• 0

bedrijfscursussen organiseren

Beste forumgebruikers,

 

Ik ben partner in een bedrijf dat naast een advocatenkantoor ook een merkenbureau is, een juridisch service abonnement verleent, en hiernaast willen wij ook cursussen gaan geven aan bedrijven met betrekking tot Recht: van a tot z.

 

Ik ben verantwoordelijk voor het volkrijgen van onze cursusruimte en ik doe dit meestal per telefoon.

Het is niet gemakkelijk, en ik ben op zoek naar iemand die mij een aantal tips kan geven hoe je dit doet.

Voorheen nodigde ik mensen uit voor een gratis informatiemiddag en dat gaat super.

Maar nu moeten de betreffende klanten toch al snel 600 euro neerleggen voor een cursus.

 

Hoe kom je binnnen, hoe open je deuren, zal ik hiervoor een site oprichten dacht ik, en een mailing de deur uit doen, of zal ik gewoon gaan bellen met een mooi verkoopscript?

 

dat laatste kost veel tijd, en ik ben op zoek naar iemand die hier ervaring mee heeft, en die weet hoe je het snelst de interesse en behoefte uitlokt bij een directeur van bijvoorbeeld een reclamebureau, of een groot bedrijf met veel werknemers noem maar op.

 

Ik ben alleen op dit project en mis de ervaring om hier effectief mee aan de slag te gaan.

Als iemand bruikbare commerciele tips heeft om dit nieuwe 'bedrijf binnen een bedrijf' van de grond te helpen, dan hoor ik het graag!!!

 

Met vriendelijke groet,

 

Consika

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik heb zelf ook een cursus acquisitie gevolgd, normaal gesproken doe ik ook goed zaken, dan gaat het echter om afspraken maken met adviseurs, die vervolgens het product verkopen.

 

De bedragen zijn groter, en de adviseurs die wij hebben die hebben hier simpelweg geen tijd voor.

 

We moeten gewoon een totaal nieuw idee hebben waarmee we op korte termijn veel mensen kunnen bereiken .

 

ik weet dat mijn vraag heel algemeen is, ben gewoon op zoek naar die ene persoon die daar ervaring mee heeft.

 

bedankt voor uw reactie.

Link naar reactie
  • 0

Justitia,

 

Ik heb veel ervaring hiermee, doch wel van 15 jaar geleden (nodig om bij te vermelden, omdat er toen nog minder verharding bestond tegen bellers en spammers). Afhankelijk van de situatie (verloop van het inleidende gesprek).......

 

Of ik kreeg de juiste man meteen aan de lijn, of ik vroeg naar zijn naam (voor een beweerdelijke brief).

 

Kreeg ik de juiste man aan de lijn, dan begon ik met "vergeef me dat ik U stoor, ik ben een ondernemer die......), ik zei dit vrij snel, om hem niet in de gelenheid te stellen, te antwoorden, dat ik WEL stoor.

 

Ze waren in de regel open. Twee dingen vond ik belangrijk: uit het besef dat je hem wellicht stoort leidt hij af dat je toch iets te brengen hebt (i.p.v. te halen) anders zou je hem niet storen volgens je eigen standaard, uit het feit dat je ondernemer bent leidt hij af, dat je geen call-center laat bellen, en wellicht op gelijk niveau met hem staat.

 

Kon ik hem niet te pakken krijgen en dus wel zijn naam: dan belde ik de volgende dag. Mag ik de heer Van Kranenburg? Kreeg ik hem, dan hetzelfde verhaal als hierboven.

 

Wonderlijk genoeg werd ik slechts 1x uitgekafferd en de andere 99x niet.

 

Dan vraagt hij misschien zelf de prijs: dan noem ik de prijs excl. BTW, zonder omhaal. Anders ga je zelf baar de prijs: in beide gevallen kun je toevoegen, dat het resultaat besparend kan uitpakken,

 

Succes, Karel

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

dank u!

 

Ik doe het ook al zo,

tenminste zoiets,

het werkt ook zeker wel, ik boek wel resultaat alleen ik dacht misschien is er een manier om het op grotere schaal te doen,

 

ik ben nu na wat research bang dat dat niet gaat lukken maar deze manier werkt ook.

Het gaat alleen naar mijn zin niet snel genoeg.,

uitgekafferd word ik nooit, iedereen heeft wel interesse maar als het er op aankomt willen mensen gewoon geen geld uitgeven.

Ik moet dus echt lang praten, argumenteren, mailen, terugbellen, weer mailen, terugbellen, afspraak maken, en zo ben je met 1 klant rustig een halve dag bezig.

Aangezien ik alleen op het project zit duurt het dus zo 3 weken voor ik een ruimte vol mensen heb.

 

Natuurlijk heb je mensen erbij die precies behoefte aan zoiets hadden, maar dat zijn echt lucky shots.

 

in ieder geval dank u voor uw reactie.

Als u meer tips heeft hoor ik dat graag. ;) :)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Justitia,

 

Ik lees dat je al iets van een abo hebt lopen. Ik ga er even vanuit dat een aantal klanten beschikken over deze abo's. Je zou de cursussen ook aan die abo kunnen verbinden. Je zou dan een bepaalde prijs kunnen hanteren en je klanten dit doen laten over komen als de prijs van 50 % korting. Je kunt een mailing doen naar al je bestaande klanten met de mededeling dat jullie een nieuwe dienst aanbieden. Vermeld in die mailing/brief dat je binnen een bepaalde datum belt voor meer uitleg en evt vastleggen van cursusdata. Je belt dan niet koud ( zijn eigenlijk al klant maar belt nu wel al wat makkelijker ) Dit kan je ook doen naar niet bestaande klanten en dan in je eigen regio waar al wat naamsbekendheid is. Maar vermeldt altijd dat jij hun belt voor meer info of afspraken te maken....

 

 

Misschien heb je er wat aan...

 

Hoop voor je dat het je lukt...

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.