Y0N

Junior
  • Aantal berichten

    22
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  1. Geachte dames en heren, Ik woon sinds al 5 maanden in Belgie, recentelijk heb ik mijn vorige bedrijfswagen verkocht. na een maand heb ik een andere bedrijfswagen gekocht en kan ik opeens niet meer op mijn naam kan zetten bij de postkantoor, vermoedelijk heeft het te maken dat ik niet in Nederland woon. Maar mijn bedrijf is nog steeds in Nederland gevestigt al 3,5 jaar. Is er een manier om die auto op mijn naam te gaan zetten? het is een bedrijfswagen die ik voor mijn koerierdiensten gebruik en mijn bedrijf is een eenmanszaak. alvast bedankt, mvg, Yon
  2. Y0N

    inkomstenbelasting

    ik heb wel een boekhouder, anders zou de andere kleine bedrijven ook niet zo'n hoge aanslag krijgen...maar is dat wel mogelijk dat ik zo'n hoge aanslag krijg? even een informatie over mij: koerierbedrijf 2,5 jaar bestaat die ik werk 6 dagen met gemiddelde werkuren van 15 tot 16 uur per dag maandelijkse omzet gemiddeld 6500 lasten totaal 2300 euro. maak per dag gemiddeld 650 km
  3. Y0N

    inkomstenbelasting

    hallo, ik ben nu 2 jaar bezig met mijn bedrijf aan koerierdienst, (eenmanszaak) afgelopen jaar heb ik van de belastingdienst 565 euro terug gekregen aan inkomstenbelasting... had een maandelijkse omzet 4500 euro. Nu verdien ik met 6500 omzet.. maar nu hoor ik verhalen over dat verschillende startende ondernemers met stevig inkomen (zoals ik nu heb) na een jaar krijgen ze een aanslag van de belastingdienst dat ze rond 15000 euro moesten terug betalen...als iemand in een jaar 100.000 omzet maakte... en beginnende bedrijven gaan vaak failliet door dit onverwachte rekening....dit schrik me af als eenmanszaak! is dit echt zo? wat houdt die inkomsten belasting echt in? ik raakt steeds maar verward...als dit mij gebeurt zal ik zeker niet op tijd betalen en zal de belastingdienst genadeloos toeslaan door goederen in beslag te nemen... mvg, Yon
  4. Ik zou er niet op rekenen - je kunt namelijk alleen maar iets terug krijgen dat je al eerder betaald hebt. Vandaar het woordje 'terug'. De kilometervergoeding zijn zakelijke kosten, en die kun je dus in mindering brengen op je omzet om zo je winst te drukken. Da's alles. dus het is gewoon zo om btw te verminderen?
  5. ik ben al sinds 2 jaar een zzp'er in koerierdienst, ik weet wat ik met alle administratie moet doen maar 1 ding is voor mij raadsel gebleven. de km vergoeding en zakelijk rijden... gemiddeld rij ik als koerier in mijn eigen bestelbus (lease) samen met woon-werkverkeer totaal 650 km voor mijn zaak, dus maandelijks komt het uit ongeveer 13000 zakelijk gereden km's. dus dat komt op km vergoeding 0,19x13000 = E 2470,- per maand....zou ik dit van belastingdienst terug krijgen? mijn maandelijkse factuur met het btw die aan een klant geef is ongeveer 650 a 800 euro aan btw. dit is wat de belastingdienst zegt. ik heb vandaag nog belastingdienst gesproken die zegt dat die zakelijke km helemaal niks met omzetbelasting en/of met btw te maken heeft maar bij inkomsten belasting en wat ik hierboven lees is het ander verhaal... heb ik de man aan de telefoon verkeerd begrepen en hier bovenste bericht of heb heeft dat man duidelijk gemaakt? als dat zo is krijg ik dan bij inkomsten belasting heel veel terug eind van het jaar? het is me 1 grote raadsel!
  6. dat wil ik wel maar door de crisis krijg ik nu weinig opdrachten... en er zijn 4 rekeningen die tegelijk betaald moet worden en dat gaat niet, ze willen het ook niet uitstellen. ze willen geen krediet verstrekken aan zzpers
  7. hallo, ik ben een zelfstandige ondernemer in koerierdienst al 2 jaar, maar ik heb een enorme schuld van ongeveer 12.000 euro, dit zijn allemaal van geleende geld van mijn familie, openstaande rekeningen die tegelijk is gekomen. wat ik wil weten is, is er een bank of instelling wat dan ook waar ze me mij zonder voorwaarden kunnen lenen... wat ik hiermee wil doen is, 12000 euro aan mensen geven die geld tegoed hebben van mij en dan maandelijk vaste (kan ook met meer geld) aflossen aan 1 bedrijf zodat ik niet alle kanten geklaag krijg van betaalachterstanden... dit schuld is onstaan doordat mijn bestelbus berooft is van mij terwijl ik die geld van mijn familie had geleend voor om mijn bedrijf op te zetten. wie kan mij helpen?
  8. Geachte dames en heren, Ik ben een eenmanszaak die recent een personeel in dienst heeft, Mijn bedrijf gaat nu op gangetjes maar sinds ik nu 2de opdrachtgever heb gevonden (koerierdienst) heb ik nu een probleem, ik wil graag een bestelbus kopen, huren is me veelste duur, ik heb maar 1 bestelbus maar die heb ik aan me personeel gegeven om die vaste route te rijden, ik wil mijn bedrijf uitbreiden maar ik heb daar geen geld voor, ik heb maar een kleine 25000 euro nodig om een vrij nieuw bus te kopen (nieuwe bus tijdelijk lang geen last van onderhoudskosten) ik ben naar mijn bank gegaan en ze willen eerst een goed ondernemingsplan hebben. Ik ben ook niet handig in maken van ondernemingsplan. Mijn bekende heeft een vrij goedlopende bedrijf heeft hetzelfde meegemaakt en die zegt dat banken je echt niet bereidt zijn om je te gaan helpen zeker niet dat ik een eenmanszaak ben en zeker niet in deze tijd met crisis.... Als ik niet op schiet, dan schiet de kans voor mij neus voorbij, want de opdrachtgever wacht op mij om te starten en die zal ook niet blij zijn met die huur bus sinds die niet reclame-vrij zijn.... wie kan me helpen? mvg, yon
  9. hallo, vanwege nieuwe cao moet ik meer betalen aan een personeel, nu komt het uit op €9,74 per uur. Ik neem een werknemer in dienst in koerierdienst, weet ik niet hoeveel ik aan personeel ongeveer kwijt bent, mijn raadsel is hoeveel % komt er boven bruto loon? personeel gaat 40 uur werken in een week per maand gaat het mij €1558,40 kosten maar hoeveel % komt er bij? ik weet dat het bij bruto niet ophoud en dat er nog meer kosten bij komt. andere vraag. Nu ik personeel in dienst ga nemen weet ik dat ik geen winst zal maken, de reden is, de opdrachtgever wil niet meer met mij verder vanwege bedrijfsproblemen, dus heb ik personeel in dienst genomen omdat opdrachtgever niet meer bij mij in wilt laden maar wel bij mijn personeel. zoals ik al weet, dat ik geen omzet zal maken zit ik met paar vragen, wat moet ik bij var verklaring invullen? moet ik nog steeds btw betalen van de verzonden factuurs? als ik die btw kan behouden dan heb ik redelijk genoeg om alles af te betalen, de reden is omdat ik veel ga betalen aan personeel en vaste lasten houd ik voor mezelf voor persoonlijke situatie niks meer over, is daar een speciale regeling voor? ik neem aan dat overheid liever werkloze aan het werk hebben dan dat ze werkloos zijn en als ondernemer door personeel ter onder komt te lijden staan we beiden werkloos. mijn probleem is, als ik geen andere opdrachtgever kan vinden ben ik straks werkloos zonder uitkering. via uitzendbureau werken heeft mij een soort trauma opgeleverd. zal het een probleem zijn als ik een personeel in dienst neem met var verklaring om zo niet volkspremie te betalen? wie kan me helpen
  10. € 1.350 bruto per maand op basis van een 12-urige werkweek is lang niet zo slecht betaald. 12 uur p/week komt neer op een parttime percentage van 30% (uitgaande van 40urige werkweek). Dat is een bruto uurtarief rond € 25 - €26. maar het is niet altijd 12 urige werkweek, het was voor mij een 12 urige werkweek tussen maanden van november tot nu januari (vanwege sinterklaas en kerst mensen gaan meer inkoop doen) daarna is het gemiddeld 32 uur per week. Bedoel je nou 12 uur werken per dag of per week? per dag, sorry ik heb een misverstand van gemaakt, het moest een 12 urige werkdag en 60 urige-werkweek
  11. € 1.350 bruto per maand op basis van een 12-urige werkweek is lang niet zo slecht betaald. 12 uur p/week komt neer op een parttime percentage van 30% (uitgaande van 40urige werkweek). Dat is een bruto uurtarief rond € 25 - €26. maar het is niet altijd 12 urige werkweek, het was voor mij een 12 urige werkweek tussen maanden van november tot nu januari (vanwege sinterklaas en kerst mensen gaan meer inkoop doen) daarna is het gemiddeld 32 uur per week.
  12. er was nooit een contract geweest, omdat ik een zzp'er ben was er geen contract, ze zeiden als je een vervanger hebt voor de route waar ik rij dan heb ik geen probleem, zolang het maar ik het niet bent
  13. ik snap best dat er risico's zijn maar wat moet ik anders? ik heb geen keuze, ik kan niet rechtsbijstand niet bellen om ups aan te klagen omdat ze me geen werk geven, ze hebben vast altijd een goed argument. ze zeiden wel dit: als het ups medewerker was zouden we hem op staande voet ontslaan (dat staat op de contract) maar voor zzp'er is het anders (ik heb geen contract met hun) maar uiteindelijk hebben ze gezegd dat ze langer niet meer met mij willen werken.... het 12 urige werk week komt doordat ik extra opdrachten van hun aanneem. maar in het werkelijkheid is het van 9 tot 5 dus als ik de risico niet neem wat moet ik dan wel doen?
  14. de vraag van u "Verder is onduidelijk of je de af te dragen btw al uit je inkomsten gehaald hebt." ik heb bij geschreven dat mijn inkomsten 3900 euro exclusief btw is, of is er nog een ander btw?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.