MarkoC Geplaatst: 28 oktober 2008 MarkoC 9 0 Geplaatst: 28 oktober 2008 Ik werk in loondienst maar sind kort heb ik kans om 33% van een BV in Servië te kopen. Mag dat door de Nederlandse wet? Magin dan nog in de loondienst blijven. bedankt Link naar reactie
0 Iwan van Geelen Geplaatst: 28 oktober 2008 Iwan van Geelen 3,2k 213 Geplaatst: 28 oktober 2008 Ja hoor dat mag volgens de Nederlandse wet. geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be Link naar reactie
0 MarkoC Geplaatst: 28 oktober 2008 Auteur MarkoC 9 0 Geplaatst: 28 oktober 2008 bedankt voor uw antwoord. En mag ik ook als werknemer een BV in het buitenland oprichten (ook 33 %). en weet u In welk wet boek ik meer informatie kan vinden? Link naar reactie
0 Iwan van Geelen Geplaatst: 28 oktober 2008 Iwan van Geelen 3,2k 213 Geplaatst: 28 oktober 2008 Misschien een belangrijkere vraag, mag dit van je werkgever? geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be Link naar reactie
0 MarkoC Geplaatst: 28 oktober 2008 Auteur MarkoC 9 0 Geplaatst: 28 oktober 2008 Moet ik hem dat vragen? Link naar reactie
0 MarkoC Geplaatst: 28 oktober 2008 Auteur MarkoC 9 0 Geplaatst: 28 oktober 2008 is dat niet hetzelfde als aandelen kopen? Link naar reactie
0 Erwin van Dam Geplaatst: 28 oktober 2008 Erwin van Dam 4 0 Geplaatst: 28 oktober 2008 Moet ik hem dat vragen? Afhankelijk van je arbeidsovereenkomst. In zeer veel gevallen wordt in 1 van de artikelen het hebben van een eigen onderneming dan wel neven activiteiten aangekaart. Er zal een vermelding staan over het " moeten melden dan wel het niet mogen hebben van..." Omdat dit effect kan hebben op de werkzaamheden dan wel de inzet bij je huidige werkgever. En in veel gevallen niet geheel onterecht kan ik uit ervaring vertellen. www.metdewindmee.nl Link naar reactie
0 MarkoC Geplaatst: 28 oktober 2008 Auteur MarkoC 9 0 Geplaatst: 28 oktober 2008 En een puur eigendom van 33% van het bedrijf? Dat heeft geen invloed op de inzet. Wat is dan het verschil tussen dat en het kopen van aandelen van een bedrijf? Moet ik hem dat vragen? Afhankelijk van je arbeidsovereenkomst. In zeer veel gevallen wordt in 1 van de artikelen het hebben van een eigen onderneming dan wel neven activiteiten aangekaart. Er zal een vermelding staan over het " moeten melden dan wel het niet mogen hebben van..." Omdat dit effect kan hebben op de werkzaamheden dan wel de inzet bij je huidige werkgever. En in veel gevallen niet geheel onterecht kan ik uit ervaring vertellen. Link naar reactie
0 ronaldinho Geplaatst: 28 oktober 2008 ronaldinho 3,8k 296 Geplaatst: 28 oktober 2008 Als jij aandelen hebt in een directe concurrent, zal je baas dat niet zo leuk vinden. Eerste wat je dus te doen staat is je arbeidsovereenkomst en het personeelshandboek en/of CAO of andere regeling vanuit je werkgever er op na slaan. Ik neem aan dat het kopen van de aandelen verder geheel los staat van je dienstbetrekking, dus dat er geen onderlinge banden zijn, etc? Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden". Link naar reactie
0 MarkoC Geplaatst: 28 oktober 2008 Auteur MarkoC 9 0 Geplaatst: 28 oktober 2008 Ik neem aan dat het kopen van de aandelen verder geheel los staat van je dienstbetrekking, dus dat er geen onderlinge banden zijn, etc? dat is zo. Link naar reactie
MarkoC
MarkoC
Ik werk in loondienst maar sind kort heb ik kans om 33% van een BV in Servië te kopen.
Mag dat door de Nederlandse wet? Magin dan nog in de loondienst blijven.
bedankt
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag