Jump to content

Bart van den Belt

Senior
  • Content Count

    63
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Goeman Borgesiuslaan 77, Utrecht, 3515ET, Netherlands
  • First name
    Bart
  • Last name
    van den Belt
  • Company or organization name
    Multitainment / Bart van den Belt
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine
  • Skype

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.sprekersplatform

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    het hart op de juiste plaats hebben, enthousiast en betrouwbaar zijn en een commerciële inslag hebben.
  • My opinion about entrepeneurship
    Dienend ondernemen: mijn opdrachtgevers van dienst zijn en er samen beter van worden.
  • My opinion about innovation
    Jezelf blijven uitdagen om oude dingen los te laten en te innoveren is noodzakelijk om als mens en bedrijf te groeien.
  1. Het probleem is nu juist dat ik niet nog een jaar aan een contract vast wil zitten waar ik geen gebruik meer van maak omdat ik het bedrijf niet meer heb. Kan ik het opzeggen juridisch hard maken?
  2. Beste collega-ondernemers, Afgelopen jaar heb ik de activa uit mijn BV verkocht en ik zit nu in de laatste fase van het afsluiten van de BV. Nu heb ik een 2-jarig contract lopen bij ZakelijkeNummers.nl. Dit contract is gesloten met mijn BV en omdat ik stop met mijn bv wil ik ook stoppen met het contract: dat is niet meer mogelijk. Volgens de mensen van de klantenservice (laat dat service maar achterwege) is het niet mogelijk om het contract eerder te ontbinden, ook niet bij het uitschrijven van de BV. Vervolgens heb ik gevraagd of het mogelijk is een eindnota op te maken: ook dit is niet mogelijk, het komende jaar krijg ik gewoon nog maandelijks een factuur. Lastig, want ook de rekeningnummers van de BV worden opgeheven en zo wordt het een ingewikkeld gedoe met de boekhouding. Concrete vraag: - Het contract is gesloten met de BV. Is het mogelijk om het contract eerder te beeindigen wanneer de BV wordt uitgeschreven? - Mocht dit niet lukken: kan ik ze verplichten om een eindnota op te maken om in een keer alles te voldoen? Hoop dat iemand me kan helpen.
  3. Wij willen met ons bedrijf Kiva.org op vaste basis gaan steunen, en bij iedere boeking een lening aangaan voor ondernemers. Maar hoe zit dit fiscaal? Het is een lening wat je weer terug krijgt dus het is officieel geen gift? Kan iemand me ondernemerstechnisch hierbij helpen?
  4. Vanaf vandaag werk ik met een persoonlijke assistente die drie dagen per week bereikbaar zal zijn om klanten te beantwoorden. Nu ben ik erover na aan het denken om voor haar een mobiele telefoon aan te schaffen zodat ik de telefoon drie dagen per week naar haar kan doorschakelen en twee dagen per week naar mezelf. Mijn vaste lijn kan ik dan dus opzeggen. Weet iemand of het mogelijk is om een vast nummer te nemen en deze 2 dagen per week naar mezelf en 3 dagen per week naar mijn p.a. door te schakelen?
  5. Vijf jaar geleden ben ik begonnen met mijn bedrijf. Inmiddels is deze uitgegroeid tot een zeer goed lopend bedrijf met een zeer goede omzet. Omdat je niet alles alleen kunt doen, en geinspireerd door het boek 'the four hours workweek' heb ik vorig jaar een flink bedrag geïnvesteerd in een maatwerk boekingsapplicatie welke een groot deel van mijn backoffice werkzaamheden overneemt, terwijl ik toch de klant optimaal van dienst kan blijven zijn. Omdat ik ook nog partner ben van een ander bedrijf en zelf trainingen verzorg heb ik te veel werkzaamheden en te weinig tijd, waardoor ik veel zakelijke kansen voor mijn boekingsbureau laat liggen. Behalve acquisitiekansen is mijn bedrijf een internationaal geregistreerd merk en heb ik wereldwijd alle domeinnamen in bezit voor mijn bedrijf. Een mogelijkheid zou dan ook zijn om er een internationale