• 0

onderzoek naar werking idee

Mijn naam is marcel en ik heb een probleem.

 

Ik heb een octrooi aangevraagd en wil dit gaan vermarkten. Voordat ik echter verder kan wil ik de werking getest hebben door een erkend instituut of bedrijf. Het gaat om een technische toevoeging aan een brandslang waardoor deze legionella-vrij wordt. Mijn vraag is waar ik dit, door een erkend bedrijf, kan laten testen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat zou je kunnen laten doen door een bedrijf of instituut die legionella kan aantonen. Daarvoor behoren er meer dan genoeg mogelijkheden te zijn. Ik kan er wel een paar vinden op het web maar of die goed en goedkoop of juist slecht zijn dat kan ik dus domweg niet zeggen. Tik in een zoekmachiene "legionella onderzoek" in.

 

In ieder geval zou ik een zogenaamde sterlab uitkiezen. Die werken volgens bepaalde ISO normen. Op het web kwam ik de volgende norm tegen, waarschijnlijk specifiek voor legionella: ISO 11731

 

Ik zou zeker proberen een subsidie in de wacht te slepen voor deze testen. Je zou zelfs het hele testen kunnen uitbesteden. Er zijn denk ik wel onderzoeksburo's te vinden.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Als je trouwens het hele onderzoek wilt uitbesteden, hoef je niet zo op die ISO-norm te letten, maar eventueel wel dat het onderzoeksburo een dergelijk lab inschakeld.

 

 

Even nog ter verduidelijking:

 

Je hebt dus laboratoria die legionella kunnen aantonen en je hebt onderzoeksburo's die het hele onderzoek eventueel voor je regelen. Het ligt er maar net aan wat je precies zelf wilt. Wil je zelf de testen opzetten en alleen monsters laten onderzoeken op legionella of wil je dat een buro de testen opzet, uitvoert enzovoort?

 

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.