• 0

[Centraal topic] Marktplaats.nl Admarkt

Kan zijn dat het onderwerp al eerder is gepasseerd maar ik heb het niet kunnen vinden.

 

Bij een recente analyse van de effectivitiet van onlinecampagnes viel op dat een gratis admarktbudget van marktplaats veel effectiever was dan mijn standaard Googlecampagne. Zeer laag weigeringspercentage en veel pagina's bezocht. Erg hoge kwaliteit dus. Bovendien kost een click mij 3 cent. (Google momenteel 29 ct)

 

Het leuke is dat mensen eerst op een marktplaatsadvertentie klikken, dan een flinke wervende tekst zien met een aantal foto's en dan nog de mogelijkheid om door te gaan naar de website. Het lijkt zo minder op reclame en meer op informatie.

 

link

 

Andere mensen soorgelijke ervaringen of tips om een en ander nog effectiever te maken?

 

(Edit door moderator: ik ben ze vrij hier een algemeen Marktplaats Admarkt topic van te maken, zodat alle berichten en discussie hierover mooi centraal bij elkaar te vinden is.)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Grappig dat ik omgekeerde ervaringen heb:

 

Ik heb maar 1 product op admarkt staan, enerzijds om wat te testen en anderzijds omdat de rest van mijn assortiment niet helemaal past bij marktplaats.

 

Hiervoor heb ik 1 advertentie gemaakt, met in de titel de zoekwoorden die ik het belangrijkst vind. Dit op advies van de admarkt-medewerker die aangaf dat marktplaats in principe alleen in de titels zoekt.

 

De advertentie staat weliswaar in de categorie op pagina *veel*, maar komt bij zoekopdrachten naar mijn specifieke keywords helemaal bovenaan (zoekwoord: archiefkast). CTR zo'n 4%, waarvan vervolgens 25% weer doorklikt naar mijn website.

Dit kost mij €0,10 per click (weliswaar geeft admarkt aan dat ik een veelvoud moet betalen voor de eerste pagina, maar op deze manier werkt het voor mij beter dus dat doe ik niet. Die eerste categoriepagina is voor mij kostentechnisch gezien niet interessant

 

Die € 0,10 is veel lager dan ik voor adwords betaal voor dezelfde zoekwoorden. Ook het bedrag dat ik uiteindelijk per websitebezoeker betaal €0,40 ligt nog wezenlijk lager.

 

Conversiepercentage is ongeveer gelijk dus voor mij is admarkt, voor hele specieke producten best een aanvulling

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vandaag maar weer eens een admarkt advertentie aangezet. Ik had het 1 jaar geleden al geprobeerd maar toen was het product te specifiek. Nadeel is dus dat je niet kunt targeten op zoekwoorden, dus je kunt alleen breed adverteren. Slordig is dat als je een URL tag plaatst deze ook zichtbaar is in de advertentie. Ik ben het laatste jaar al 30 keer gebeld of ik niet... en gratis... enz. enz. Ze steken daar teveel energie in het verkopen dan dat ze het systeem beter maken. (las net dat het al vaker is gemeld in dit topic.)

 

Ondanks de slechte reacties in dit topic (waar ik het mee eens ben) toch proberen en kijken wat het doet.

 

Conversie gericht weet je het snel genoeg ;D

 

Ik laat het weten wat de resultaten zijn +/- 2 weken

 

 

 

Resultaten waren niet goed "slechte kliks" en geen omzet. Dit was wel een product in het "midden segment".

 

Had het eerder ook al geprobeerd voor een klant met tuinhout en die was wel de goedkoopste. Maar ook daar weer teveel "window choppers" en geen conversie. Bij andere cpc campagnes lukt het wel.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hiervoor heb ik 1 advertentie gemaakt, met in de titel de zoekwoorden die ik het belangrijkst vind. Dit op advies van de admarkt-medewerker die aangaf dat marktplaats in principe alleen in de titels zoekt.

 

Goede tip! Door zoekwoorden in de titel op te nemen van de advertentie lijken de 'klikkers' kwalitatief beter. Eens in de gaten houden of dit significant verschil maakt.

 

Zoals al eerder genoemd in dit draadje, vind ook ik marktplaats eerder geschikt voor de goedkopere producten. Ik heb laatst zeer effectief een oude voorraad boxershorts (die normaal ruim 20 euro per stuk kosten) voor de helft van de prijs aangeboden en die gingen als de spreekwoordelijke zoete broodjes over de toonbank. De meeste klanten probeerden wel nog even of er niet nog wat van de prijs af kon...

Groet, Daniël

 

www.tekstcorrectie.eu

Link naar reactie
  • 0

Hiervoor heb ik 1 advertentie gemaakt, met in de titel de zoekwoorden die ik het belangrijkst vind. Dit op advies van de admarkt-medewerker die aangaf dat marktplaats in principe alleen in de titels zoekt.

 

Goede tip! Door zoekwoorden in de titel op te nemen van de advertentie lijken de 'klikkers' kwalitatief beter. Eens in de gaten houden of dit significant verschil maakt.

 

Zoals al eerder genoemd in dit draadje, vind ook ik marktplaats eerder geschikt voor de goedkopere producten. Ik heb laatst zeer effectief een oude voorraad boxershorts (die normaal ruim 20 euro per stuk kosten) voor de helft van de prijs aangeboden en die gingen als de spreekwoordelijke zoete broodjes over de toonbank. De meeste klanten probeerden wel nog even of er niet nog wat van de prijs af kon...

 

Kreeg vandaag hetzelfde verhaal van een marktplaats verkoper te horen. Nieuwe tactiek bij marktplaats of hebben ze HL gelezen en/of zijn ze aanwezig ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.