensen, adviseurs of kennissen op! (ook niet van mij ;D) Mocht het fout gaan, kan je alleen je eigen maar de schuld geven en dat is toch een eigenschap die de ondernemer meestal wel bezit!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Bedenk dat succesvolle en winstgevende bedrijven hun succes niet alleen hebben te danken aan bezuinigingen en kostenreductie.

Néé, ze hebben hun succes te danken aan het doorvoeren van veranderingen waarmee ze nieuw concurentie voordeel behalen.

 

Alleen bezuinigingen zet geen zoden aan dijk.

Dan regeert de boekhouder, met precies inzicht in de kosten en kostenontwikkeling.

Echter dit is een precisie zonder enige visie.

 

Met alleen bezuinigingen ga je dood. het duurt alleen wat langer.

 

Het vraagt dus visie van een ondernemer om te reageren op externe ontwikkelingen als een stagnerende economie.

 

Aanpakken en durven beslissen. ;)

 

Mogelijkheden van ICT voorzienigen bieden eveneens mogelijkheden tot efficienter werken.

Kortom genoeg mogelijkheden als kritisch nadenkt en niets voor waar aanneeemt.

 

Dit is mijn mening want ik vind het maar niets dat doemdenkerij!! >:(

 

Groeten Chris,

Link naar reactie
  • 0

Alleen bezuinigen zet zeker geen zoden aan de dijk. Het is echter een mooie manier om alles weer eens goed te bekijken. In de tijd van economische voorspoed kon en mocht alles. Sommige bedrijgen hebben dat uitgavenpatroon aangehouden... en dat kan nu niet meer. Zulke 'problemen' komen tijdens het proces naar voren.

 

Een tweede punt is het ontslaan van personeel. Dat kan verschillende redenen hebben, wat niet direct aangeeft dat het slecht gaat met het bedrijf.

 

Ieder bedrijf kent immers piekperiodes, ieder bedrijf heeft wel eens een grote order waar extra personeel bij ingezet moet worden. In tijden van de slechte economie gaat iedereen weer eens kijken... of hetzelfde werk niet met minder mensen gedaan kan worden... of er niet iets geautomatiseerd en goedkoper kan.

 

Juist in deze periode ontplooien veel bedrijven mooie acties, belangrijk is om te achterhalen wat de echte reden is. Waarom gaan er zoveel werknemers uit? Orders verloren? (dus de omzet gaat omlaag) Overbodig? (dus er valt een efficientievoordeel te behalen)

 

Zelf hou ik een aantal bedrijven nu onwijs in de gaten. (doe ik al jaren). Een bedrijf hoeft niet altijd groei te presenteren, het behouden van omzet / klanten is ook al een kunst tegenwoordig.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Anti-cyclisch denken ondernemende vrienden!

 

Slechte tijden, minder starters, minder concurentie, meer tijd om product / dienst te perfectioneren.

 

Ga voor jezelf eens na in wat voor economische tijden SAP, Microsoft en Cisco gestart zijn.

 

Elke tijd is goed om te starten, de spelregels voor succes verschillen alleen. De vraag is, hoe goed ken jij je tijd en markt?

 

K.

 

 

Karel van der Poel

www.mirror42.com

Link naar reactie
  • 0
Slechte tijden, minder starters, minder concurentie, meer tijd om product / dienst te perfectioneren.

 

Juist. Rest my case.

 

Ik ben geen belegger maar het zal vast wel een goede tijd zijn.

 

Je ziet ook dat grote ondernemingen met een lange track (50 jaar of ouder) juist in deze tijden flink aan het investeren zijn in innovatie en hun kostenslag reeds 2 jaar geleden hebben gehad. Ondernemen is je concurrenten altijd 1 stap voor zijn, geen 2, 1 is genoeg :) Ik denk dat timing een belangrijk issue is, dat valt niet af te lezen in cijfertjes en trends. Mijn gevoel werd gelukkig wel ondersteund door de recente cijfers uit Amerika maar het zal nog wel even duren. Tijd genoeg om als ondernemer te investeren in innovatie.

 

Cheers, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 351 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.