• 0

SMS marges

Beste HL'ers,

 

We zijn een applicatie aan het ontwikkelen voor een gratis smsdienst. deze dienst wordt verkocht aan bedrijven en moet gratis zijn voor hun gebruikers. Nu ben ik op zoek naar de marges die aanbieders van applicaties gemiddeld gebruiken. Dus m.a.w. hoeveel cent leg je bovenop het bedrag dat je al voor een sms betaald?

 

Moeilijk te vinden op internet. Iemand enig idee?

 

Alvast bedankt,

 

Jente Kater

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is ook niet voor iedereen hetzelfde, daarom staat het niet online. Het hangt af van welke kosten je draait om je dienst te kunnen faciliteren, hoeveel sms-berichten je per maand denkt weg te kunnen zetten en het is natuurlijk handig om te weten hoe hard de prijzen van jouw leverancier gaan vallen bij bepaalde wanneer jij bepaalde volumes draait.

 

Voor het testen van een horeca-MRM applicatie hebben wij nu twee discotheken aangesloten, zij kunnen o.a. SMS-mailings versturen via het systeem. We hebben een geautomatiseerde staffel ingebouwd die tussen de 1,5 en 4 cent marge per SMS berekend. Bij kleine hoeveelheden berichten betalen ze meer per SMS dan wanneer ze grote hoeveelheden sturen (relatief gezien zijn de kosten per SMS dan ook gewoon lager).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Super, al jullie snelle reacties, dankdankdank

 

Het gaat om een applicatie die vergelijkbaar is met die 'discothekendienst' zoals Joost aangaf (dank voor je ervaringen)

We hopen op grote hoeveelheden consumenten die aangeven dat ze ergens op geattendeerd willen worden.

 

het is de bedoeling een instapmodel te bieden met een bundel 500 van sms inbegrepen.

kom je daarboven, dan willen we gaan werken met extra bundels. hiervoor zoeken we een marge bovenop de kosten voor een sms. de consument ontvangt de sms trouwens gratis.

 

benieuwd of nog meer van jullie bekend zijn met dit soort diensten en marges.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

de consument ontvangt de sms trouwens gratis.

 

Ik was al benieuwd naar het "gratis" gehalte in je dienst. Maar voor zover ik weet, betaal ik nooit voor het ontvangen van een sms.

 

We zijn een applicatie aan het ontwikkelen voor een gratis smsdienst.

Je bent dus een applicatie aan het ontwikelen voor een smsdienst!

Dit even terzijde... over marges heb ik niets zinnig te zeggen ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Interessant, je berichten worden ad-funded?

 

Een bundel van 500, is dat de consument of is dat het minimum dat een adverteerder(?) moet inkopen? Je kan het vervolgens op verschillende manieren doen. Je kan beginnen met een lage marge (1 cent) en daarna bereken jij de staffelkortingen van je provider maar voor 50% door aan je klanten. Dus bij iedere staffelkorting van je provider groeit je marge (dubbel winst ;) ). Of je kan een vaste marge aannemen en de staffelkorting van je sms-provider 100% doorberekenen.

 

Zat manieren, kijk even welke voor jou het meest lucratief is en het ook je klanten/ consumenten blij maakt. Ga voor de win-win ;)

Link naar reactie
  • 0

de consument ontvangt de sms trouwens gratis.

 

Ik was al benieuwd naar het "gratis" gehalte in je dienst. Maar voor zover ik weet, betaal ik nooit voor het ontvangen van een sms.

 

We zijn een applicatie aan het ontwikkelen voor een gratis smsdienst.

Je bent dus een applicatie aan het ontwikelen voor een smsdienst!

Dit even terzijde... over marges heb ik niets zinnig te zeggen ;)

 

Via reverse-billing zou je natuurlijk kunnen afrekenen. Op het moment dat jij een (geautomatiseerd) sms-bericht van een dienstverlener ontvangt gaat er automatisch ook een 0.xx bedrag van je abbonnement (tegoed) af. Het is wat Jamba doet met spelletjes en ringtones, maar het kan natuurlijk ook met nieuwsheadlines/ beurskoersen of iedere andere data die je in 140 karakters kan proppen (bij ad-funded berichten natuurlijk wat minder karakters ;) ).

 

Hij bedoeld waarschijnlijk gratis voor de consument.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ohhhhhhhh... okay.... thanks daar was ik mij niet van bewust... learning all the time ;)

Maar vanuit consument point of view was het dus eigenlijk al gratis. Of ben ik nu eigenwijs :-X

 

Verder niet op antwoorden hoor. Want daar gaat dit topic sowieso niet over. Was puur nieuwsgierigheid van mijn kant.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.