• 0

i-mode valt tegen

http://www.bwcs.com/marketing/index2.html

 

KPN’s i-mode Disappointment

 

(12/05/2003, BWCS Staff) The Dutch mobile operator KPN has revealed that its i-mode mobile internet service is performing below the company’s expectations, although it is still confident it can meet ambitious end of year targets. According to a report from Dow Jones Newswires, KPN’s CEO, Ad Scheepbouwer, is hoping that a range of new i-mode-enabled handsets, coupled with a new pricing structure, will boost take-up to give the operator more than one million i-mode customers by the end of this year. However, with just 285,000 i-mode customers by the end of March, this may be something of a tall order.

 

KPN has offered i-mode services in the Netherlands and Germany for more than a year, while it launched in Belgium in the second half of 2002. The Dutch company has licensed i-mode technology from its minority shareholder, NTT DoCoMo of Japan, which had 38.1 million i-mode customers in its domestic market at the end of April. The mobile internet service accounts for around 86% of DoCoMo’s total subscriber base.

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is de eerste keer dat men openlijk bekent dat het succes van i-Mode uitblijft, en dat de resultaten tegenvallen. Toch ook grotendeels een marketingprobleem naar mijn idee (vergelijk KPN's i-Mode met de introductie van Vodafone Live), "wat kun je er nou eigenlijk mee?" Vraag me af of nieuwe handsets de prikkel is die het grote publiek nodig heeft om i-Mode te willen...

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat men vooral zit te wachten op een toepassing.

 

De reclame van vodafone (met het laptop-uitklap-simkaart-ding) spreekt mij meer aan dan 'wat doe jij met i-mode?'. Vooral omdat ik de laatste vraag alleen maar kan beantwoorden met 'niets!'.

 

Voor een laptop met wireless internet verbinding kan ik me een nut bedenken, voor het 'internetten' op een priegelig schermpje met t9-textinput of het verzenden van foto's op 640x480 baggerkwaliteit niet.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat iedereen begrijpt maar waar weinig aan gebeurd; de grote bottleneck is en blijft content en services.

 

Uiteindelijk kan je eindgebruikers met marketing lekker maken maar moet je ook content en serviceontwikkelaars lekker maken. Vodaphone live is het oude Vizzavi aangevuld met MMS. I-mode bied wat meer maar de ongeloofelijke content en service die het Internet bied vind je als gebruiker op beide platformen niet. Ook is het navigeren op die schermpjes en met die toetsjes echt helemaal niks.

 

Is er eindelijk wat snelheid tov WAP blijf je nog steeds teleurgesteld. Tel daarbij op dat we weer 2 standaarden hebben en de zekerheid dat dit nog niet de uiteindelijke standaard is (3G?).

 

Er is nog steeds veel te verbeteren aan wireless internet op mobieltjes. Maar interessant is en blijft het.

 

Cheers, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.