krijg per stop (per unieke adres) 3 euro betaald, er is geen uurtarief dus mijn inkomen komt veelal door hoe meer stops ik maak des meer ik verdien, gemiddeld maak ik 65 stops, dus dat word € 195 euro en per week gemiddeld 975 euro exclusief BTW.
ik weet dat er hier ergens een vergelijkbare onderwerp was maar toch is er enkele dingen voor mij een raadsel gebleven.
zojuist ben ik erachter gekomen dat ik bijvoorbeeld als ik 975 euro heb verdiend, dat ik dan niet 975 euro als prive mag gebruiken, ik dacht:
€975,- x 0,19 = 185,25
totaal €1160,25 per week,
dus zoals ik al zei, ik dacht dat ik gewoon die €975,- als prive mocht opnemen als ik maar die €185,25 aan belastingdienst betaal...
maar mijn vraag is klopt het dat ik niet gehele verdiende geld mocht gebruiken?
of moet er eerst nog balans gemaakt worden bij de boekhouder?
of in andere worden, hoeveel procent gaat er van je verdiende geld naar de belastingdienst?
en andere vraag is over de aftrek, ik ben een jongenman die heel mijn leven slechthorend is aan beide oren en ik draag een een gehoortoestel, mijn vraag is krijg ik handicap aftrek?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Y0N
Y0N
geachte dames en heren,
Ik als startende freelancer in transport,
krijg per stop (per unieke adres) 3 euro betaald, er is geen uurtarief dus mijn inkomen komt veelal door hoe meer stops ik maak des meer ik verdien, gemiddeld maak ik 65 stops, dus dat word € 195 euro en per week gemiddeld 975 euro exclusief BTW.
ik weet dat er hier ergens een vergelijkbare onderwerp was maar toch is er enkele dingen voor mij een raadsel gebleven.
zojuist ben ik erachter gekomen dat ik bijvoorbeeld als ik 975 euro heb verdiend, dat ik dan niet 975 euro als prive mag gebruiken, ik dacht:
€975,- x 0,19 = 185,25
totaal €1160,25 per week,
dus zoals ik al zei, ik dacht dat ik gewoon die €975,- als prive mocht opnemen als ik maar die €185,25 aan belastingdienst betaal...
maar mijn vraag is klopt het dat ik niet gehele verdiende geld mocht gebruiken?
of moet er eerst nog balans gemaakt worden bij de boekhouder?
of in andere worden, hoeveel procent gaat er van je verdiende geld naar de belastingdienst?
en andere vraag is over de aftrek, ik ben een jongenman die heel mijn leven slechthorend is aan beide oren en ik draag een een gehoortoestel, mijn vraag is krijg ik handicap aftrek?
alvast bedankt voor snelle reactie
mvg,
Yon
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16780-belastingdienst-betalen-prive-opname-en-aftrek/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag