DanielV

Junior
  • Aantal berichten

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

DanielV's trofeeën

  1. Bedankt voor alle adviezen. Ik zal dit voorval zeker als een goed leermoment beschouwen voor de toekomst. Het blijft erg jammer dat er dergelijke mensen tussen zitten en in het vervolg zal ik vooraleer ik met iemand zaken zal doen, de zaken dubbel checken en contractueel ook beter vastleggen. Ik denk maar zo: als je geen fouten maakt, kom je geen stap verder.
  2. Dank voor de reacties. In de brief heb ik aangegeven de overeenkomst te ontbinden wegens wanprestatie van de kant van de wederpartij. Ik eis niet dat de wederpartij alsnog levert, aangezien dat niet mogelijk is, maar ik eis terugbetaling. Ik kan dit dus beter aan de bevoegde rechter voorleggen? Als ik nu nogmaals een brief en een mail naar de wederpartij stuur, moet ik dan ook de termijn aanpassen?
  3. Nu zit ik met het volgende: Een tijdje geleden heb ik de wederpartij een aangetekende brief gezonden met daarin een termijn. Nu, via track and trace van TNT zag ik dat de brief op een postkantoor ligt te wachten om omgehaald te worden. Tot heden is dat dus niet gebeurd. Kan ik de wederpartij toch aan de in de brief gestelde termijn houden? Stuur ik best nog een (dit maal 'normale') brief?
  4. Kan ik inderdaad rente eisen? En zo ja, wat is een gebruikelijk percentage?
  5. Het doet me goed dat er (veel?) meer mensen zijn, die deze wereld een stukje beter proberen te maken dan nu het geval is. Vele druppels maken een zee, zoals Leonie dat mooi verwoordt, vind ik een prachtig beeld. Ook ik ben naast mijn zaak bezig met het uitwerken van een plan om anderen te helpen. Zodra dat loopt, horen jullie daarvan! Leden van het bestuur van een stichting waar ik vrijwilligerswerk voor doe, vertrekken aanstaande vrijdag naar Bolgatanga, Ghana. Zij gaan er met twee opgeknapte auto's over land heen (9000 kilometer). Die auto's worden daar ingezet op basis van microkrediet als taxi's. Het doel hiervan is de stichting financieel onafhankelijk van Nederlandse giften te maken, zodat de stichting feitelijk vanuit Ghana onderhouden kan worden. Een kleine, maar concrete stap.
  6. Ik heb een door de verkopende partij opgestelde factuur, waarin specifiek de domeinnaam, website en de advertentiecampagne vermeld staan met de (totaal)prijs. Is dit onvoldoende?
  7. Beste Rick, De domeinnaam is nu in mijn bezit, maar niet de bijhorende website. Het probleem is nu inderdaad: hoe krijg ik mijn geld terug. Ik denk dat ik het beste kan beginnen met het schrijven van een aangetekende brief, zoals hier eerder werd geopperd.
  8. Beste John, Hartelijk dank voor de reactie. Ik beschik over alle e-mails die over en weer gestuurd zijn, ook die van het hostingbedrijf. De relatie tussen de verkopende partij en de echte eigenaar van de website is wat vaag. De verkoper meent zakenpartners te zijn, de eigenaar is daar niet zo stellig in. Nu, via het hostingbedrijf kwam ik in contact met de feitelijke eigenaar en dat bleek een bedrijf te zijn waar ik eerder een website van had gekocht. Inmiddels ben ik in het bezit van de domeinnaam, maar niet van de website die deel uitmaakte van de deal. Aangezien ik de domeinnaam nu heb, meent de verkoper dat de kous daarmee af is. Daar ben ik het uiteraard niet mee eens.
  9. Beste HL'er, Enkele weken geleden kocht ik voor een flink bedrag een domeinnaam en bijhorende website van een particulier. Deze man maakte netjes een factuur (zonder BTW) en ik betaalde netjes op tijd. Vervolgens bleef het ijzig stil. Na vele mailtjes (het telefoonnummer op de factuur bleek onjuist) kreeg ik uiteindelijk reactie: de man ondervond problemen met het verhuizen van de website en noemde de naam van het hostingbedrijf dat volgens hem dwars lag. Ik heb toen zelf contact met dat bedrijf opgenomen en vroeg ze naar de problemen. Het hostingbedrijf gaf aan dat de betreffende website geen eigendom was van de particulier waarvan ik de site gekocht had. Ik kreeg vervolgens de gegevens van de eigenlijke eigenaar van de website en nam daarmee contact op. Deze eigenaar gaf aan dat de verkoper hem nooit had betaald voor de website en de site daarom niet wilde verhuizen naar mijn servers. Dit berichtte ik vervolgens aan de verkoper die me te kennen gaf niet van plan was de website eerst te kopen van de eigenlijke eigenaar. Daarop heb ik hem duidelijk gemaakt de koop te willen ontbinden, aangezien de verkopende partij het recht niet had de website te verkopen. Hier wilde de verkoper niets van weten. Hij bood me een alternatieve website aan (met een andere existentie en een totaal andere lay-out), die heb ik direct geweigerd. Vooralsnog zit er absoluut geen schot in de zaak. De verkoper wil mijn geld niet teruggeven (en voert redenen aan als 'ik heb geen geld' en 'ik heb studieschuld', maar gaf wel aan nu op vakantie te gaan naar een ver land...). Wat kan ik nu het beste doen? Het lijkt me toch dat ik in mijn recht sta of zien jullie dat anders? Bedankt voor het meedenken!
  10. Goede tip! Door zoekwoorden in de titel op te nemen van de advertentie lijken de 'klikkers' kwalitatief beter. Eens in de gaten houden of dit significant verschil maakt. Zoals al eerder genoemd in dit draadje, vind ook ik marktplaats eerder geschikt voor de goedkopere producten. Ik heb laatst zeer effectief een oude voorraad boxershorts (die normaal ruim 20 euro per stuk kosten) voor de helft van de prijs aangeboden en die gingen als de spreekwoordelijke zoete broodjes over de toonbank. De meeste klanten probeerden wel nog even of er niet nog wat van de prijs af kon...
  11. Jazeker! Althans dat is mij eens overkomen: op mijn Volkswagen Kever had ik enkel het webadres van mijn winkel en op een gegeven moment kreeg ik een mailtje van iemand die schreef een tijdje achter 'die mooie kever' te hebben gereden en de complimenten voor de site. (Alleen heeft deze beste man niets besteld...) Echt heel effectief kan ik het ondanks dit niet echt noemen nee.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.