• 0

Verzoek vermindering verplicht DGA salaris + eerstedagsmelding

Hallo,

 

Ik heb twee vragen. De eerste over het verlichte salaris. Ik ben voornemens om 1 dag per week voor mijn holding te gaan werken. Is er een bepaalde wijze waarop je hier een verzoek voor moet doen ? Waar moet je op letten. (De andere dagen ben ik in loondienst)

 

En een tweede: Je moet een eerstedagsmeding doen. Maar indien ik (met terugwerkende kracht tot 1 september) in dienst ben getreden kan ik dat niet doen want ik heb nog geen loonbelastingnummer. Krijg je dan toch een boete voor een te late eerstedagsmedling of gaat men hier coulant mee om ?

 

Ik hoor graag van jullie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hoi Ox

 

De eerstedagsmeldding (EDM) kan inderdaad niet zonder LB nummer. Die dus aanvragen en vast een EDM aanvragen via deze link: http://www.belastingdienst.nl/download/1850.html

 

Verlaging van het gebruikelijk loon is een vormvrije brief. Geef aan NAW + fiscaal nummer BV en motiveer waarom je genoegen wilt nemen met 20% (1 van 5 dagen fulltime) van het gebruikelijk loon.

 

Dit is in beginsel 40.000 per jaar. Als jouw BV met jouw werkzaamheden in 1 dag per week echter 20.000 euro binnenhaalt in een jaar, dan zul je begrijpen dat het gebruikelijk loon hoger ligt. Geef dus ook een inschatting van de inkomsten aan en staaf dit zonodig met bewijs.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.