franchiseorganisatie van te maken. Kennis en kunde over de branche heb ik, de tijd niet. Nu ben ik druk op zoek naar partner (of desnoods accountmanager) welke 2 dagen per week de werkzaamheden wil overnemen, vanuit huis wil werken en die commercieel inzicht heeft & communicatief vaardig is. Hoe vind je zo'n partner of accountmanager? Omdat ik geen vaste extra kosten wil maken (heb een tijd lang parttime personeel gehad en een groot kantoor, is me niet bevallen) denk ik dat een partner het beste zou werken: iemand die zelf betrokken is bij het bedrijf zal er immers harder voor rennen... Kan iemand me advies geven?
  6. Misschien dan toch nuttig om even te vermelden wat er in hun algemene voorwaarden staat: 1. Alle rechten van intellectuele eigendom op apparatuur en programmatuur ontwikkeld in het kader van deze overeenkomst berusten bij XX. 2. XX vrijwaart de opdrachtgever tegen aanspraken van derden uit hoofde van octrooirechten of intellectuele eigendomsrechten. De opdrachtgever is verplicht bij deze vrijwaring in als buiten rechte te ondersteunen. 3. XX is niet gehouden aan vrijwaring indien: a) de (beweerde) inbreuk het geval is van het verschaffen van onjuiste of onvolledige informatie door de opdrachtgever aan XX; b) de opdrachtgever de door XX geleverde zaken op een andere wijze of voor een ander doel gebruikt zijn dan waarvoor deze (voor zover aan XX waren bekend) waren bestemd, geleverd of ontwikkeld; c) in door XX geleverde zaken door anderen dan XX wijzigingen zijn aangebracht of deze anderszins zijn bewerkt Ik kan er geen soep van koken...
  7. Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb overigens zelf het hele bronbestand en kan redelijk overweg met Filemaker, kleine aanpassingen kan en mag ik dus zelf maken. Wat zou er gebeuren als ik er gewoon zelf mee aan de slag ga? Aanklagen doen ze waarschijnlijk niet omdat ze een kleine club zijn en de kans dat ze winnen erg klein is. Doe ik ze bovendien hiermee niet erg te kort? Ze hebben wel altijd hun best gedaan voor me...
  8. Omschrijving van je concept: Een training waarbij men in één of twee dagen alle middelen aangereikt krijgt waarmee ze van hun onderneming een (nog groter) succes kunnen maken: - succes ervaring - buiten hun eigen kaders denken - marketing - communicatie - gebruik van social media - acquisitie - PR - en bovenal: vertrouwen in eigen kunnen Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Mijn passie is om mensen te helpen meer te bereiken dan ze dachten dat ze konden. Hiervoor heb ik inmiddels een aardige toolbox opgebouwd: kennis van zaken, 10 jaar ondernemerservaring, NLP, jongleren en goochelen. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Ondernemers laten geloven in hun eigen kracht en activeren om meer te bereiken dan ze dachten te kunnen. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Dit is een training waarbij ondernemers een all-in pakket krijgen om meer opdrachten / omzet te kunnen genereren. Niet één specifieke discipline, maar een complete toolbox van dingen die men nodig heeft. Wat voor feedback hoop je te krijgen: - Wat zou je aan bod willen zien in een dergelijke training? - Wat is voor jou het belangrijkste waarbij je hulp zou kunnen gebruiken? - Waar loop je tegenaan in je dagelijkse werk... - Hoe lang zou een training moeten duren? (dagdeel, dag of twee dagen) - Wat zou je voor een training willen uitgeven? (en hoe lang is die training dan?) - Zou je überhaupt gebruik maken van een dergelijke training?
  9. Dank je wel... Hier kan ik wat mee... Mochten mensen aanvullingen hebben dan zijn die welkom!
