Jump to content

m.s.elouali

Junior
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    student
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geen
  1. Hi medeondernemners, Ik ben sinds kort eigenaar van 2 BV's (1 holding en 1 werkmaatschappij). Heb alleen weinig kaas gegeven van juridische zaken. Op dit moment heb ik 2 mensen in dienst. Waarvan 1 tijdelijk en weer een ander vast dienstverband. Hiervoor was het een eenmanszaak, toen moest ik als "eigenaar" mijn uren bijhouden van de uren voor de fiscus. Hoe zit het nu met het bijhouden van de uren? Is dit verplicht ? En voor mijn medewerkers, moet ik deze uren ook bijhouden? Zo ja hoe?
  2. Hoi Peter, Mijn vraag was niet of ik aangifte kon doen voordat ik aangifte kon doen. De vraag was of ik kon betalen alvorens aangifte.
  3. Beste leden, Ik ben een 2 nieuwe BV gaan oprichten. Dit is allemaal gelukt en de BV heeft inkomsten. Ook worden er rekeningen en lonen uitbetaald (vanaf de werkmaatschappij). Echter heb ik (als enige aandeelhouder en directeur) geen salaris. Dit heb ik wel dringend nodig, maar moet wachten op de belastingdienst. Bovendien kan ik maar 1500 EUR in totaal overboeken (een aantal klanten moeten nog betalen). Mogelijk dat het bedrag overgeschreven kan worden van de werkmaatschappij, naar de holding naar mijn prive-rekening en wanneer loonheffingsnummer van de holding binnen is, aangifte doen?
  4. Hey Norbert, Thanks for de reactie. Ja, hartstikke slim. Dat mag je ook wel verwachten, maken met meer dan 1700 aan personeel. Als ik nou eens een mailtje stuur en aangeef "onder voorbehoud" vanaf de datum dat ze werk voor me hebben? Ik ben een ICT'er en ben niet echt thuis met verzekeringen. Dus het is niet erg hoog wat betreft de aansprakelijkheidsverzekering? Ik heb wel 5 mensen die part-time voor mij zullen werken. Hoeveel invloed heeft dat op de kosten? Beroepsaansprakelijkheid. Heb ik dat nodig als ICT'er? Er staan trouwens ook 2 andere dingen erbij. Misschien kan jij of iemand mij wegwijs maken. - Comprehensive Automobile Liability- Limit for bodily injury and propery damage ($ 1miljoen) - Workers' compensation in accordance with current laws in the state of hire. Any such policy shall include Employer's Liablity with minimum limits of $500 000,- Welke soorten verzekeringen zijn dit? Aangezien iedereen (eventueel met auto) in NL verzekerd is, hoef ik toch niet nog een autoverzekering te nemen? Werkgevers verzekering, bestaat dit in NL, en hoeveel zal dit ongeveer kosten> Alvast bedankt mensen.
  5. Hallo Frans, Allereerst excuus en bedankt voor het verwijderen van de topic. Heb dit onbewust in het verkeerde rubriek gezet. In dat geval zou dat inderdaad handig zijn. Echter gaat hem nu om schade bij derden. Dus haar leveranciers of klanten bijvoorbeeld. Schade bij servers of data van de klant ben ik niet aansprakelijk. Staat ook in het overeenkomst. Tot 2 miljoen verzekerd, is dit betaalbaar voor een startende ondernemer met 0 omzet?
  6. Hallo John, Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb dit doorgegeven en heb nu het contract gekregen. Dit betekent dat klant akkoord is met een samenwerking? Verder staan er 2 dingen omtrent verzekeringen. Namelijk ; 1. Commercial General Liablity met minimaal 1 miljoen dollar per gebeurtenis en 2 miljoen totaal. (dus maximaal 2 miljoen) 2. Comprehensive Automobile Liablity tot 1 miljoen dollar. Ongeacht eigendom. Het gaat hier voornamelijk om een aansprakelijkheidsverzekering neem ik aan. Correct me if I am wrong. Ik voldoe (nog) niet aan deze voorwaarden. Dus is het verstandig om nu alvast handtekening te zetten ? Ik wil natuurlijk eerst werk hebben voordat ik daadwerkelijk kosten voor de verzekering ga maken. Ik vind zelf dat ik handtekening moet zetten, maar ik wil niet dat de klant ervandoor gaat, dan heb ik die verzekering niet meer nodig maar heb dan wel vaste kosten aan me broek hangen. Maar interpolis heeft een verzekering waarbij er geen termijn contract wordt gehanteerd. Dus ik kan op elke moment risicoloos zeggen zeggen. Wat denken jullie? Maar de vraag is wat kan ik aan kosten verwachten? Wij gaan namelijk servers van deze klant beheren. Onder beheren valt : Installeren, configureren, programmeren etc. Deze servers worden afgeleverd bij diverse "Datacenters" overal in Nederland waar deze geïnstalleerd worden. In deze datacenter zitten heel veel deuren, een receptie, bewakers en allerlei kasten die mijn klant huurt. Ik weet dus niet wat er kan gebeuren tijdens deze werkzaamheden. Ik hoor het graag.
  7. Beste ondernemers, Mijn startende bedrijf, wat nog niet officeel is, mist een aantal dingen. Onder andere een KVK nummer. Maar komen we nog op terug. Ik wil niet te hard van stapel gaan want ik heb maar een beperkte budget en weinig ervaring met juridische zaken omtrent ondernemen en nog andere zaken die een rol spelen. Ik heb een voorstel geschreven naar een klant in VS. Ik heb via mijn ex-werkgever deze klant ontmoet want ze hadden een samenwerkingsverband. Ze zijn op de hoogte van mijn huidige situatie en dat ik nog bezig ben mijn onderneming in te richten. Ik heb 2 maanden geleden een voorstel gestuurd en werd erover teruggebeld. Daarna hadden we een goed gesprek wat uiteindelijk leidde tot een vervolgbespreking. Echter zou ik nog een aantal documenten krijgen omtrent juridische zaken, overeenkomsten. O.a. een MSA (Master Services Agreement). Ze vragen nu om wat voor soort zaak ik heb. (Ik ben de 3P vendor) Al weet ik niet wat dat precies inhoudt. a. Master Services Agreement. This agreement is for established entities which will provide 3P vendor services or b. Contractor Template Agreement. is for individuals. Welke is voor mij van toepassing, want ik ben echt niet thuis met dit soort overeenkomsten? Deze as opdrachtgever verwacht ook MIJN algemene voorwaarden en dat ik hierin de voorwaarden vermeldt betreft arbeidsverzekering, belasting en dat ik mij houd aan lokale en internationale wetten. Deze overeenkomst moet ik dus klaarmaken zodat wij eindelijk kunnen onderhandelen over de prijs e.d. Hoe pak ik dit aan? Ik weet wel de richting maar wens wat tips en eventueel advies. Het gaat hier om IT-diensten. Aangezien zij in de VS zitten, is er geen mogelijkheid om hun servers te benaderen in Nederland. Wij zullen dus het beheer en ondersteuning doen. Ik heb tot nu toe ook nog geen KVK nummer. Ik zal overeenkomsten sluiten met freelancers voor het geval dat ik tekort kom aan personeel. Het gaat hier om een paar uur werkzaamheden per week die wij gaan leveren. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt.
  8. Hall Djluc, Bedankt voor de snelle reactie. Goeie vraag overigens. Het gaat om gemiddeld 25 uur per week. Soms tot wel 2 maanden lang 40 uur per week. Ze zorgen in ieder geval voor werk.
  9. Beste ondernemers, Ik ben op het moment druk bezig met het opzetten van mijn bedrijfje. Heb het een en het ander voor elkaar gekregen maar zit nog met de financiele kwestie. Ik heb een potentiele klant die wel uit is op een samenwerking. Deze klant is Amerikaans en heeft ongeveer een jaarlijkse omzet van een miljard. Nou zijn ze opzoek naar een tweede leverancier voor het levern van on-site support. Het is de bedoeling dat ik naar de locatie ga (een datacenter) en vervolgens de server opnieuw configureer of vervang e.d. Het kan ook zijn dat de instructies moeten worden opgevolgd. Dergelijke leveranciers zijn nodig omdat men niet helemaal vanuit de VS hierheen hoeft te vliegen. Deze werkzaamheden vergen echt de basiskennis (MBO niveau). Maar vraag is dus: Welke uurtarief zal ik handhaven? Ik wil natuurlijk de klant niet afschrikken. Want de klant heeft toch nog zijn andere leverancier. Ik ben momenteel een systeem aan het bouwen waarbij de klant kan inloggen en een verzoek kan indienen. Na het inloggen geeft de klant de locatie aan, telnummer, etc. Vervolgens kan hij de urgentie bepalen waarbij de prijs ook meteen wordt vastgesteld bijv; Critical - Binnen 4 uur moet iemand op locatie zijn. 100EUR per uur. Als ik in de nacht wakker wordt gemaakt met een storing, mag ik niet klagen. Bij dergelijke meldingen krijg ik een sms. Medium - Binnen 24 uur iemand op locatie. 75 EUR per uur. Normal - Binnen 48 uur iemand op locatie. 50 EUR per uur. Low - Binnen 5 dagen iemand op locatie. 35 EUR per uur. Ik ben nog een student, dus dit zal ik samen met mijn partner en nog andere 3 jongens doen. Ben financieel niet 100% afhankelijk van deze klant. Maar het is wel ons eerste klant. Ben benieuwd naar jullie reacties. Thanks! Mustafa
  10. Heren, Echt bedankt voor de reacties. Heeft me tot denken gezet. Ik heb besloten om toch maar klanten te werven en te blijven werken bij mijn huidige werkgever. Wanneer ik volledig afhankelijk ben zal ik de klanten van mijn werkgever een voorstel doen. Dat is in ieder geval het beste optie. Nou zit ik denken, wat zou mijn werkgever verdienen aan mij? Hoe kom ik erachter? Zelfde geldt, doet hij het voor 30 euro per uur en dan kom ik met mijn prijzen die rond de 50 euro zitten. De werkzaamheden zijn als volgt; 1. Klant stuurt een mailtje over een storing, upgrade of een nieuwe deployment. 2. Ik bekijk de mail en maak een klein plannetje voor de Engineers. 3. Zij voeren het uit en geven mij een terugkoppeling. 4. Ik hou de klant op de hoogte en werk het urensysteem bij. De werkzaamheden vinden plaats in datacentra's. De engineers zitten op MBO niveau en is verder geen diepgaande kennis nodig omdat de klant zelf alles op afstand doet. Wij zijn dus nodig voor de fysieke installaties en onderhoud. Welke uurtarief kan ik het beste aanhouden?
  11. Hey costognix, Erg bedankt voor je uitleg. Jij begrijpt het. Het is maar om mensen hier duidelijk te maken, maar ik zie het ook zoals jij het ziet. De medewerkers en zijn klanten kunnen beide voor mijn bedrijf kiezen. Dat recht hebben ze. Verder is er juridisch niks aan de hand. De Amerikanen hebben naar mijn mening een goede relatie met mijn werkgever. Dit bleek toen er hier freelancers voor ons waren die uiteindelijk geen werk voor ze deden om een of andere redenen. Dit was in het begin van de crisis. Heeft waarschijnlijk ook met de kosten te maken. Verder heeft mijn werkgever ongeveer medewerkers verspreidt over de hele wereld. De meeste werken dan ook voor deze Amerikaanse klant. Mijn contactpersoon bij deze klant "Senior NIE Teamlead" heeft mij ook gezegd dat we goed werk verrichten en dat zij uitsluitend ons zullen gebruiken. Met ons bedoelde ik mijn hele team en ik als leider. Ondanks een goede band met mijn manager bij de klant, ben ik toch niet zeker of zij makkelijk voor ons kunnen kiezen. Tenzij wij met zijn allen de boel verlaten en ze "gedwongen" zijn om voor ons te kiezen. Dat zouden de anderen niet accepteren natuurlijk. Ze moeten in business blijven. En ja.. deze klant betekent heel veel voor mij. Op elk gebied eigenlijk. Ik heb wel potentiële klanten maar dat betekent nu nog niks. Dus we hebben ook nog niks. We zijn inmiddels 2 weken bezig met werven. Is het nu nou beter om direct contact op te nemen met de manager en dit verhaal te bespreken?
  12. Hallo Frans, Ik weet nu al dat een minderheidsbelang geweigerd wordt. Dit is echt geen optie, hoe graag ik het ook wil. Verder heeft hij geen kantoor e.d. in NL.
  13. Als hij geen respect heeft voor de normen en waarden in NL dan zeker niet in Japan..
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept