Wat een fantastisch forum is dit! Per toeval kom ik via de welbekende zoekmachine op deze site; eindelijk een communicatie- / netwerkmiddel op niveau zonder ervoor naar allerlei netwerkavonden te moeten.
Eerst maar even voorstellen...
Mijn naam is Bart van den Belt, 24 jaar en ik ben ruim 2,5 jaar fulltime ondernemer. Ik ben ooit begonnen als goochelaar voor kinderen, heb me later wat meer toegelegd op goochelen voor volwassenen. Nu ben ik zover dat ik hoofdzakelijk voor bedrijven optreed en daarnaast een redelijk succesvol artiestenbureau heb. Steeds meer kom ik erachter dat mijn passie ligt bij het ondernemen... ik stroom werkelijk over van ideeën voor in potentie succesvolle ondernemingen. Inmiddels heb ik echter geleerd dat je je op één ding tegelijk moet richten wil je van dingen een succes maken.
Er zijn een aantal internetconcepten waarvan ik overtuigd ben dat deze zouden moeten werken; simpelweg omdat ik als zelfstandig ondernemer zelf behoefte heb aan deze concepten. Na onderzoek is gebleken dat voor deze concepten een grote afzetmarkt zou zijn. Voor jullie beeldvorming; één van de concepten heb ik daadwerkelijk zelf uitgevoerd; met een redelijk resultaat. Hier een uitleg van de problemen die ik zelf tegen ben gekomen en de oplossingen die ik heb bedacht;
Grondslag van het idee:
Klanten willen artiesten boeken
Probleem:
1. Klanten willen rechtstreeks contact met de artiest, zodat ze geen bemiddelingskosten hoeven te betalen en direct kunnen doorspreken wat hun wensen zijn voor het optreden van de artiest
2. Artiesten zijn vaak heel erg creatief maar totaal niet zakelijk; optreden gaat vaak super, verkopen kunnen ze niet
3. De meeste artiestenbureaus hebben hun oude functie (managen van artiesten) verloren door de komst van het internet maar willen nog wel geld blijven verdienen. Dit kan alleen door de marges op artiesten laag te houden en minder uit te geven aan marketing. Artiestboeken.nl neemt een gedeelte van de marketing over; artiestenbureaus en zelfstandige artiesten kunnen zich hierop verkopen.
Oplossing: Artiestboeken.nl
- Klant kan rechtstreeks contact opnemen met de artiest
- Artiest kan zichzelf professioneel presenteren, artiestboeken.nl zorgt voor de potentiele opdrachtgevers
- Artiestenbureaus kunnen hun artiesten presenteren en verkopen
- Artiestboeken.nl brengt leads aan met een geautomatiseerd systeem en verdient per opdracht een relatief klein bedrag;
na de oplevering hoeft er echter niet meer geïnvesteerd te worden, op wat marketingkosten na
Ik heb ruim vier maanden fulltime gewerkt aan de website en, ondanks dat de database nog niet zo gevuld is als ik wil, én ik nog geen reclame heb gemaakt, heb ik toch al 30 aanvragen binnen, waarvan er ruim 10 zijn doorgegaan...
Vanaf 1 oktober wordt er volop reclame gemaakt voor de website en denk ik dat het een fantastisch concept wordt; tot die tijd in de vrije uurtjes aan de slag om de site optimaal te maken... testen, testen en nog eens testen... totdat de site optimaal klantvriendelijk wordt!
De vraag is nu:
Hoe kan ik de concepten die ik heb bedacht (en die uniek zijn!) gaan ontwikkelen, zonder het risico te lopen dat ik alles half/half doe en dus een goed idee in de prullenbak gooi. ? Met andere woorden: hoe vind ik geschikte partners om deze ideeen te ontwikkelen en toch zelf de eindbeslissingen te kunnen zijn over hoe alles gaat. (Kapitaal heb ik niet, een hoge hypotheek wel...) Wat zijn criteria waar een dergelijke partner aan zou moeten voldoen volgens jullie?
Ik ben benieuwd naar de reacties...
"Een lachend gezicht verblijdt het hart, een goed bericht verkwikt het lichaam" Spreuken 15:30
"Accepteer wat je niet kunt veranderen, verander wat je niet kunt accepteren"
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bart van den Belt
Bart van den Belt
Beste mede-forumgebruikers van Higherlevel,
Wat een fantastisch forum is dit! Per toeval kom ik via de welbekende zoekmachine op deze site; eindelijk een communicatie- / netwerkmiddel op niveau zonder ervoor naar allerlei netwerkavonden te moeten.
Eerst maar even voorstellen...
Mijn naam is Bart van den Belt, 24 jaar en ik ben ruim 2,5 jaar fulltime ondernemer. Ik ben ooit begonnen als goochelaar voor kinderen, heb me later wat meer toegelegd op goochelen voor volwassenen. Nu ben ik zover dat ik hoofdzakelijk voor bedrijven optreed en daarnaast een redelijk succesvol artiestenbureau heb. Steeds meer kom ik erachter dat mijn passie ligt bij het ondernemen... ik stroom werkelijk over van ideeën voor in potentie succesvolle ondernemingen. Inmiddels heb ik echter geleerd dat je je op één ding tegelijk moet richten wil je van dingen een succes maken.
Er zijn een aantal internetconcepten waarvan ik overtuigd ben dat deze zouden moeten werken; simpelweg omdat ik als zelfstandig ondernemer zelf behoefte heb aan deze concepten. Na onderzoek is gebleken dat voor deze concepten een grote afzetmarkt zou zijn. Voor jullie beeldvorming; één van de concepten heb ik daadwerkelijk zelf uitgevoerd; met een redelijk resultaat. Hier een uitleg van de problemen die ik zelf tegen ben gekomen en de oplossingen die ik heb bedacht;
Grondslag van het idee:
Klanten willen artiesten boeken
Probleem:
1. Klanten willen rechtstreeks contact met de artiest, zodat ze geen bemiddelingskosten hoeven te betalen en direct kunnen doorspreken wat hun wensen zijn voor het optreden van de artiest
2. Artiesten zijn vaak heel erg creatief maar totaal niet zakelijk; optreden gaat vaak super, verkopen kunnen ze niet
3. De meeste artiestenbureaus hebben hun oude functie (managen van artiesten) verloren door de komst van het internet maar willen nog wel geld blijven verdienen. Dit kan alleen door de marges op artiesten laag te houden en minder uit te geven aan marketing. Artiestboeken.nl neemt een gedeelte van de marketing over; artiestenbureaus en zelfstandige artiesten kunnen zich hierop verkopen.
Oplossing: Artiestboeken.nl
- Klant kan rechtstreeks contact opnemen met de artiest
- Artiest kan zichzelf professioneel presenteren, artiestboeken.nl zorgt voor de potentiele opdrachtgevers
- Artiestenbureaus kunnen hun artiesten presenteren en verkopen
- Artiestboeken.nl brengt leads aan met een geautomatiseerd systeem en verdient per opdracht een relatief klein bedrag;
na de oplevering hoeft er echter niet meer geïnvesteerd te worden, op wat marketingkosten na
Ik heb ruim vier maanden fulltime gewerkt aan de website en, ondanks dat de database nog niet zo gevuld is als ik wil, én ik nog geen reclame heb gemaakt, heb ik toch al 30 aanvragen binnen, waarvan er ruim 10 zijn doorgegaan...
Vanaf 1 oktober wordt er volop reclame gemaakt voor de website en denk ik dat het een fantastisch concept wordt; tot die tijd in de vrije uurtjes aan de slag om de site optimaal te maken... testen, testen en nog eens testen... totdat de site optimaal klantvriendelijk wordt!
De vraag is nu:
Hoe kan ik de concepten die ik heb bedacht (en die uniek zijn!) gaan ontwikkelen, zonder het risico te lopen dat ik alles half/half doe en dus een goed idee in de prullenbak gooi. ? Met andere woorden: hoe vind ik geschikte partners om deze ideeen te ontwikkelen en toch zelf de eindbeslissingen te kunnen zijn over hoe alles gaat. (Kapitaal heb ik niet, een hoge hypotheek wel...) Wat zijn criteria waar een dergelijke partner aan zou moeten voldoen volgens jullie?
Ik ben benieuwd naar de reacties...
"Een lachend gezicht verblijdt het hart, een goed bericht verkwikt het lichaam" Spreuken 15:30
"Accepteer wat je niet kunt veranderen, verander wat je niet kunt accepteren"
Zakelijk of informeel entertainer nodig?
http://www.bartvandenbelt.nl
http://www.artiestboeken.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16991-ontwikkelingspartners/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag