In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Stoort u zich aan onduidelijke regelgeving, ingewikkelde procedures of bureaucratie? Vindt u de kosten te hoog om aan de regels te voldoen? Moet u steeds dezelfde gegevens aanleveren of wordt u van het kastje naar de muur gestuurd? Maak dan gebruik van

Maak dan gebruik van Meldpunt !

Het gaat hier uiteraard alleen om overheidsissues m.b.t. ondernemerschap!

Nu heb ik er wel vertrouwen in dat je melding in behandeling wordt genomen. Ik vraag mij alleen af wat er uiteindelijk als (structurele) oplossing wordt geboden.

Je ervaringen hiermee kun je uiteraard hier in het forum delen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17352-meldpunt-regelgeving-overheid/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 1

Volgens mij is er al enige tijd geleden aangekondigd dat er een onafhankelijke klachtenbehandeling voor ondernemers zou komen. Is dit wat ze bedoelde? Dat klachten gemeld kunnen worden is misschien interessant, maar wat mij meer boeit is de volmacht van het meldpunt. Heeft het meldpunt de mogelijkheid om overheidsdienaren ter verantwoording te roepen of komt de klacht weer terecht bij de ambtenaar waar je een probleem mee hebt (zoals nu te doen gebruikelijk is).

Als je als ondernemer namelijk een klacht hebt over "de overheid", dan wordt die klacht behandeld door EZ. Als je een klacht over EZ hebt, wordt die ook behandeld door EZ en bij voorkeur door de ambtenaar waarover je een klacht hebt. Je kan wel raden wat de uitkomst is van de klachtenbehandeling (wij zien geen probleem meneer).

De minister heeft enige tijd geleden beloofd dat er een onafhankelijke instelling zou komen voor klagende ondernemers. Is dit wat ze bedoelen? Hoe is de onafhankelijkheid gewaarborgd? Het zou kunnen zijn dat het allemaal prima geregeld is, maar dat kan ik uit de website van antwoord voor bedrijven niet opmaken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

• 0

...

of komt de klacht weer terecht bij de ambtenaar waar je een probleem mee hebt (zoals nu te doen gebruikelijk is).

...

Vermoedelijk wel gezien deze quote: "soms kunnen wij u bij dit eerste contact al een antwoord geven op uw melding. In andere gevallen sturen wij uw melding door naar de betrokken organisatie(s)"

Het meldpunt is overigens niet zozeer bedoeld voor klachten over specifieke ambtenaren.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

• 0

OK, dus er is nog steeds geen oplossing voor "het probleem" van de onafhankelijke klachtenafhandeling, zoals beloofd door de minister. Zo te zien op de site van EZ, is het hele thema weer van de baan. "zonodig wordt uw lacht geanonimiseerd aan de betreffende ambtenaar voorgelegd". (zie http://www.ez.nl/Onderwerpen/Groeiende_economie/Markt_en_overheid)

Schande.

• 0

Dat meldpunt behandelt klachten van ondernemers mbt regelingen e.d. Ze zullen wel geen uitspraken kunnen doen over het feit dat die regelingen er zijn, dwz, ze zullen het teveel aan regels en bureaucratie wel niet aanpakken.

• 0

Laat ik trouwens niet te veel mopperen. Leuk dat het meldpunt er is. Handig voor de ondernemers.

Het thema "overheid en markt" is misschien wel een andere. Wat te doen als de overheid ineens je concurrent is. Daar zou een fatsoenlijke oplossing voor moeten komen en dat wordt steeds uitgesteld. Ik vraag me af waarom.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar