Ik heb een middelgroot en winstgevend assurantie tussenpersoon kantoor. Ik heb dit kantoor 3 jaar geleden overgenomen, Hoewel het operationeel winstgevend is, kan ik de afslossing en rente niet meer betalen. Ik heb uitstel gevraagd bij de bank. Maar zij hebben geweigerd. Wie kan mij helpen met de financiering.

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 1

Hallo C,

Welkom op Higherlevel.

Ik hoop dat een dezer dagen een van de deskundigen op het gebied van financieringen je inhoudelijk kan adviseren. Wellicht is het voor hen handig als je nog even aangeeft over hoeveel geld het ongeveer gaat.

Mijn vraag aan je op dit moment is of de naam waaronder je dit bericht hebt gepost je echte naam is.

Als dat zo is adviseer ik je deze even te veranderen in een fictieve naam. Higherlevel is namelijk een van de meer actieve fora op internet waardoor hier geplaatste berichten erg goed scoren bij Google. Je wilt vast niet dat als iemand jouw naam intikt bij Google deze pagina waarin jij je financiele problemen beschrijft het eerste is dat mensen zien.

Verder veel succes gewenst in deze ongetwijfeld moeilijke tijd.

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

• 0

Je kunt de rente en aflossingen niet meer betalen, ondanks dat je bedrijf winstgevend is, vroeger wel dus, wat is er voorgevallen

Graag wat meer info geven, zonder alles direct op straat te laten vallen.

Hoe, wat, waarom heb je bij de bank gevraagd, wat was hun antwoord

• 0

Als ik goed begrijp, heb je je onderneming gekocht en dit is achteraf te duur geweest. Dit vraagt om een financiele reorganisatie. Dus EV erin stoppen of schulden aflossen. De aegon constructie.

Ik kan je aanraden om naar enkele participatiemaatschappijen te gaan zoals antea, of milk finance

• 0

Je kunt zelf een (particuliere) investeerder zien te vinden, of op het forum zoeken naar BBZ (Besluit Bijstandsverlening Zelfstandigen), daar is de laatste tijd veel informatie over langs gekomen. Reken wel goed door of het uiteindelijk winstgevend gaat worden, als je geld moet lenen om de rente te betalen is dat geen goed teken.

• 0

Mensen dank; ik heb het inderdaad voor te veel geld gekocht. Dit nekt me nu. Ik ga aan de slag.

Het zou inderdaad zo maar kunnen dat je destijds teveel betaald hebt, maar ik denk niet dat dit je op dit moment nekt, dus de echte reden is van je financierieringsprobleem.

Bij de start heb je een plan gemaakt, naar ik aanneem. Op basis van dit plan is er destijds gefinancierd, dus zowel jij als ondernemer en de bank als financier zagen er zeker brood in.

De oorzaak, dat je nu je rente en aflossingen niet meer kunt betalen, zal je naar mijn bescheiden mening moeten zoeken in het verschil tussen de aannames van de exploitatie bij de start en de realiteit.

Een nieuwe financier vinden zonder naar de echte oorzaken te kijken en aan te pakken, zal niets oplossen, of het moet zo zijn dat de aflossingen flink opgerekt worden, waardoor de rente en aflossingsverplichtingen binnen de gerealiseerde exploitatie opgehoest kunnen worden.

• 0

Heb je al bij de verzekeringsmaatschappijen navraag gedaan of dat je daar een lening kunt krijgen? Verder is het voor jezelf van belang om de oorzaak van de liquiditeitsprobleem op te sporen. De doorsnee assuantietussenpersoon maakt over het algemeen een redelijke winst waardoor er geld in de onderneming kan blijven.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar