• 0

Belgische NV

We hebben sinds kort een belgische n.v in Nederland opgericht met als moeder bedrijf gevestigd in Brussel.

 

Nu het volgende : als managing partner heb ik geen gelden voor de nv in Nederland en moet telkens fiat vragen uit Brussel.

 

Nu het volgende we willen graag zelf operend zijn en zelf onze broek omhoog houden zonder dat we telkens aan ons hoofdkantoor in Brussel moeten overleggen.

 

Wat kunnen we het beste doen en kunnen we over eventuele credieten beschikken, want we zijn niet echt een startende ondernemeing,maar we worden gesupport vanuit Brussel.

 

Hoe kan ik dit fiscaal varantwoorden omdat ik de kosten zelf moet dekken door eigen aquisties

 

We zitten in de project management sector.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Attachgroup,

 

Ongetwijfeld hebben jullie een begroting opgesteld en deze begroting zal goedgekeurd zijn vanuit België. Dat betekent dat je reeds de vrijheid hebt gekregen om die uitgaven te doen die begroot zijn. Kortom reden genoeg om aan het management te vragen geld op de Nederlandse rekening te zetten waarmee jullie de uitgaven kunnen doen die al begroot zijn.

 

Als ze de vinger aan de pols willen houden dan kunnen ze eenvoudigweg de boeken periodiek controleren.

 

Of zie ik nu een probleem over het hoofd?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Een Belgische NV opgericht in Nederland?

Gevestigd in Nederland ja, opgericht nee, dat kan niet.

 

In de statuten van de Belgische NV staat de vertegenwoordigingsbevoegdheid van het besuur, deze regelt in principe ook de bevoegdheid over de bankrekening van de NV. Als de Belgische moeder verstandig is heeft ze A en B directeuren opgenomen in de statuten waardoor er bij iedere handeling een handtekening van de A en B directuer nodig is. Levert dit problemen op met de lopende zaken van de NV in Nederland (tijdsverlies bij betalen van rekeningen etc.) dan kan er een volmacht worden afgegeven waarin afspraken staan wie wat mag doen op de bankrekening en tot welk bedrag.

 

De fiscale gevolgen lijken mij problemen voor het management in België die de structuur bedacht hebben. Mocht het toch een probleem zijn voor het lokale management, neem dan een belastingadviseur die enige affiniteit heeft met Belgisch-Nederlandse belastingzaken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.