  10. Nog iets wat erg belangrijk is: of je student bent of niet maakt absoluut niet uit! Je zou denk ik zelfs voor je gevoel aan de hoge kant kunnen gaan zitten omdat je dan: 1. Onderhandelingsruimte hebt 2. Serieuzer wordt genomen. Ik ben zelf op mijn 20e begonnen met een boekingsbureau. Door veel collegabureaus werd ik niet serieus genomen omdat ze dachten dat ik binnen een jaar weer zou stoppen. Inmiddels ben ik bijna zes jaar verder, heb ik er een goede boterham aan en ben ik een aantal van mijn collega's voorbij gestreeft. "Je bent wat je denkt dat je bent" - Napoleon Hill -
  11. Voor een ondernemer is het hebben van een hefboomwerking naar mijn mening van groot belang. Een hefboomwerking is iets wat ervoor zorgt dat je meer omzet kan halen met minder tijd. Aangezien ik een boekingsbureau heb en zelf optredens / trainingen verzorg heb ik vorig jaar de keuze gemaakt om een uitgebreid boekingssysteem te laten ontwikkelen in Filemaker. Aanvankelijk geen vuiltje aan de lucht, goede jongens met verstand van zaken; een prettige zakenrelatie. Langzaamaan beginnen er echter wat scheurtjes te komen in deze relatie omdat we het niet helemaal met elkaar eens zijn. Toen ik vorig jaar het systeem wilde laten ontwikkelen had ik zelf al een klein opzetje laten maken van hoe het systeem eruit zou moeten zien. Vervolgens heb ik het hele verhaal op papier uitgewerkt en ben ik er een aantal middagen naartoe geweest om samen met de programmeur exact uit te werken hoe e.e.a. moest gaan werken en hoe dit technisch gerealiseerd kan worden. Inmiddels ben ik zo'n 300 programmeeruren a 85,- euro (26.000,- euro!) verder en werkt het systeem zeer goed, maar zijn er nog steeds dingetjes die niet zijn zoals ze moeten zijn. Omdat de entertainmentbranche behoorlijk is ingestort het afgelopen jaar (vier van de grootste bureaus in Nederland zijn failliet of samen gegaan) zit ik qua liquiditeit niet heel ruim. Toch wordt er voor iedere minuscule aanpassing een forse factuur gestuurd voor het bedrijf. Zo waren er onlangs een aantal functies die wel geprogrammeerd waren maar die gewoon nog niet helemaal werkten (script was niet gekoppeld) en ook hiervoor krijg ik weer vrolijk een factuur van 400,- euro. Zelf denk ik overigens dat dit nog geen twee uur werk was geweest, maar goed. Ik weet dat het bij dat bedrijf erg rustig is; ik krijg echter steeds meer het gevoel meer een cashcow te zijn dan een klant. Nu zou ik graag mijn systeem verder laten ontwikkelen door een andere partij; probleem is echter dat het huidige bedrijf zegt het intellectueel eigendom te hebben. Gek, want ik heb ze exact verteld wat ze moesten programmeren om een werkbaar boekingssysteem te maken. Ze gaan zelfs een stap verder en hebben hardop uitgesproken dat zij hetzelfde programma mogen aanbieden aan andere bureaus voor een veel lager bedrag (5000,- euro) dan wat ik heb moeten betalen; terwijl ik alles verzonnen heb en zij hebben gewerkt met een basis als voorbeeld die ik heb aangeleverd! Volgens hen moet ik voor een flink bedrag (zo'n 30.000 tot 50.000,- euro) het intellectueel eigendom afkopen als ik naar een andere programmeur wil of het systeem wil doorverkopen. Wat nu? Voor een kleine ondernemer als ik was het al een megastap om een dergelijk systeem te laten maken (ik heb al mijn spaargeld ervoor van de bank gehaald); inmiddels heb ik het gevoel met mijn rug tegen de muur te staan. Mag ik juridisch naar een ander bedrijf overstappen? Ik heb de database (compleet!) in eigen beheer... Mag ik het doorverkopen aan een collega-bureau? Wat zijn mijn rechten? Ik hoop dat iemand me kan helpen!
  12. Die had ik gevonden... had al even gegoogled maar kwam er niet helemaal uit. (hoe schrijf je eigenlijk gegoogled?)
  13. Wat is een citaat? Tot hoeveel regels mag je gaan? Is dit ergens vastgelegd?
  14. Wat ik wil doen is de kern van een aantal boeken samenvatten. Het lijkt een beetje op wat Ben Tiggelaar heeft gedaan met de marketing- en managementdenkers. Zou dit wel mogen denk je?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept