• 0

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag.

Ik ben dit jaar als zzp-er gestart . Nu wil ik wat investeringen aanschaffen zoals een PC en laptop. Mijn vraag is of ik ook een LCD als investering wordt gezien en fiscaal aftrekbaar is? Kijkt de belastingdienst echt naar de grote van de LCD?

Bedankt alvast.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17337-lcd-fiscal-aftrekbaar/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Als jij bij vragen aannemelijk kunt maken dat die TV nodig is om je werk goed te doen, dan kun je het zonder problemen opvoeren. Maar dan moet je hem natuurlijk niet in je woonkamer zetten. Wij hebben op kantoor ook een grote Sony staan, ideaal voor presentaties, veel fijner dan een beamer.

• 0

ik neem aan dat je monitor bedoelt, voor bij je pc? dat is uiteraard aftrekbaar want je hebt het nodig...investeringsaftrek haal je alleen als het hoger dan bepaald bedrag is (ergens tussen de 300 en 400, google even voor precieze bedrag) en als het totaalbedrag van het hele jaar rond de 2000 is (ook dat staat wel bij de belastingdienst site vermeld, welk bedrag precies). mocht je tv bedoelen, dan kan het misschien ook, MITS je het echt nodig heb voor je werk.

• 0

Ik zit in de verzekeringsbranche en werk op locatie dus eigenlijk heb ik het niet nodig.

Maar ik wil een pc aanschaffen voor mijn werk, daarbij kan je toch eigenlijk zelf uitmaken hoe groot je LCD scherm is? Tegenwoordig zijn de normale monitoren steeds groter. Ik zou het prettiger vinden als de LCD groter is. Daarbij kan ik hem ook als tv gebruiken in je werkkamer? of zou het in mijn situatie niet kunnen?

• 1

Ik zit in de verzekeringsbranche en werk op locatie dus eigenlijk heb ik het niet nodig.

...

Akte voor 2 personen.

'Goedemorgen heer Zokizo!'

'Dag mevrouw de belastinginspecteur!'

'Dit is een controle op uw boekhouding, we hebben onder andere wat vraagjes over uw inventaris...'

'Oh, eh, nou, brand maar los!'

'U geeft aan dat u en EN een PC, En een laptop, EN een giga monitor van 2 bij 1 m ??? nodig heeft voor uw werkzaamheden als ZZPer in de verzekeringsbranche?'

'Ehhhh, (aarzelend) ja, eh, ja dat klopt.'

'Legt u eens uit?'

'Nou die laptop is als ik naar klanten ga'

'Akkoord, dat is gebruikelijk in uw branche. En die PC?'

'Ehhh, ja... nou die is voor backup en zo. En om mijn mail te checken. En bij te blijven op mijn vakgebied. Cursussen, research, u kent dat wel, mevrouw de inspecteur.'

'Ja ja, voor ik daar iets over zeg, waarom zo'n gigantische monitor?'

'Eh, ja, ziet u...'

'Ja ik zie hem. Niet over het hoofd te zien. Gebruikt u die alleen zakelijk?'

'Eh, ja, dat wil zeggen, heel af en toe kijk ik ook wel eens naar het NOS Journaal, en Harry Mens natuurlijk.'

'Ja ja, nou het is me geheel duidelijk. Die laptop is als zakelijk te zien, en mag afgeschreven worden volgens de geldende regels. Die PC en monitor zie ik als prive aanschaf. In uw branche zijn dat soort uitgaven nl absoluut niet gebruikelijk. Dat wil zeggen dat u onterecht de BTW hebt afgetrokken, die moet u middels een suppletieaangifte corrigeren. De PC en monitor dienen uit uw zakelijke boekhouding te verdwijnen. Binnen 2 weken wil ik u op mijn kantoor zien voorzien van een complete accountscontrole en -verklaring dat uw boekhouding geheel op orde is. Daarnaast geef ik u een boete van 3x de aanschafwaarde van zowel de PC als de monitor. Inclusief BTW uiteraard. Verder deel ik u mee dat u als Nederlands burger en ondernemer geacht wordt de wet te kennen en te volgen, in het bijzonder de fiscale wetgeving. U zult de eerstvolgende 3 jaren nauwlettend bij elk van uw aangiftes gecontroleerd worden. Ik wens u nog een prettige dag.'

Een en ander uitsluitend ontsproten aan mijn fantasie, en gelijkenis met bestaande personen is meer dan toevallig. ;D

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar